Elene Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Katselin jo hakutoiminnalla keskustelut läpi, mutten missään löytänyt että olisi keskusteltu asiasta. Millaista on vuodeosastolla? Tk:n osastolle olisin itse menossa, ja oli ihan ummikkona. Mitä pitäisi erityisesti huomioida? Pitäiskö "jännittää" jotain? ::) Lapset + koulu = raskasta, muttei ylipääsemätöntä :D
Keep the faith Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Vuorot on tietyllä tavalla strukturoitu. Kaikki riippuu paikasta ja pt-materiaalista, on pitkäaikaispuolta ja akuutimpaa ja "akuuttia". Aamuvuorossa eniten hommaa. Siis konkreettista työtä, jos sen haluaa huomioida. Mitään ei tarvi jännittää, opit kyllä ::). carpe diem
Lääkärihoitaja Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 *Oma mielipiteeni/kokemukseni* TK:n vuodeosastoja on kahdenlaisia: sellaisia joita voidaan kutsua myös pitkäaikaisosastoiksi tai hoivasairaanhoidoksi. Ja sellaisia joissa todella hoidetaan kaikenlaisia akuutteja, muttei esh tasoisia sairauksia. Osaatko sanoa kummanlaiselle olet menossa? Hoivasairaanhoito on paljon perushoitoa: suihkutusta, pukemista, vaipan vaihtoa, avustamista. TK:n osasto taas vaihtelevaa: vanhuksien yt-laskuja, alkoholisteja, nuoriakin akuuteissa sairauksissa jne. Ja oletko sh/lh? Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!
Elene Posted April 6, 2008 Author Posted April 6, 2008 Mä ite olen lh:ksi lukemassa, ja tuolla terveyskeskuksen vuodeosastolla on siis 1/3 paikoista pitkäaikaishoitoa ja 2/3 akuuttia. Tässä tulee taas mietittyä, että enkö voinut mennä vain vanhainkotiin näyttöä tekemään ::) Lapset + koulu = raskasta, muttei ylipääsemätöntä :D
Keep the faith Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Ekan vuoden opiskelija, näin olen ymmärtänyt tekstistäsi? ::) Pysy kiinni näyttösuunnitelmassa, jonka opesi on hyväksynyt. Sillä ympäristöllä ei ole silviisiin merkitystä, koska näyttö nojaa perusasioihin(pesut ja pisut) joten onnistut varmasti ;D. Ja saat kokemuksia muustakin, näytön ohi siis. carpe diem
Elene Posted April 6, 2008 Author Posted April 6, 2008 No itse asiassa en tiedä monennen vuoden opiskelija olen ::) Olen meinaa suorittanut 2 ekaa vuotta, vuonna nakki..sitten lapset väliin ja nyt aloitin koulun aikuispuolella ja on siis PAKKO suorittaa näytöt ja osan aineista jotka halusin lukea uudestaan. Elokuussa alkaisi erikoistuminen(sahu) ja rinnalla KuTun näyttöviikko. Selkenee tää koulun käyntikin mukavasti, ei tarvii miettiä aineita mitä haluaa "uusia" ;D Ja meni ohi aiheen.. Tuli mieleen että onko vuodeosastolla kuinka "sairaalamaista"..Vanhainkodeissa ja palvelukodeissahan on aika kodikasta. Lapset + koulu = raskasta, muttei ylipääsemätöntä :D
Orava Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Kyllä vuodeosastolla on sairaalamaista. Kahdessa tietämässäni sairaalassa esim. tk:n vuodeosasto ja erikoisairaanhoidon osasto ovat päällekkäisiä kerroksia. Ja jos vahingossa jäät väärässä kerroksessa pois, niin et heti tiedä kummassa olet.
Rokkihippipunkkari Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Kyllä vuodeosastolla on sairaalamaista. Kahdessa tietämässäni sairaalassa esim. tk:n vuodeosasto ja erikoisairaanhoidon osasto ovat päällekkäisiä kerroksia. Ja jos vahingossa jäät väärässä kerroksessa pois, niin et heti tiedä kummassa olet. No tuokin on varmaan paikkakohtaista. Meillä on panostettu myös viihtyisyyteen esim. värien ja kalusteiden valinnoilla siinä missä se vaan on mahdollista. Työ tietysti ON sairaalamaista. Omasta puolestani voin kyllä suositella tk:n vuodeosastoa myös työn puolesta. Perushoitoa on paljon, vaikka "akuuttiosasto" ollaankin, ja suurin osa potilaistakin käy vuosien mittaan tutuksi, vaikkeivat pitkiä aikoja osastolla kerralla vietäkään. Ja todellakin, sen perushoidon lisäksi -osastosta riippuen- pääset tutustumaan moneen muuhun asiaan. Meillä pääsisit kokeilemaan erilaisista ortopedisista leikkauksista toipuvien kuntoutusta, saattohoitoa, alkoholikatkoja yms... Suurin osa kuitenkin on näitä vanhusten YT-laskuja.
Elene Posted April 7, 2008 Author Posted April 7, 2008 Alkaa jännittää yhä enemmän ja enemmän. Varsinkin kun ennen olen ollut vanhainkodeissa ja palvelukodeissa niin on saanut olla korvikset ja sormus, nyt ne pitäisi kotiin jättää. Ja muutenkin aseptiikan kanssa ollaan paaaaljon tarkempia. Mistä muuten saisin sen "taskusuojan"työpaidan taskuun minne voin laittaa kyniä?..Pitääkö liittyä ensin jonnekin liittoon ennen kun saa sellaisen? Lapset + koulu = raskasta, muttei ylipääsemätöntä :D
puh Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Alkaa jännittää yhä enemmän ja enemmän. Varsinkin kun ennen olen ollut vanhainkodeissa ja palvelukodeissa niin on saanut olla korvikset ja sormus, nyt ne pitäisi kotiin jättää. Ja muutenkin aseptiikan kanssa ollaan paaaaljon tarkempia. Mistä muuten saisin sen "taskusuojan"työpaidan taskuun minne voin laittaa kyniä?..Pitääkö liittyä ensin jonnekin liittoon ennen kun saa sellaisen? Kyllä sairaalassa nyt korviksia saa pitää. Käytännön syistä vaan ei kannata isoja roikkuvia käyttää. Kynätaskun varmasti saat osastolta (mutta suosittelen kyllä vahvasti liittoon liittymistä ihan muiden asioiden kuin kynätaskun takia ::) ).
Sistah Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Mistä muuten saisin sen "taskusuojan"työpaidan taskuun minne voin laittaa kyniä?..Pitääkö liittyä ensin jonnekin liittoon ennen kun saa sellaisen? Liittoon pitää tietysti liittyä! No, ei ole ihan pakko mutta kannattaa :-) Luultavasti osastolla johon menet on taskusuojia jossain lipastonpohjalla, vaippavalmistajat, lääkevalmistajat ja Helsingissä esim keskuspesula toimittaa osastoille niitä. Niin, ja liitotkin tietysti. Kysy siellä! Vanha koira. Uusia temppuja.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now