Jump to content
MAINOS

Palomäki: SuPeria ja Tehyä ei yhdistetä


OldOne

Recommended Posts

Tänään selasin Tehyn tiedotteita en kyllä löytänyt sellaista mihin Palomäki viittaa.

Ihmettelen edelleen mikä saa puheenjohtajan kirjoittelemaan perättömiä, olisiko tämänpäivän ministeri ainesta?

Anne Vaarno kirjoittaa luottamusmiehistä, minusta ei ole mitään ihmeellistä, että superilaisten asioita hoitaa superilaiset luottamusmiehet. Olisi kohtuutonta, että Tehy hoitaisi edelleen heidänkin edunvalvontaa. Tehyläisillä on sopimuksen mukaisesti omat luottamusmiehet ja ajan käyttöhän on sidottu jäsen määrään.

Lyrican kanssa samaa mieltä superin johto aliarvio kirjoituksillaan jäsenistöään.

Johto pysynee superissa entisellään ilmeiseti ei haastajaa puheenjohtajalle löytyne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 65
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Johto pysynee superissa entisellään ilmeiseti ei haastajaa puheenjohtajalle löytyne.

Mulle pisti jo taannoin silmään tämä HS:n uutinen jossa kerrotaan että, Palomäki on valmis jatkamaan Superin johdossa.

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto Superin puheenjohtaja Juhani Palomäki on valmis jatkamaan liiton johdossa, kertoo Suomenmaa-lehti.

Lehden mukaan Palomäkeä on pyydetty jatkamaan, ja hän on siihen suostunut.

Superin liittokokous valitsee johtajansa toukokuun lopussa.

Ja nyt oli pakko kaivaa tämä artikkeli uudelleen luettavaksi kun Osku muutama päivä sitten patisti  Superilaisia äänestämään kyseisissä Liittokokous -vaaleissa. Eli niitä, jotka sen Superin puheenjohtajan valitsee, ei olla edes vielä valittu?

Tehy/Super -kiista ei mua kosketa, eikä kiinnosta, en kuulu kumpaakaan. Mutta liittoaktivistina ja lm:nä täällä Ruotsin puolella pisti kyllä mietityttämään se miten tuollainen tilanne voi olla mahdollista? Miten voi olla olemassa liitto, jossa pj:n valitseminen on byrokraattinen; ei demokraattinen -toimenpide? Istuva pj.:ltä on jo kysytty ja hän on vastannut myöntävästi, ilman että jäsenet ovat edes valinneet edustajansa Liittokokoukseen, jotka sitten vastaavasti valitsevat pj:n?

Toivottavasti kyseessä on väärinkäsitys lehden puolelta....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kyllä sinä Tehy-aktiivina tiedät, että tehy yrittää ajaa nyt hoitajien suurliittoa. Ellei virallisesti, niin epävirallisesti. Palomäen kirjoitus on hyvä ja osuu juuri oikeaan asiaan.

Kaikki tuo on pelkkää spekulointia. Palomäki sanoi että Tehy on nostanut asian voimakkaasti esille julkisuudessa. Näyttäisitkö yhdenkin artikkelin jossa tätä asiaa nostetaan voimakkaasti esille Tehyn toimesta? Ainoa kuka asiasta julkisuudessa rummuttaa, on Palomäki.

Heh, täytyyhän Palomäen kertoa julkisuudessa omat mietteensä...

Palomäen sanomisilla on varmasti merkitystä mutta veikkaanpa, että Superissakin liputetaan ainakin salaa yhden suuren liiton puolesta.

En usko, että Tehyllä on tarvetta ajaa väkisin yhtä suurta liittoa. Tehy haluaa tulevaisuudessa neuvotella kaikkien hoitajien palkoista ja eduista. Tämähän tarkoittaa esim. toisen-asteen koulutettujen jäsenmäärän lisäämistä koska TNJ ei toiminut viime kierroksella odotetulla tavalla. Tämä tuntuu pelottavan tiettyjä tahoja...

Toinen puhuu aidasta, toinen aidan seipäästä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palomäen sanomisilla on varmasti merkitystä mutta veikkaanpa, että Superissakin liputetaan ainakin salaa yhden suuren liiton puolesta.

Lähes kaikki omilla aivoillaan ajattelevat superilaiset joiden kanssa olen jutellut ovat olleet vahvasti yhden suuren liiton takana; onhan se päivän selvä asia että yksi iso liitto ajaa kaikkien hoitajien asioita tehokkaammin kuin tällainen pirstaloitunut ja osittain jopa lamaannuksissa oleva edunvalvonta.

