Jump to content
MAINOS

Työvuoron peruuntuminen


ksm

Recommended Posts

Oletteko koskaan lähtenyt kotiin työvuorosta, kun työntekijää ei tarvitakaan? Mä sain pohtia kyseistä asiaa eilen. Mulla oli muutamaa päivää aiemmin sovittu yövuoro. Mut oli palkattu ylimääräiseksi hoitajaksi, mutta ilmenikin ettei ylimääräistä hoitajaa tarvita vähentyneiden töiden vuoksi. Tämä tiedettiin vasta pikkasen ennen työvuoroni alkua. Ehdin siis työpaikalle asti, kun työtoverit kysyivät haluanko lähteä takaisin kotiin. Palkkaahan en tietenkään olisi sitten saanut. Enkä muutenkaan asiasta mitenkään innostunut. Työvuoro oli alkamassa ja olin jo työpaikalla. Olin varautunut työvuoron tekemiseen ja tehnyt järjestelyjä, että siihen pääsen. Näin ollen jäin kuitenkin työvuoron tekemään ja menin yöksi toiselle osastolle jossa tarvetta ylimääräiselle oli enemmän. Miten olisitte itse toimineet? Olisitteko vain lähteneet kotiin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mulle on käynyt näin ja annettiin sitte kans vaihtoehdoksi mennä kotiin. Kyse oli yötuurista nii tokihan se oma sänky houkutteli, mutta ketutti et sit sinne asti raahauduin turhaan. Noo, ohjeistukseksi sain myöhemmin, että jos on pyydetty extraksi nii saa jäädä tekemään vuoron ja palkkakin tulee tietty tästä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oisin varmaan jäänyt koska sovittu ja sinne mennyt paikalle,

Yövuoron suhteen kyllä houkuttas kotiin pääsykin, mutta ei voi van pistää kotiin että äläs tulekaan..  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän se joissain tapauksissa houkuttelee kotiin lähteäkin. Mua tässä tapauksessa ei houkutellut. Mä olen kotiäitinä ja teen sijaisuuksia vain välillä eli työintoa riittää oli päivä tai yö. Palkka houkutteli kotona oloa enempi, kun kerran sinne asti jo kerkesin...Mua mietitytti myös se, että voinko noin vain lähteä kotiin ja jättää työvuoron hoitamatta. Mulla kuitenkin oli suullinen sopimus sen työvuoron hoitamisesta ja jos olisin lähtenyt niin olisiko se ollut ihan ok. Paikalla ei ollut ketään esimiestä tai sen tapaista jonka kanssa olisin asiasta sopinut vaan olisin sopinut toisten hoitajien kanssa. Olen kyllä kuullut, että näin voidaan tehdä (?) Mutta yleensähän ei työvuoroa voi perua itse työvuoron alussa ilman sairaslomaa tai sellaista syytä. Jos olisin lähtenyt niin olisiko se voitu katsoa irtisanoutumiseksi. Tietääkö kukaan? Todennäköisesti asiasta ei mitään kysymistä olisi tullut, mutta jos olisi niin mikäköhän mun oikeus/velvollisuus on?

Mä olen kahdeksan vuotta hoitajana ollut ja ei tämmöistä ole ennen vastaan tullut...Korostan siis sitä ettei mua kukaan ollut pakottamassa kotiin vaan kysyttiin haluanko lähteä. Mutta aina ennen olen ne työvuorot hoitanut jotka sovittu on. On työvuoroja joissa ei ehkäpä niin tarvetta olisi ollut, mutta ei mun työpaikalla oloani ole mitenkään kyseenalaistettu. Enkä mä itse ole koskaan kysellyt työkavereilta haluaako ne olla töissä vaiko eikö.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö suullinen ole yhtä pätevä kuin kirjallinenkin?? Myös os.hoitajan toimesta.

Kyllä suullinen sopimus on ihan yhtä pätevä. Ihan oikeushan mulla oli töissä olla. Sen tiedän itsekin etten nyt mitenkään lain mukaan väärin tehnyt. Eikä toiset hoitajatkaan väärin tehneet asiaa ehdottaessa. Kyllähän sitä kai ehdottaa saa (?) Siitä vain olisin kiinnostunut olisiko muut joustaneet ja lähteneet palkatta kotiin? Ja onko tämmönen yleistäkin? Ja olisinko edes voinut lähteä kotiin muiden hoitajien sitä ehdottaessa? Onko mulla oikeus/velvollisuus ottaa työsopimuksen loppumiseen liittyviä ehdotuksiä/pyyntöjä/käskyjä vain esimiehiltä tai sijaispalvelulta, joka mut on palkannut?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No tuossahan ei ollut mitään väärää, koska kysyttiin nimenomaan että haluaako lähteä kotiin. Pakottaahan ei olisi voinut kun vuoro oli jo sovittu. Tai jos olisi pakotettu kotiin, maksaa olisi silti pitänyt.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kommentoikaahan nyt jotakin!

Olisin ehdottomasti lähtenyt kotiin

Eikö sua olisi haitannut se, että menit turhaan ja olisi jäänyt palkka saamatta?

Turhaan meneminen olisi harmittanut, mutta palkan menettäminen ei niinkään..arvostan liikaa omaa sänkyä ja hyviä unia

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kommentoikaahan nyt jotakin!

Olisin ehdottomasti lähtenyt kotiin

Eikö sua olisi haitannut se, että menit turhaan ja olisi jäänyt palkka saamatta?

Turhaan meneminen olisi harmittanut, mutta palkan menettäminen ei niinkään..arvostan liikaa omaa sänkyä ja hyviä unia

Sullahan asenne kohallaan huh.gif

Minä ainakin  käyn töissä rahan takia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kommentoikaahan nyt jotakin!

Olisin ehdottomasti lähtenyt kotiin

Eikö sua olisi haitannut se, että menit turhaan ja olisi jäänyt palkka saamatta?

Turhaan meneminen olisi harmittanut, mutta palkan menettäminen ei niinkään..arvostan liikaa omaa sänkyä ja hyviä unia

Sullahan asenne kohallaan huh.gif

Minä ainakin  käyn töissä rahan takia.

Yks vuoro sinne tänne ei mun elämää kaada

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se on tietenkin miten katsoo...Ei munkaan taloutta yhden työvuoron peruuntuminen sentään kaada, mutta täytyy myöntää että olisi se mun lompakossa tuntunut. Kyseessä oli tämän viikon maanantai-tiistai yö eli maanantaihan oli pyhä eli siitä sai vähän enempi normaali yöhön verrattuna. Mä olen pääsääntöisesti lapsen kanssa kotona ja tuloina on vain kotihoidontuki (nettona 230e/kk). Töihin pääsen miehen vapailla ja lomilla (eli siis harvoin, jos vertaa normaaliin työssä käyntiin). Että yhdenkin työvuoron peruuntuminen harmittaa jo ihan rahallisesti. Rahaa enemmän tässä olisi kyllä harmittanut se, että olin ehtinyt jo työpaikalle asti. Ei mulla kamala matka ole (vajaa 15km), mutta olin erikseen käynyt lainaamassa autoa töihin kulkemisen vuoksi ja oli kaikinpuolin "vaivaa" töihin menosta. Monta sellaista syytä siis miksi en henk.koht innostunut kotiin lähdöstä. Ja olen mä muutenkin henk.koht sitä mieltä, että jos suullisesti työvuoroista sovitaan niin ne myös tehdään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...