Guest Metku Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Kertokaapa Malmin sairaalaa tuntevat minkälaisia osastoja ovat M-osastot ja A-osastot? Siis minkälaisia potilaita jne. :D
rollaattori-sussu Posted April 1, 2008 Posted April 1, 2008 M1 valvonta-osasto, M2-M4 päivystysosastoja. A-osastot "pitkäaikais"akuuttiosastoja.
Tiuku Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Jeps! Juurikin näin. Tällä hetkellä A5 toimii infektio-osastona, jossa on MRSA:t, VRE:t jne.
hoitsu-81 Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 m-osastot akuutimpia kuin a-osastot. enemmän iv-juttuja ja fyysisesti "parempikuntoisia" potilaita. m4 infektio-osasto. a-osastot ovat nykyään aika raskashoitoitoisia, dementikkoja pääasiassa. a5 on infektio-osasto, 22 potilasta.
Verticia Posted July 8, 2008 Posted July 8, 2008 Itse olen työskennellyt a2lla ja a5lla. A2 en enää menisi. Raskashoitoinen paikka mut a5 on hyvä mesta. Kaikenlaisia hoidettavia ja kaikilla ei ole infektioita tai eristystä tms vaan on ihan puhtaitakin. Kaikenlaista pääsee tekemään ja työporukka on hyvä! Suosittelen lämpimästi. "Synkältä näyttää, mutta onneksi valopilkkuja on näkyvissä." -Ihaa-
tuulitukka Posted July 8, 2008 Posted July 8, 2008 Itse olen kuullut kanssa hyvää Malmin A5 osastosta siellä työskenneiltä ihmisiltä. Itse olen muutaman vuoden keikkaillut Malmin M3, joka akuutti sisätautipäivystysosasto. Työ vaihtelevaa, haasteellista ja työporukka motivoitunutta. Mutta joku pieni asia siellä mättää, jota en viitsi tässä tuoda esille.
eh-neito Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 Montako vastuupotilasta yhdellä hoitajalla on näillä Malmin M- ja A-osastoilla? Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Keep the faith Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 Omalla kokemuksellani keskiarvollisesti 4-5. carpe diem
Pinksu Posted August 28, 2008 Posted August 28, 2008 M1:llä potilaita on 2-3/hoitaja. Joskus sielläkin toki raskashoitoisempia, kun on kuitenkin valvontaosasto. Koko ajan riittää hommaa. Hyvä henki porukalla ja ilolla olen sinne keikkaa tehnyt. M2 ja M3 hiukan erilaisia luonteeltaan, mutta päivystysosastoja nekin. M2:sta tykkäsin, M3:lle en enää menisi. Voi tietty olla, että henki siellä muuttunut, nämä kokemukset siis muutaman vuoden takaa. M4:llä käväisin vain pari kertaa, joten en vielä muodostanut mielipidettä. A osastoilla tein keikkaa jos oikein kauniisti pyydettiin ;o), mutta en erityisemmin viihtynyt. Akuuttiin kuitenkin itse suuntautunut ja suurimman osan kokemusta siltä puolelta kerännyt, niin ei tuntunut omalta paikalta ne A-osastot. Jotkut tykkää.
Relanna Posted August 29, 2008 Posted August 29, 2008 A - osastoilla on kuntouttavaa hoitotyötä, pyritään saamaan potilaat kotiin/muuhun hoitopaikkaan mahd. pian. Lähäreille voin suositella, koska malmilla saa vielä jakaa/antaa lääkkeitä po, sc ja luvalla im, jos siitä hommasta tykkää. Sairaanhoitajana lähtisin oikeasti akuutille, esim. M1 osastolla on tosi hyvä maine talon sisällä. Toisaalta vastavalmistunut sh saa A - osastolla rauhassa opetella lääkehoitoa ja perusjuttuja - voi siirtyä sit uudella varmuudella eteenpäin. Tää tuli nyt akuuttipuolen henkilön mielipiteenä, jos oikesti tykkää mummoista ja papoista ja haluaa tehdä kuntouttavaa työtä, niin sinne vaan. Kivempaa kuin pitkäaikaispuolella sen vuoksi, että niistä v-mäisistäkin pääsee eroon max. kolmen kuukauden sisällä. :) Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee.
Satu Posted January 4, 2009 Posted January 4, 2009 Kävin muuten A5:lla keikalla ja oli aivan mahtava paikka. Rennot ihmiset, keikkalaista kohdeltiin hyvin ja tasavertaisesti. Työtahti oli passeli, ei tarvinnu suoli pitkällä sinkoilla (yllätti tosissaan..)... Suosittelen ainaki keikkapaikkana :P - Satu Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.
Keep the faith Posted January 4, 2009 Posted January 4, 2009 Kävin muuten A5:lla keikalla ja oli aivan mahtava paikka. Rennot ihmiset, keikkalaista kohdeltiin hyvin ja tasavertaisesti. Työtahti oli passeli, ei tarvinnu suoli pitkällä sinkoilla (yllätti tosissaan..)... Suosittelen ainaki keikkapaikkana ;D - Satu Samat sanat samasta osastosta :). carpe diem
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now