Jump to content
MAINOS

Hoitotyötä osa-aikaisesti


Ativan5mg

Recommended Posts

Moikka!

Onko täällä ketään, joka tekisi tai on harkinnut tekevänsä ns. kausityönä hoitoalaa.  Puolet jotakin ihan muuta työtä ja puolet hoitotyötä? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia ja mitä teette toisena työnä. Olen itse miettinyt tällaista työssä jaksamisen vuoksi. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Heippa!

Kyllä olen harkinnut, mutten vielä toteuttanut. Tosin suunnittelin jaksottavani toisen alan opiskelun kanssa hoitotyötä, mutta rohkeus vielä puuttuu, sillä ns. hyvän vakipaikan irtisanominen kauhistuttaa.. 

Mitä toista alaa olet harkinnut? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä teen henkilöstöfirman kautta keikkoja silloin kun haluan ja välillä muutaman kuukauden tai kuukauden sijaisuuksia.  Mulla on kuitenkin osaamista sairaanhoitajana eri osaamisalueilta,kuten lapset ja ensiapu niin mulla on aika laaja alue missä teen keikkoja. Jaksan paremmin ja pystyn suorittaa opintoja ohella. En halua vakkaripaikkaa enää tai et joku suunnittelee  mun työvuorot kolmivuorotyössä. Oon tykännyt pelkästään keikkailla,  vaikka moni ihmetelly et miten pystyn tekee näin. Noh ajatuksena mahdollisesti alan vaihto ni ei tulevaisuus pelota. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vielä en tiedä tai ei ole mitään erityistä toista alaa mitä tehdä mutta siis olen ajatellut ihan vaikkapa edes siivoustyötä osittain tai sihteerin töitä koska siihen löytyy koulutus tai kesällä jotakin kausityötä mitä voisi tehdä ulkosalla eli paluu niihin opiskeluajan työpaikkoihin :D . Mutta se voisi tuoda jaksamista ja vaihtelua.  Arvomaailma näin yli 35 veenä muuttunut eikä enää ole tavoitteena ns. uraputki ja eteenpäin opiskelut vaan enemmän kiinnostaa juuri se työssä jaksaminen jotta vapaa-aikaan jäisi enemmän energiaa. 

Itse olen  miettinyt myös tuota keikkailua  ja ilmoittauduin paikalliseen rekryyn ja työlomaa hain ensi vuodelle pari kuukautta. 

Niin ja toisaalta olen miettinyt jos opiskelisi jotakin niin puutarha-alaa tai eläintenhoitajaksi tms.... tiedän että töitä ei kovinkaan ole mutta vaihtoehtoja sitten olisi ja eiköhän töitä kuitenkin löytyisi jos ottaa sen asenteen, että tekee ns. kausiluontoisesti eikä ota paineita.  Jos tuntuu että rahat loppuu kesken niin aina hoitoalan keikkoja kuitenkin on... 

Ainahan joka työssä omat paineensa ja miinuksensa on, mutta uskon että se toisi jaksamista arkeen kokeilla muita töitä ja irrottautua vakityön tuomasta omasta paineesta.... joskus on vaan uskallettava kun siltä tuntuu.  Kerran tässä vaan eletään ja en halua että työ vie kaiken energian arjesta omine kiemuroineen... keikkalaisena ja kausityöntekijänä on kuitenkin se oma vapaus. Se, missä asemassa tässä yhteiskunnassa olen, olenko vakityössä tai arvostetussa hyvässä ammatissa, ei enää niinkään kiinnosta.  Moni elää elämäänsä eläkettä odottaen ja kituuttaa siinä missä voi pahoin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tehnyt keikkatöitä ympäri suomea jo vuosikausia. Otan lyhyitä sijaisuuksia sekä heitän siinä samalla keikkaa siellä täällä mistä nyt työtä löytyykin. Aika tiivistä tahtia teen sen 6-7-8kk, ja sitten pidän lomaa sen 3-4-5kk, säästöön kertyneillä rahoilla. Matkustelen milloin missäkin, Suomeen en jää - sillä ulkomailla pystyy elämään puolet halvemmalla ja enemmänkin. Reppuelämää, eikä siteitä oikein mihinkään, mutta en vaihtaisi hetkeäkään pois.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teen sairaanhoitajan keikkaa yksityiselle. Päätoimisesti teen tutkijan työtä.

