Jump to content
MAINOS

Kuinka moni haki syksyllä alkavaan AMK -koulutukseen?


Lähäri-06

Recommended Posts

OAMK th-sv valintakokeessa käyty ja jäi semmonen fiilis että *ituiks meni. Oli siis pelkkä haastattelu. Työkokemuspisteetkin on ihan vajaita ja en ollu merkannu niitä varmaan ees kunnolla. No saa nyt nähä. Ei turhaa optimismia. On kai mulla ihan kohtuulliset lähtöpisteet lukio päästötodistuksesta ja yo-todistuksesta, mutta silti. Blah.

Eipä täällä sen paremmat fiilikset.. jos jää opiskelupaikka saamatta, aion tehdä valituksen.

Oon opiskelemassa Oamkin Oulaisten yksikössä sh:ksi, mutta hain nyt ouluun kun Oulussa asutaan ja toinen lapsikin tulossa syksyllä. Multa ei pääsykokeissa tietenkään kyselty soveltuvuudesta tms. eikä motivaatiosta. Vain Oulaisista jankattiin...

Jäi sellainen fiilis, etteivät tahtoisi ottaa Oulun yksikköön mua kun Oulaisten putiikkikin on pidettävä pystyssä ja sinne ei olisi kukaan tulossa mun tilalle. Todella epäreilua jos näin on! Yhteishaussa kaikkien tulisi olla samalla viivalla.

Onko ketään täällä, jolla olisi vastaavia kokemuksia/ tietoa onko tällaiset Oulaisista Ouluun siirtymiset onnistuneet ylipäätään kellään?

Mulla on hyvät paperit ja työkokemuspisteitäkin saan mukavasti. Jään innolla odottamaan, kuinka surkeet pisteet ne kehtaa antaa mulle pääsykokeissa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 151
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Oulaisiin Oulusta siirron hakeminen ei onnistu.. Väittivät Oulun yksikössä aikanaan, että samaan kouluun ei voi hakea siirto-opiskelijaksi ja kursseja ei voi valita Oulun koulusta, kun Oulun opiskelijat ajavat niissä edelle.. Yhteishaussa voi toki hakea uudestaan Oulun yksikköön.. Tiedän muutaman jotka on niin pääseet Oulun yksikköön opiskelemaan.. Aika nihkeästi Ouluun kuitenkin opiskelijoita otetaan Oulaisista juurikin sen takia luultavasti, että Oulaisten yksikön pitää pysyä pystyssä... Suuntaavat voi valita tietenkin Oulun yksiköstä ja päästä loppuosan opinnoista sinne suorittamaan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse olin tänään Helsingin Diakin valintakokeessa... oliko joku muu?

haastattelu meni mulla varmaan ihan hyvin ja psykologisesta testistä ainakin matemaattinen ja looginen meni varmaan hyvin, mutta muista en sitten tiiä :< vähän hankala tietää.

En ollut nyt kokeessa, mutta pari vuotta sitten olin ja aloitan nyt syksyllä opinnot siellä. Vähän lykkäsi tota aloitusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse olin tänään Helsingin Diakin valintakokeessa... oliko joku muu?

haastattelu meni mulla varmaan ihan hyvin ja psykologisesta testistä ainakin matemaattinen ja looginen meni varmaan hyvin, mutta muista en sitten tiiä :< vähän hankala tietää.

En ollut nyt kokeessa, mutta pari vuotta sitten olin ja aloitan nyt syksyllä opinnot siellä. Vähän lykkäsi tota aloitusta.

hei onnistuiko sulla ihan hyvin se lykkääminen? mikä sulla oli syynä lykkäykseen / kyselikö ne syytä? kun itsekin oon miettinyt, että JOS sattuisin saamaan opiskelupaikan (mikä olisi kyllä aika ihme) niin en kumminkaan haluaisi aloittaa vielä tänä vuonna opiskeluja, vaan aikaisintaan vuoden päästä syksyllä... niin  oon sitä miettinyt, että onnistuukohan ihan helposti toi lykkääminen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Amk:ssa on oikeus olla poissaolevana korkeintaan 4 lukukautta eli kaksi vuotta. Se on ilmoitusasia, eli ei vaadi perusteluja. Muuta "lykkäysmahdollisuutta" ei kai ole olemassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oulaisiin Oulusta siirron hakeminen ei onnistu.. Väittivät Oulun yksikössä aikanaan, että samaan kouluun ei voi hakea siirto-opiskelijaksi ja kursseja ei voi valita Oulun koulusta, kun Oulun opiskelijat ajavat niissä edelle.. Yhteishaussa voi toki hakea uudestaan Oulun yksikköön.. Tiedän muutaman jotka on niin pääseet Oulun yksikköön opiskelemaan.. Aika nihkeästi Ouluun kuitenkin opiskelijoita otetaan Oulaisista juurikin sen takia luultavasti, että Oulaisten yksikön pitää pysyä pystyssä... Suuntaavat voi valita tietenkin Oulun yksiköstä ja päästä loppuosan opinnoista sinne suorittamaan..

