Jump to content
MAINOS

Nuoret naiset pelkäävät hammaslääkäriä


Reportteri

Recommended Posts

Olen pelännyt hammaslääkäriä aina ja pelko tulee koskaan häviämään. Käyn hammaslääkärissä vain äärimmäisessä hätätapauksessa ja silloinkin yksityisellä ja parin diapamin voimin..

Mä tarvisin diapam-kuurin viikko ennen ajanvaraamista ja ajanvarauksesta vo-aikaan asti. Niinkään en koe hyödylliseksi vastaanotolla saatavia lääkityksiä, ilokaasuja tms. Silloinhan tilanne on jo päällä...  :D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Totta se tuntuu olevan, monet ihmiset pelkää ja kammoaa hammashoitolan tuoliin istahtamista.

Voitko kysyä  vanhemmiltasi, miksi he itse pelkäävät hammashoitoa?  Kovin monella pelkäävällä ei ole omakohtaisia keljuja kokemuksia, ne kumpuavat jostain kauempaa.

Jos itse olet kokenut olosi kurjaksi, muistatko mikä siinä oli epämiellyttävää? Kipu? Se etten itse voi vaikuttaa asioihin enkä määrätä mitä tehdään? Avuttomuudentunne? Vieraat ihmiset tulevat liian lähelle minua? Häpeä siitä, etten ole pessyt hampaitani kunnolla? Vieraita vempaimia ja rekvisiittaa ylläni? Hajut? Joku kertoi kauhujuttuja hammaslääkäristä ja hoitolasta? Toisten lasten tai aikuisten kokema pelko? On tullut syötyä karkkia liian usein,siis syyllisyys? Ois ihan hyvä miettiä mistä omalla kohalla pelko on saanut alkunsa ja mistä se kumpuaa. Jokainen meistä pelkää jotakin. Pelot voi selättää vain kohtaamalla ne, eikös ne niin opeta:D. !!!

Oman pelkonsa kohtaamista on myös miettiä mistä se on alkunsa saanut.

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pelot voi selättää vain kohtaamalla ne, eikös ne niin opeta:D. !!!

Kun se pelko ei ole turhaa, vaan se sama pelon aihe toteutuu lähes joka käynnillä, niin ei oikein tuo metodi toimi. :D

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pelko tai pelkääminen ei ikinä ole turhaa. Se on puolustusreaktio. Pelkäämällä pyrin suojelemaan itseäni tai läheisiäni. Pelolla ja pelkäämisellä on vuosituhansia vanha syy, suorastaan atavistinen perinne.

Tavoitteena ymmärtääkseni on päästä tilaan, jossa pelko ei hallitse minua vaan minä hallitsen pelkoani. Ilman pelkoa ei enää olisi ihmisiä, olisimme kuolleet sukupuuttoon jo iätajat sitten.

Edelleenkin pelkääminen, pelko on tärkeää, mutta tärkeää on myös päästä tasapainoon pelkonsa kanssa. Siis sinuiksi oman pelkonsa/omien pelkojensa kanssa!! Ratkaisut pelottaviin asioihin ja tilanteisin löytyvät omien korvien välistä.  Eihän me välttämättä pelätä sitä mitä luullaan pelkäävämme vaan jotain aivan muuta... Se jos mikä on tutustumista omaan itseensä.

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...