Yhdistyminen ei kenties olisi Palomäen henkilökohtainen etu, mutta SuPerilaisten etu se taatusti olisi - itse olenkin aivan vakuuttunut että on vain ajan kysymys milloin ollaan yhtä suurta perhettä. Tällaiset Palomäen kirjoitukset kertovat ainoastaan herran henkilökohtaisesta epävarmuudesta, kentän toiveiden kanssa tällaisilla lausunnoilla ei ole mitään tekemistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palomäen sanomisilla on varmasti merkitystä mutta veikkaanpa, että Superissakin liputetaan ainakin salaa yhden suuren liiton puolesta.

Lähes kaikki omilla aivoillaan ajattelevat superilaiset joiden kanssa olen jutellut ovat olleet vahvasti yhden suuren liiton takana; onhan se päivän selvä asia että yksi iso liitto ajaa kaikkien hoitajien asioita tehokkaammin kuin tällainen pirstaloitunut ja osittain jopa lamaannuksissa oleva edunvalvonta.

Yhdistyminen ei kenties olisi Palomäen henkilökohtainen etu, mutta SuPerilaisten etu se taatusti olisi - itse olenkin aivan vakuuttunut että on vain ajan kysymys milloin ollaan yhtä suurta perhettä. Tällaiset Palomäen kirjoitukset kertovat ainoastaan herran henkilökohtaisesta epävarmuudesta, kentän toiveiden kanssa tällaisilla lausunnoilla ei ole mitään tekemistä.

Ei minua kyllä kiinnostaisi yhtään liittyä tehyyn. Tehyn toimet viime syksynä nähtiin, korotukset eivät koskeneet 2. asteen koulutettuja, muille ajattettiin enemmän. Tehy haluaa takaisin vanhamuotoiset koulutukset ja katkaista samalla yleisen jatko-opinto -oikeuden.

Onhan se hienoa puhua suuresta mahtiliitosta, että varmasti kaikki huomioitaisiin. Todellisuus on näyttänyt tehyn kasvot, jotka ovat edelleen hyvin sairaanhoitajiin painoittuneet. Lähihoitajat olisivat tehyssä lähinnä maksumiehiä.

Kyllä tehyllä on paljon työtä, jos aikoo tosissaan ruveta rakentamaan hoitajien mahtiliittoa. Voisi aloittaa vaikka puhumalla totta kaikista asioista. Nämä 22% 2½ -vuodessa, tehyn asema neuvottelupöydässä vahvistunut (vaikka menettivät pääsopijajärjestöstatuksen) jne. jutut on niin nähty ja kuultu. Konkreettisia tekoja, mutta taitaa olla liian paljon pyydetty. Tehyläisethän jo nyt syö kaiken JL-Pn kädestä, vaikka mokaisikin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei minua kyllä kiinnostaisi yhtään liittyä tehyyn. Tehyn toimet viime syksynä nähtiin, korotukset eivät koskeneet 2. asteen koulutettuja, muille ajattettiin enemmän. Tehy haluaa takaisin vanhamuotoiset koulutukset ja katkaista samalla yleisen jatko-opinto -oikeuden.

Onhan se hienoa puhua suuresta mahtiliitosta, että varmasti kaikki huomioitaisiin. Todellisuus on näyttänyt tehyn kasvot, jotka ovat edelleen hyvin sairaanhoitajiin painoittuneet. Lähihoitajat olisivat tehyssä lähinnä maksumiehiä.

En nyt sanoisi, että lähihoitajat ovat/olisivat Tehyssä vain maksumiehinä...

Mutta kyllähän realiteetti on se, että mitä enemmän on toisen asteen koulutuksen saanutta jäsenistöä, sen pontevammin etuja ajetaan. Vrt. esim. ensihoidon tilanne.

Mitä tulee siihen, että Tehy-uutisoinnissa puhutaan aina sairaanhoitajista, johtuu mediasta. Tehy puhuu koulutetusta hoitohenkilökunnasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voisi aloittaa vaikka puhumalla totta kaikista asioista.

Hyvä kun otit esille tämän toden puhumisen, et edelleenkään ole vastannut kysymykseeni; Palomäki sanoi että Tehy on nostanut voimakkaasti yhdistymisen esille julkisuudessa ja itse sanoit että puhe on asiaa ja osuu oikeaan. Näyttäisitkö nyt yhdenkin artikkelin jossa Tehy esittää tällaista? Tehyn sivuillakaan ei mainita koko Superia sitten viimen syksyn.