By the way: Jos tekisin 100 prosenttista sairaanhoitajan kolmivuorotyötä, käteen jäisi enemmän kuin nyt tutkijana. Siksi sh keikkaa, jotta pysyy käden taidot ja saan lasten harrastukset kustannettua. Molemmat työt tuovat vastapainoa toiseen. Sh keikkaa 1-4 krt/kk. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Ex-lähihoitaja

Olen tehnyt lähihoitajan töitä 18v. Sekä vakituisena että keikkalaisena. Nyt olen vuosi sitten vaihtanut alaa, koska minulla in koulutusta ja pitkä työkokemus myös muulta alalta. 

Keikkalaisena kun oli, sai valita paikat ja työvuorot minne ja milloin menee töihin. Ei kannata hajottaa itseään liian moneen paikkaan vaan muutama hyvä työkohde riittää. Keikkaa kyllä riittää ihan varmasti.

Koska minulla on koulutusta ja kokemusta myös muilta aloilta, esim suurkeittiö,  ravintola-alalta yms tein töitä myös sinne kun hoitotyöt alkoivat väsyttää. Nyt olen pysyvästi palannut näihin töihin ja työskentelen lounasravintola/pitopalvelussa jossa monipuolisempi työnkuva ja parempi palkka sekä myös työkaverit ovat mukavia. Toki kiirettäkin on välillä ja työpäivät voi venyä helposti 12-13 tuntisiksi, mutta vastapainona saa myös pitempiä vapaita kun hiljaisempaa pitopalvelun puolella. Viimeiksi eilen työaika venähti 7-19 kun lounaan kokkivuoron jälkeen tuli iltatilaus tarjoilijana. Tällä tuntipalkalla mielelläni teen ylitöitä eikä edes väsytä vaikka ikää on jo 56v. Tuleva viikonloppu on vapaata ja myös ensi viikon alussa vielä jokunen vapaapäivä. 

Hoitoalalla ollessani olin paljon väsyneempi pitkien päivien jälkeen. Ja harvoin oli mahdollista pitää pitkiä vapaita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulostaa hyvältä nämä kommentit mitä on tullut. :) Itselläni ei ole lähipiirissä eikä työkavereina ketään, jotka tekisivät kausittain tai osa-aikaisesti myös muuta alaa.  Siitä kyllä varmasti saa jaksamista ja on totta, että hoitoalalla mahdollisuudet moniin asioihin jotka jollain toisella alalla ovat mahdollisia, ei ole. Työvuorojen sekavuus väsyttää. Asiakkaat samoine  ongelmineen väsyttää, työkaverit väsyttää.. kaikki vie jaksamista arjesta. Ja sitten toki jatkuvat säästöt ja tietynlainen marttyyri asenne hoitoalalla...

Enkä väitä, että joki muu työ olisi  aina sen ihanempaa mutta kyllä vaihtelu vaan usein virkistää... ja uusien näkökulmien saaminen. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itseänikin kiinnostaisi kovasti tämmöinen systeemi.. En vaan ole aivan varma, mikä se toinen työ olisi, jota haluaisin tehdä hoitajan hommien sivussa. Kiinnostaisi kuulla tuosta keikkailusta, kun itse ollut vain suoraan sairaalalle aina töissä. Mitä firmoja, millaista palkkaa noista maksetaan? Sairaaloissa ei taida olla yksityisten firmojen kautta, meille ainakin tulee aina paikallisesta rekrystä jos on puutetta ja satutaan sieltä joku saamaan... Mutta varmaan yksityisellä puolella käytetään tuollasta työvoimaa, mitä  esim. Ruotsissa ja Norjassa on paljon? Näytti pikaisella googletuksella, että MediPowerilla on ainakin lähäreille töitä, mutta sairaanhoitajille ei ihan niinkään hirveästi. Joka tapauksessa, kuulisin mieluusti kokemuksia tän keikkailun näkökulmasta firmoista ja palkkauksesta :)  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Haaveissa on

Olen kohtalaisen tuore sairaanhoitaja jolla on myös muun alan koulutus. En jaksa enkä halua tehdä kokopäiväisesti vuorotyötä ja haen nyt aivan toisen alan hommia, mutta jos niitä ei löydy niin tarkoitus on tehdä joko lyhyitä pätkiä pitkin vuotta painottuen syksyyn ja talveen joko kokopäiväisenä tai osa-aikaisella työajalla tai jotenkin vastaavasti. Haaveena olisi löytää edes puolipäiväisesti enemmän aikaisempaa osaamista tukevaa hommaa.Tämä systeemi sopisi ehkä parhaiten sille jolla on jo rautainen kokemus, koska havaitsen itsesssäni jonkintasoista jo rimakauhua sairaanhoitajan töihin  ja olen varma että olen jo unohtanut mielestäni joitain perusasioita vaikka kokemusta on jo kiireisimmistäkin paikoista. Mutta kyllä se kokopäiväisen raatamisen voittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...