Jep, mulle on tullut selväksi tuo, että siirto-opiskelijaksi ei voi hakea, joten en nähnyt sitä vaivaa, että olisin yrittänyt. Täytyy nyt vaan odottaa, että miten käy haussa. Toisaalta ihan ymmärrettävää, että ei voi käyttää Oulaista keppihevosena Ouluun pääsemiseksi huonoilla papereilla perhesyihin vedoten.. Mulle oli alusta asti selvää, että jos vielä Ouluun, niin haun kautta.

Kiva kuulla, että joku on tässä onnistunut aiemminkin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse olin tänään Helsingin Diakin valintakokeessa... oliko joku muu?

haastattelu meni mulla varmaan ihan hyvin ja psykologisesta testistä ainakin matemaattinen ja looginen meni varmaan hyvin, mutta muista en sitten tiiä :< vähän hankala tietää.

En ollut nyt kokeessa, mutta pari vuotta sitten olin ja aloitan nyt syksyllä opinnot siellä. Vähän lykkäsi tota aloitusta.

hei onnistuiko sulla ihan hyvin se lykkääminen? mikä sulla oli syynä lykkäykseen / kyselikö ne syytä? kun itsekin oon miettinyt, että JOS sattuisin saamaan opiskelupaikan (mikä olisi kyllä aika ihme) niin en kumminkaan haluaisi aloittaa vielä tänä vuonna opiskeluja, vaan aikaisintaan vuoden päästä syksyllä... niin  oon sitä miettinyt, että onnistuukohan ihan helposti toi lykkääminen?

Mä olin just marraskuussa tehny positiivisen raskaustestin ja sitten ilmoitin etten aloita vielä. Kyllä ne kyseli syytä ja muistaakseni siinä poissaolevaksi ilmoittautumiskaavakkeessakin kysyttiin syytä, mut en sitten tiiä että kelpaako siihen ihan vaan jos laittaa ettei halua vielä aloittaa.

Oisinhan mä periaatteessa ehtiny käydä sen ekan kevään siinä mut aattelin että alotan sitten kunnolla sen koulun. Mähän oon nyt ollu pois 1,5v yhteensä, eli kevään -07 ja sit koko lukuvuoden -07-08.

Mä kyllä luulen että siihen kävis kyllä syyksi esim. "työasiat" tai "elämäntilanne", ei kai siitä sen tarkemmin tarvii laittaa ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse olin tänään Helsingin Diakin valintakokeessa... oliko joku muu?

haastattelu meni mulla varmaan ihan hyvin ja psykologisesta testistä ainakin matemaattinen ja looginen meni varmaan hyvin, mutta muista en sitten tiiä :< vähän hankala tietää.

En ollut nyt kokeessa, mutta pari vuotta sitten olin ja aloitan nyt syksyllä opinnot siellä. Vähän lykkäsi tota aloitusta.

hei onnistuiko sulla ihan hyvin se lykkääminen? mikä sulla oli syynä lykkäykseen / kyselikö ne syytä? kun itsekin oon miettinyt, että JOS sattuisin saamaan opiskelupaikan (mikä olisi kyllä aika ihme) niin en kumminkaan haluaisi aloittaa vielä tänä vuonna opiskeluja, vaan aikaisintaan vuoden päästä syksyllä... niin  oon sitä miettinyt, että onnistuukohan ihan helposti toi lykkääminen?

Mä olin just marraskuussa tehny positiivisen raskaustestin ja sitten ilmoitin etten aloita vielä. Kyllä ne kyseli syytä ja muistaakseni siinä poissaolevaksi ilmoittautumiskaavakkeessakin kysyttiin syytä, mut en sitten tiiä että kelpaako siihen ihan vaan jos laittaa ettei halua vielä aloittaa.