Tehyn toimet viime syksynä nähtiin, korotukset eivät koskeneet 2. asteen koulutettuja, muille ajattettiin enemmän.

Tehy, Super eli koko TNJ ajoivat korotuksia koko koulutetulle henkilökunnalle. Mandaatti ajaa 2.asteen koulutetuille korotuksia hankaloitui huomattavasti siinä vaiheessa kun isoin 2.asteen koulutettujen ryhmä jäi kelkasta pois (SuPer) TNJ:n sääntöjen vastaisesti. Kuten on moneen kertaan todettu, jos tämä olis katsottu yhdessä lopppuun asti kuten sovittiin, lopputulos olisi ollut huomattavasti parempi kaikille hoitajille. Kiitä vaan Palomäkeä ja Superin johtoa siitä että toimivat syksyllä TNJ:n sääntöjä vastaisesti.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei minua kyllä kiinnostaisi yhtään liittyä tehyyn.

Itse näkisin niin että nyt pitäisi puhua kahden suuren sulautumisesta yhdeksi eikä niinkään SuPerin liittymisestä Tehyyn.

Itse kuulun Tehyssä pieneen vähemmistöön; meitä toisen asteen tutkinnon suorittaneita kun on vain murto-osa jäsenistöstä. Siinä olen samaa mieltä kanssasi että järjestöstä löytyy joitakin puutteita meidän etujen ajamisessa, mutta väittäisin että sen minkä olemme hävinneet järjestötasolla, olemme voittaneet paikallistason edunvalvonnassa. Tämän pystyy jokainen toisen asteen tutkinnon suorittanut tehyläinen omalta osaltaan todentamaan vertailemalla omaa luottamusmiesorganisaatiota, sen toimivuutta ja omia etujaan työpaikkansa muiden järjestöjen vastaaviin.. Omalla kohdallani ainakin ero on iso.

Jos saisimme kaikki lähes 100 000 toisen asteen tutkinnon suorittanutta saman organisaation alle, uskoisin juuri meidän roolin vahvistuvan kaikkein eniten. Tästä syystä en ymmärräkään miksi kukaan toisen asteen tutkinnon suorittanut haraisi liittojen yhteensulautumista vastaan - jollei sitten sattuisi olemaan oma lehmä ojassa jollain itsekkäällä tavalla...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei minua kyllä kiinnostaisi yhtään liittyä tehyyn.

Itse näkisin niin että nyt pitäisi puhua kahden suuren sulautumisesta yhdeksi eikä niinkään SuPerin liittymisestä Tehyyn.

Itse kuulun Tehyssä pieneen vähemmistöön; meitä toisen asteen tutkinnon suorittaneita kun on vain murto-osa jäsenistöstä. Siinä olen samaa mieltä kanssasi että järjestöstä löytyy joitakin puutteita meidän etujen ajamisessa, mutta väittäisin että sen minkä olemme hävinneet järjestötasolla, olemme voittaneet paikallistason edunvalvonnassa. Tämän pystyy jokainen toisen asteen tutkinnon suorittanut tehyläinen omalta osaltaan todentamaan vertailemalla omaa luottamusmiesorganisaatiota, sen toimivuutta ja omia etujaan työpaikkansa muiden järjestöjen vastaaviin.. Omalla kohdallani ainakin ero on iso.

Jos saisimme kaikki lähes 100 000 toisen asteen tutkinnon suorittanutta saman organisaation alle, uskoisin juuri meidän roolin vahvistuvan kaikkein eniten. Tästä syystä en ymmärräkään miksi kukaan toisen asteen tutkinnon suorittanut haraisi liittojen yhteensulautumista vastaan - jollei sitten sattuisi olemaan oma lehmä ojassa jollain itsekkäällä tavalla...

Omassa kaupungissa tilanne päinvastainen. Tehyn pääluottamusmies viestittää lähihoitajille, että päivittäkää tietonne, opiskelkaa sairaanhoitajiksi.

Uskotko tosissasi, että tehy on valmis luopumaan myöskään omasta etuudestaan, jos hoitajaliitto syntyisi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uskotko tosissasi, että tehy on valmis luopumaan myöskään omasta etuudestaan, jos hoitajaliitto syntyisi?

Nyt en ymmärrä, jos 1+1=3 niin kukaan ei joutuisi luopumaan mistään.

