Jump to content
MAINOS

En päässyt!!!


Vieras: Miija

Recommended Posts

En päässyt Piramk:iin lukemaan sairaanhoitajaksi!!  cry.png

Jäin pisteen päähän.. Oisin menny komeesti valintakokeeseen jos työkokemus ois huomioitu mutta ei kun ei...

Yhen kaverin tyttöystävä haki "ihan vaan aikansa kuluksi" kyseiselle linjalle vaikka ei voi kuulemma koskaan edes kuvitella tekevänsä hoitohommia ja pääsi valintakokeeseen!!!  huh.gif *tää on niin väärin*

*vaihtaa pian alaa koska alkaa mennä hermo*  angry.png

Irtisanoin itteni hyväpalkkasesta työstä keväällä ja hain vain tuota opiskelupaikkaa.. Silloin sanoivat mua rohkeeksi.. Nyt varmaan tyhmäksi.. Toisaalta, en ois kestäny enää päivääkään sitä työpaikkaa ja keikkalaisena tienaa paremmin eikä tarvi kattella samoja naamoja koko ajan.. Mutta silti..

Että mä olen paska...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 58
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Että mä olen paska...

Tolta mustakin tuntui, kun en päässyt ensihoitajaksi opiskelemaan ja myöhemmin uudestaan samalta. Kolmannella kerralla sh-hoitsuksi haettuani, pääsin ja olen edelleen paska :) kyllä elämä voittaa ja jos on koulutus, niin duuniakin on varmasti(missä, se on eri juttu)!!!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: EverdreamFin

En päässyt Piramk:iin lukemaan sairaanhoitajaksi!!  cry.png

Jäin pisteen päähän.. Oisin menny komeesti valintakokeeseen jos työkokemus ois huomioitu mutta ei kun ei...

Yhen kaverin tyttöystävä haki "ihan vaan aikansa kuluksi" kyseiselle linjalle vaikka ei voi kuulemma koskaan edes kuvitella tekevänsä hoitohommia ja pääsi valintakokeeseen!!!  huh.gif *tää on niin väärin*

*vaihtaa pian alaa koska alkaa mennä hermo*  angry.png

Ei kannata ottaa itseensä, voithan hakea syksyllä muuallekin, ei kai Piramk ainoa mahdollinen koulu ole. 

PS. Itse pääsin vasta kolmannella yritysellä lähihoitajaksi, että silleen  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

älä lannistu minäkää en päässy eka kerralla.. tosissaan jos johonki haluaa, niin varmasti pääsee.. hae ens haussa uuelleen! ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enkä päässyt ensimmäisellä kerralla minäkään. Meni sukset ristiin opettajan kanssa, kun olin kuulemma niin tyhmä, kun kirjoituksissa olin reputtanut englannin. No, seuraavana keväänä uudelleen ja sisään ensimmäisten joukossa. Sisuuntuneena pystyy parempaan. Toisaalta kuulin sen välivuoden aikana opiskellessani kaupallista alaa, että siellä pääsykokeissa opettajan pisteet ovat ratkaisevat (oli saman amk alaisuudessa oleva oppilaitos, kuin terv.huollon koulutuskin, jonne hain). JOs opettajan haastattelusta sai 1 p. ei voi päästä vaikka muista saisi täydet, jos opettaja antaa 3 p. sisäänpääsy on varma. 2 p niin muut testit ratkaisee. Todellisuudessakin tuntui tältä. Seuraavan kevään pääsykokeissa rehtori haastatteli ja haastattelunsa lopuksi toivotti minut tervetulleeksi kouluun. Sisään pääsin, enkä ole katunut.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Helou.. Nyt kaks kertaa hakenut, eikä vieläkään paikka auennut.. voi v**tu.. hain viime keväänä stadiaan, kirja tentin jälkeen jäi 2 pojoo, et olis päässyt jatkotesteihin.. se söi.. ja nyt hain turkuun ekaks ja sit stadiaan.. eikä tullu edes kirjettä testeihin.. voi jummi! haku toimistossa sanottiin ,kun soitin sinne et eh on niin vaativa ala, kun siellä kannetaan potilaita helikopteriin.. olin hieman "ällikällä" lyöty.. joku aivan imbesilli puhelimessa.. naama huh.gif punaisena kuuntelin.. ja sit sanottiin et hae saloon sinne pääsee.. huh..