Oisinhan mä periaatteessa ehtiny käydä sen ekan kevään siinä mut aattelin että alotan sitten kunnolla sen koulun. Mähän oon nyt ollu pois 1,5v yhteensä, eli kevään -07 ja sit koko lukuvuoden -07-08.

Mä kyllä luulen että siihen kävis kyllä syyksi esim. "työasiat" tai "elämäntilanne", ei kai siitä sen tarkemmin tarvii laittaa ::)

Periaatteessa se ei niille kuulu miksi olet poissa. Voit olla poissa 2 vuotta ilman suurempia syitä,sitten pitää olla kunnon selitys.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hobla! o/

Haeskelin Tiksin Laureaan hoitotyön linjalle ja varoiksi pistin vielä Vaasan kakkoseksi, mutta katsoisin ovien Laureaan aukeavan varmasti. Nomen est omen, eli mielenterveyspuolelle ilmeisesti suuntautumassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:D hain raumalle hoitotyö sh-linjalle.ja SAAS kattoony.. :D

gauheeta jos pääsis ja gauheeta jos ei pääsis..

tästä on hyvä jatkaa :D

ei ole muuta kuin ääretön ja takana seisoo epävarmuus

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

*nolona*noo eipä tullut sh koulutuspaikkaa ,ei.

tyhmyys mun päässäni vaan tiivistyy ;D

hei mut mäpä haen uudestaan!!!nerokasta!!! :nauraa:

ei ole muuta kuin ääretön ja takana seisoo epävarmuus

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä puolestani pääsin opiskelemaan  :) Ainakin näin ylemmän amk- koulutuksen tulokset näkyvät netissä tunnuksilla. Ja pakkohan sitä oli heti mennä katsomaan, miten kävi.  ;D

pahimman vastustajani tiedän, minusta itsestäni sen löydän

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

*nolona*noo eipä tullut sh koulutuspaikkaa ,ei.

tyhmyys mun päässäni vaan tiivistyy ;D

hei mut mäpä haen uudestaan!!!nerokasta!!! :)

Kylläpä eri aikaan saa tietoja opiskelupaikasta. Meillä täällä Tampereella tieto tulee AIKASINTAAN 8.7 viimeistään 18.7.  Harmi, että sulle kävi noin, mutta lannistua ei saa joten uutta hakua putkeen  :) Se on oikea asenne.

Kaikki mikä saavutetaan helposti, ilman työtä, edustaa jo sinänsä hyvin epäilyttäviä arvoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko oli tosiaan käydä katsastamassa tulokset ja olen "varalla". Voi mikä pettymys.. :)

Onko kenelläkään tietoa kuinka monta opiskelijaa aikuiskoulutuksessa on varalla ja onko mitään mahdollisuutta, että varalta pääsisi sisälle?

"peruutuksien toivossa elellään"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nightmare74

Tänään löytyi postilaatikosta kirje laureasta, "onnittelut, sinut on valittu opiskelemaan.."

Siis, mä pääsin kouluun!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuhannesti onnea valituille! Siitä se ura urkenee :)

"Lapsi ei koskaan oppisi kävelemään, jos hän lakkaisi yrittämästä ensimmäisen kerran kaaduttuaan."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nightmare74

Onnea myös mun puolesta kaikille muillekin opiskelun aloittaville!

Saas nähdä miten työn, perhe-elämän ja koulun yhteensovittaminen onnistuu, eipä taida 3 vuoteen olla vapaa-ajanongelmia :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ohhoh, tuleepa tosiaan eri aikaan noita tuloksia. itse hain hgin diakkiin ja tulokset tulevat muistaakseni aikaisintaan 10.7, viimeistään 18.7.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nightmare74

Meillekin sanottiin haastattelussa että tulokset tulee viikolla 29 eli 14-18.7 välisenä aikana. No, tieto tulikin jo nyt. Yks kaveri haki stadiaan opiskelemaan sosionomiksi ja myös hän sai tiedon tänään, ei kun eilen, nythän on jo torstai :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ohhoh, tuleepa tosiaan eri aikaan noita tuloksia. itse hain hgin diakkiin ja tulokset tulevat muistaakseni aikaisintaan 10.7, viimeistään 18.7.

Mille linjalle hait?

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...