Paitsi ehkä Palomäki jos ei demokraattisilla vaaleilla pääsisi päättäjäksi. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uskotko tosissasi, että tehy on valmis luopumaan myöskään omasta etuudestaan, jos hoitajaliitto syntyisi?

Nyt en ymmärrä, jos 1+1=3 niin kukaan ei joutuisi luopumaan mistään.

Paitsi ehkä Palomäki jos ei demokraattisilla vaaleilla pääsisi päättäjäksi. 

Näin juuri ja koska tehy on jo osoittanut "lojaaliutensa" lähihoitajia kohtaan ei siellä ainakaan lähihoitajien olot millään tavalla paranisi. Tämän takia onkin parempi, että he ovat siinä ainoassa oikeassa liitossa lähihoitajille, eli superissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihmetyttää vain miksi Palomäki nosti tämän aiheen taas esille pääkirjoituksessaan. Miksi nyt kun pöly on laskeutunut?  ::)

Jos hoitajat yhdistäisivät rivit, unohtaisivat tämän väännön ammattinimien välillä, voitaisiin saada enemmän aikaiseksi... Jos superi olisi itse pysynyt viime syksynä sovitussa linjassa niin myös he olisivat hyötyneet sopimuksesta...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihmetyttää vain miksi Palomäki nosti tämän aiheen taas esille pääkirjoituksessaan.

Ja lisäksi täysin keksityillä jutuilla. Mikä motivoi levittämään täysin omassa päässä keksittyä juttua totuutena. Ihmeellinen tapa johtaa liittoa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihmetyttää vain miksi Palomäki nosti tämän aiheen taas esille pääkirjoituksessaan. Miksi nyt kun pöly on laskeutunut?  ::)

Jos hoitajat yhdistäisivät rivit, unohtaisivat tämän väännön ammattinimien välillä, voitaisiin saada enemmän aikaiseksi... Jos superi olisi itse pysynyt viime syksynä sovitussa linjassa niin myös he olisivat hyötyneet sopimuksesta...

Superhan sai todella suuren hyödyn syksyn sopimuksesta. Väität ettei super hyötynyt siitä yhtään. Super saavutti ainoana hoitoalan liittona pääsopijajärjestön aseman ja sai samat korotukset kuin tehy. Väittäisin mielummin, ettei tehy hyötynyt yhtään enempää syksystä kuin muut liitot, mutta menetti välit työnantajaan ja myös pääsopijajärjestöstatuksen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihmetyttää vain miksi Palomäki nosti tämän aiheen taas esille pääkirjoituksessaan.

Ja lisäksi täysin keksityillä jutuilla. Mikä motivoi levittämään täysin omassa päässä keksittyä juttua totuutena.
Huomion hakuisuutta, politiikkaa. Nostaa itseään esille ennen Superin vaaleja. Kivahan se on olla omiensa palvomana.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin juuri ja koska tehy on jo osoittanut "lojaaliutensa" lähihoitajia kohtaan ei siellä ainakaan lähihoitajien olot millään tavalla paranisi.

Vielä kerran; Tehy + SuPer ei olisi Tehy vaan täysin uusi järjestö jonka päätöksenteko tapahtuisi demokraattisesti. Kyllä sadallatuhannella lähi/perushoitajalla (+ muilla vastaavilla) olisi suurliitossa ollessaan paljon suurempi painoarvo kuin 60 000 lähärillä pikkuliitossa.

Tämän takia onkin parempi, että he ovat siinä ainoassa oikeassa liitossa lähihoitajille, eli superissa.

Tämän pystyn tulkitsemaan yhdellä ainoalla tavalla>>

Tästä syystä en ymmärräkään miksi kukaan toisen asteen tutkinnon suorittanut haraisi liittojen yhteensulautumista vastaan - jollei sitten sattuisi olemaan oma lehmä ojassa jollain itsekkäällä tavalla...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin juuri ja koska tehy on jo osoittanut "lojaaliutensa" lähihoitajia kohtaan ei siellä ainakaan lähihoitajien olot millään tavalla paranisi.

Vielä kerran; Tehy + SuPer ei olisi Tehy vaan täysin uusi järjestö jonka päätöksenteko tapahtuisi demokraattisesti. Kyllä sadallatuhannella lähi/perushoitajalla (+ muilla vastaavilla) olisi suurliitossa ollessaan paljon suurempi painoarvo kuin 60 000 lähärillä pikkuliitossa.

Tämän takia onkin parempi, että he ovat siinä ainoassa oikeassa liitossa lähihoitajille, eli superissa.