Minkälaisilla keski-arvoilla ootte päässyt testeihin, mulla oli Ka 3,65 lähäritodistuksella.. Et oonko vaan niin paska ettei oo mitään asiaa eh-amk: penkille... On tämä surkeaa.. angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos olet liikkuvaa sorttia hae Kuopioon tai Lappeenrantaan, väitän niiden olevan parempia kouluja(perustuu siellä opettavien tieto/taitoon-->tunnen ko. henkilöt)!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Marsalkka

Jos olet liikkuvaa sorttia hae Kuopioon tai Lappeenrantaan, väitän niiden olevan parempia kouluja(perustuu siellä opettavien tieto/taitoon-->tunnen ko. henkilöt)!

pitäis varmaan tuntea ensin sinut, ennenkuin voi  luottaa arvioosi ... :(

ootko itse ensihoitajakoulutuksen käynyt???

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos olet liikkuvaa sorttia hae Kuopioon tai Lappeenrantaan, väitän niiden olevan parempia kouluja(perustuu siellä opettavien tieto/taitoon-->tunnen ko. henkilöt)!

Kuopiossa ensihoidon koulutuksen opettajatilanne on nyt surkea, joskin opettajia käy siellä pelastusopistolta, joka parantaa tilannetta. Omat kurssikaverini (ne vanhemmat) opettavat eh-amk linjalla eikä kukaan niistä ole edes nähnyt ambulanssia. Vakituinen eh-opettaja ollut pitkään sairaslomilla. Lappeenranta taas petrasi, kun yksi opettaja eh puolelle palasi takaisin Pelastusopistolta.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

pitäis varmaan tuntea ensin sinut, ennenkuin voi  luottaa arvioosi ... :o

ootko itse ensihoitajakoulutuksen käynyt???

Totta,ne jotka tunnen LPR ja Kuopiosta on päteviä, mutta muista en tiedä :P

Itsehän olet Stadiassa(näin muistan lukeneeni jostain), minkälainen siellä on koulutuksen taso? Siitähän on kirjoiteltu paljon ettei heillä olisi rahaa käyttää niin paljon lääkärinluentoihin kuin joskus aikaisemmin?

ootko itse ensihoitajakoulutuksen käynyt???

Voi kun olisinkin silloin joskus päässyt EH linjalle Stadiaan(-99/2000 hain), asiat olis nyt toisin, mutta kun ei ole :D

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, minulle kävi aikoinaan niin, että jäin varasijalle 1, kun hain sairaanhoitajan koulutukseen. Peruutuksia tuli joten pääsin opiskelemaan. Siinä sitten alettiin opiskelukavereiden kanssa joku kaunis päivä juttelemaan psykologisen testin pistemääriämme ja laskimme kokonaispisteitämme, ja kuinkas ollakaan, yksi kaveri oli päässyt suoraan sisälle, vaikka sillä oli pienempi pistemäärä!! Sitä selvitettiin sitten enemmän ja kyllähän pisteidenlaskussa oli tullut moka. Ihan periaatteessa laittoi harmittamaan. Eikä ne testit edes ilmasia ollut. Toivottavasti tälläisia väärinlaskuja ei satu usein.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ne psykologiset pisteet kaikkea minun mielestäni siinä sisään pääsyssä merkitse. Testithän ovat monipuoliset ja niissä tutkiaan eri osa-alueita. Heikompi menestys jollain alueella saatta korreloitua paremmalla menestyksellä toisessa kohdin. JA huolimatta noista psykologisista testeistä tuli opiskeluaikana nähtyä aika kummallisia tapauksia/floppeja sisään päässeinä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysymyksessä ei ole välttämättä "pisteenlaskuvirhe". Esimerkiksi sosiaali- ja terveysalan perustutkinnon suorittaneet ja ylioppilaat valitaan omana ryhmänään.  Eli ylioppilaspohjalta sama pistemäärä ei välttämättä riitä sisään pääsyyn, kun taas lähihoitaja voi samoilla pisteillä päästä sisälle amk:hon.  Uskon vahvasti, että ylioppilastutkinnon täytyy onnistua todella hyvin, että saa samat pistemäärät kuin lähihoitajatutkinnon "viitosilla".  Itse pääsin aikoinaan amk:hon peruskoulupohjalta  juuri lähihoitajatutkinnon hyvällä todistuksella  :o .

