Jump to content
MAINOS

Jaksotyö Norjassa


Marisa

Recommended Posts

Onko täällä joku joka tekee jaksoja töitä Norjassa? Ite oon ajatellut lähteväni tekeen tyyliin kolme viikkoa töitä, yks kotona. Olisiko kellään suositeltavana jotain mukavaa (miel. pientä) paikkaa, josta kuitenkin jonkinlaiset kulkuyhteydet Suomen kamaralle. (Esim. oma auto + yöjuna) Työt kunnalla kiinnostaa enemmän kuin sairaalassa.

Matkaan oon ajatellut lähteä syksyllä, onko muita innokkaita? Onko joillakin kokemusta paikallisista vuokrafirmoista? Onko heillä yleensä tarjota asuntoa?

Norjassa oon asunut ja työskennellyt muutaman vuoden, mutta siitä alkaa olla jo aikaa... Ja sen aikainen paikka on kyllä aivan liian kaukana kerran kuussa kotona käymistä ajatellen. Perhe jää tänne, joten siksi täytyisi kotona päästä säännöllisesti käymään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Varo kyseistä firmaa. On ruotsalainen ja maksaa paljon huonompia palkkoja kuin norjalaiset firmat. Itse sain tapella rahojen kanssa kruununvoudilla lopulta uhkaamalla. Katso esim Achima tai Helsenor, ne ovat luotettavia. Palkka riippuu erikoisalastasi Achima esim tarvitsee tehohoitajia ja anestesiahoitajia, joka tarkoittaa, että kyseiselle alalle täytyy olla erikoistunut. Palkka riippuu myös työkokemuksestasi.

Parasta olisi ottaa suora sopimus, jolloin pystyy tekemään myös ylitöitä. Firmat ylitöitä eivät yleensä maksa.

Pendlaaminen Suomesta Norjaan taitaa olla aika raskasta, itse asun Tukholmassa ja teen joskus keikan Osloon. Aiemmin mulla oli suora sopimus, mutta raskaaksi kävi ja asumisolosuhteetkin saattavat olla aika surkeat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...