Tämän pystyn tulkitsemaan yhdellä ainoalla tavalla>>

Tästä syystä en ymmärräkään miksi kukaan toisen asteen tutkinnon suorittanut haraisi liittojen yhteensulautumista vastaan - jollei sitten sattuisi olemaan oma lehmä ojassa jollain itsekkäällä tavalla...

Mielestäni ei ole itsekästä saada itselleen parasta mahdollista edunvalvontaa liitossaan. Tehyläiset täällä kovasti puhuvat, että jos super olisi pysynyt tehyn kanssa liitossa olisi myös heidän tilanne parantunut. Jadijadijaa. Tällä tavalla tehyläiset pyllistävät omalle lähihoitajaporukalleen. "Kyllä me teille oltais korotuksii haettu, mutta ku toi super oli tommonen, niinku, ettei ne ollut meidän kanssa. Et syyttäkää vaan superia, NI!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyläiset täällä kovasti puhuvat, että jos super olisi pysynyt tehyn kanssa liitossa olisi myös heidän tilanne parantunut. Jadijadijaa. Tällä tavalla tehyläiset pyllistävät omalle lähihoitajaporukalleen. "Kyllä me teille oltais korotuksii haettu, mutta ku toi super oli tommonen, niinku, ettei ne ollut meidän kanssa. Et syyttäkää vaan superia, NI!"

Tehyläiset lähihoitajat saivat ihan samat yleiskorotukset kun muutkin ammattiryhmät. Ainoa mihin ei saatu samoja korotuksia oli alarajakorotukset. Ja ne koskee ainoastaan niitä paikkoja missä tehdään töitä taulukkopalkoilla. Esim meillä (HUS) korotukset olivat prosentuaalisesti ihan samat. Alarajakorotuksia ei voitu Tehyn kautta sopia juuri sen takia koska suurin lähihoitajaporukka (lue:SuPer) jättäytyi leikistä pois jolloin edustavuutta ei enää ollut. Jos Super olisi pysynyt mukana, myös niistä olisi voitu sopia. Tiedät Pälli tämän varsin hyvin. Se että jättäydyitte leikistä pois rikkomalla TNJ:n sääntöjä, sen seurauksista on ihan turha syyttää muita liittoja.

Ja edelleen odotan vastausta tähän:

Hyvä kun otit esille tämän toden puhumisen, et edelleenkään ole vastannut kysymykseeni; Palomäki sanoi että Tehy on nostanut voimakkaasti yhdistymisen esille julkisuudessa ja itse sanoit että puhe on asiaa ja osuu oikeaan. Näyttäisitkö nyt yhdenkin artikkelin jossa Tehy esittää tällaista? Tehyn sivuillakaan ei mainita koko Superia sitten viimen syksyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin tätä alaraja muutosta hirveesti hehkutettiin eikai se ollu vaan kupla?

Hehkutettiinko? Mun mielestä eniten esillä on ollut koko ajan yleiskorotukset koska ne vaikuttavat laajemmin kuin nuo alarajatarkistukset. Mm niihin alarajakorotuksiin ei Palomäen mukaan ollut enää neuvoteltavissa lisää. Miten ois käynyt lähihoitajien osalta jos tää olis katsottu yhdessä loppuun asti, sitä ei tiedä kukaan. Pelkkää spekulaatiota sen osalta, ikävä kyllä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihmetyttää vain miksi Palomäki nosti tämän aiheen taas esille pääkirjoituksessaan. Miksi nyt kun pöly on laskeutunut?  ::)

Jos hoitajat yhdistäisivät rivit, unohtaisivat tämän väännön ammattinimien välillä, voitaisiin saada enemmän aikaiseksi... Jos superi olisi itse pysynyt viime syksynä sovitussa linjassa niin myös he olisivat hyötyneet sopimuksesta...

Superhan sai todella suuren hyödyn syksyn sopimuksesta. Väität ettei super hyötynyt siitä yhtään. Super saavutti ainoana hoitoalan liittona pääsopijajärjestön aseman ja sai samat korotukset kuin tehy. Väittäisin mielummin, ettei tehy hyötynyt yhtään enempää syksystä kuin muut liitot, mutta menetti välit työnantajaan ja myös pääsopijajärjestöstatuksen.

En mie sanonut ettei Super hyötynyt omasta tekemästään sopimuksesta, vaan nyt tehyn tekemä sopimus ei teihin vaikuta  ;D Ite vaan uskon siihen, että jos kaikki hoitoalan ihmiset puhaltas yhteen hiileen niin liekki ois parempi...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Ainakin tätä alaraja muutosta hirveesti hehkutettiin eikai se ollu vaan kupla?