Eli jos ylioppilastutkintotodistus ei ole kehuttava ja kova halu olisi esimerkiksi sairaanhoitajaksi (amk), niin yksi hyvä tapa parantaa sisäänpääsymahdollisuuksia on käydä ensiksi sosiaali- ja terveysalan perustutkinto (lähihoitajakoulutus).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

pääsin piramk:hon.. :o kouluissa tuntuu kuitenkin olevan kovin eri valintaperusteet, toiset koulut arvostaa ihan eri juttuja kuin toiset...moni fiksu kaveri jäi rannalle, kummallista

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ne psykologiset pisteet kaikkea minun mielestäni siinä sisään pääsyssä merkitse. Testithän ovat monipuoliset ja niissä tutkiaan eri osa-alueita. Heikompi menestys jollain alueella saatta korreloitua paremmalla menestyksellä toisessa kohdin. JA huolimatta noista psykologisista testeistä tuli opiskeluaikana nähtyä aika kummallisia tapauksia/floppeja sisään päässeinä.

Aikanaan kuulin, että Lahden amk (tai mikä lie hieno nimi sillä) valitsee psykologin testistä riippumatta opiskelijat näin. Opettajan haastattelu 3 p sisään aina, 1p ei sisään missään tapauksessa. 2 p. psyk.testi merkkaa. :o

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikanaan kuulin, että Lahden amk (tai mikä lie hieno nimi sillä) valitsee psykologin testistä riippumatta opiskelijat näin. Opettajan haastattelu 3 p sisään aina, 1p ei sisään missään tapauksessa. 2 p. psyk.testi merkkaa. :o

-Nyt alko kiinnostaa millä (pisteillä) meikä aikanaan sisään heilahti. Olisi vissiin pitänyt soitella ja kysellä... Kauankos noita tuloksia säilytetään?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Älä heitä vielä kirvestä kaivoon Emilia, tuo sijoituksesei varasijalistan kärjessä tuottanee Sinulle vielä opiskelupaikan  ;D . Vielä moni jättää ottamatta vastaan opiskelupaikan useista eri syistä (perhesyyt, toinen opiskelupaikka yliopistossa jne.) Onnea "odotukseen"!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

[iurl][/iurl] Nyt menee hermot, kun ei osaa käyttää tätä lainaus-systeemiä. No anyway, Aiemmin kertomani koulukaveri oli tullut suoraan lukiosta kuten minäkin ja siis samalla viivalla kanssani. Kävimme koulumme kansliassa tarkistamassa  YHTEISpistemäärän, johon siis huomioitu ne kaikki osa-alueet ja minulla  oli suurempi pistemäärä, mutta siinä on ollut varmasti sama systeemi kuin Lahden AMK:ssa, että jotain osa-aluetta on painetettu enemmän kuin toista...Harmitta vieläkin, vaikka siitä on kohta 10 vuotta. Siis, maksaa pienistä rahoistaan ne psykologiset testit eikä niistä ole hyötyä sen koommin. sain niistä nimittäin täydet pisteet ( uskallan silti vahvasti epäillä niiden testien luotettavuutta!)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, Emilia, muistanpa meidänkin luokalta parin ihmisen lopettaneen opinnot kahden viikon jälkeen koulujen alkamisesta, kun pääsivät jälkijunassa toiseen paikkaan opiskelemaan ja niin taas varasijoilta pääsi pari ihmistä siihen tilalle. Joten varmasti hyödyttää kouluun soitella vielä vähän myöhempäänkin. Tsemppiä sulle!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

puhelinlinjat kuumiksi terveysalan opintotoimistoon!

Ehdottomasti! sitten ne huomaa "et tää likka on ihan tosissaan tulossa tänne" :)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...