Hehkutettiinko? Mun mielestä eniten esillä on ollut koko ajan yleiskorotukset koska ne vaikuttavat laajemmin kuin nuo alarajatarkistukset. Mm niihin alarajakorotuksiin ei Palomäen mukaan ollut enää neuvoteltavissa lisää. Miten ois käynyt lähihoitajien osalta jos tää olis katsottu yhdessä loppuun asti, sitä ei tiedä kukaan. Pelkkää spekulaatiota sen osalta, ikävä kyllä.

Joo aina voi spekuloida myös sillä että mitä jos kunta-alan järjestöt, myös tehy olisi kyennyt yhteistyöhön, olisiko tulokset kaikkien osalta paremmat. No son menneen talven lumia.

Kvtes ja tehy-ratkaisu näyttää tuoneen lähes identtiset korotukset. Nyt tarttee katsoo eteenpäin kun tehyssä on paineet purettu ja alarajatarkistuksistakin ilmat poistettu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

alarajatarkistuksistakin ilmat poistettu.

Tästä syystä en ymmärrä miksi niistä niin kovaa metakkaa mm Superilaiset tuntuvat pitävän. Hekin olisivat halunneet ilmaa? Yleiskorotuksilla ne palkat nostettiin enimmäkseen.

Joo aina voi spekuloida myös sillä että mitä jos kunta-alan järjestöt, myös tehy olisi kyennyt yhteistyöhön, olisiko tulokset kaikkien osalta paremmat.

Kyennyt yhteistyöhön? Siis yhteistyötähän tehtiin sulassa sovussa siihen saakka kunnes muu porukka päätti allekirjoittaa KT:n tarjouksen ja Tehy yksin jatkoi neuvottteluja. Olisiko se sun mielestä ollut sitten parempaa yhteistyötä että me oltais luovutettu samaan aikaan kuin muut? Vai miten tämä 'yhteistyö' olisi hoitunut paremmin? Ja niin kauan kuin muut liitot, kuten JHL ovat sitä mieltä että hoitajille ei kuulu pennikään enempää kuin muille, ei sitä yhteistyötä mielestäni tarvitse hirveästi harrastaakkaan. Päinvastoin, irtiotto muista 'ei hoitoalan' liitoista olisi toivottavaakin. Pääsopimuksen irtisanominen onkin askel tähän suuntaan. Hoitoalan ammattiliittojen tehtävä on ajaa hoitajien asioita, ei maatalouslomittajien yms mitä esim JHL tekee.

Nojoo, jankkaamiseksi menee taas. Joka tapauksessa nyt oli alunperin kyse siitä että Palomäki piti puheen täysin itse keksityillä faktoilla ja edelleenkään kukaan Superilainen ei ole pystynyt esittämään ainoatakaan artikkelia puheenjohtajansa puheiden tueksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisiko se sun mielestä ollut sitten parempaa yhteistyötä että me oltais luovutettu samaan aikaan kuin muut? Vai miten tämä 'yhteistyö' olisi hoitunut paremmin? Ja niin kauan kuin muut liitot, kuten JHL ovat sitä mieltä että hoitajille ei kuulu pennikään enempää kuin muille, ei sitä yhteistyötä mielestäni tarvitse hirveästi harrastaakkaan.

Hehe, eli yhteistyötä olisi ollut, jos kaikki olisivat tehneet niinkuin tehy teki? Aika mielenkiintoinen väite. Kaikki muut liitothan tekivät yhteistyötä ja sopivat KTn kanssa ilman isompia metakoita sopimuksen. Tehy lähti sitten tekemään "ninja"-ratkaisut ja lopputulos oli samanlainen ja osittain huonompi kuin muilla (pääsopijajärjestöstatus meni jne.)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hehe, eli yhteistyötä olisi ollut, jos kaikki olisivat tehneet niinkuin tehy teki? Aika mielenkiintoinen väite.

Kuka niin väitti?

lopputulos oli samanlainen ja osittain huonompi kuin muilla (pääsopijajärjestöstatus meni jne.)

Näinkö ne siellä Superissa teille edelleen vakuuttaa? Että yli 131 000 hoitajan joukko nyt vaan velloo täysin ilman neuvotteluoikeuksia muiden vietävänä? Aika realistinen skenaario.  Yhtä fiktiivistä kuin tuo Palomäen puhe.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...