Jump to content
MAINOS

Keikalle lähtö


sakomanteri

Recommended Posts

Mitäs mieltä olette? Vartin lähtövalmius, yöllä tulee D774, ei ehdi edes vaatteita päälle pukea kun ulko-ovi kolahtaa ja työpari istuu jo autossa "täyttelemässä lappuja"!? Rasittavaa! Tulee sellanen tunne, et pitäs itekkin vissiin maata punaset päällä lakanoitten välissä. Mikä perkeleen kiire sillä on lähteä? Kerran kävi niin, että B-tehtävä muuttui Aatamiksi, tää huutaa autosta ihan into piukeena: "nyt se muuttu aarneksi" ja aukas repsikan oven valmiiksi.. Todella rasittavaa olla tällasen maailmanpelastajan kanssa töissä!  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Noi vartin lähtöviiveet on perseestä että pitäisi AINA oottaa se vartti loppuun ja sit lähtee. Ehkä hommaa tulisi joku järki silloin vielä joskus. Kun herrat on näin halunneet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toi on meiän työmaalla niin vakiokauraa, ettet vaan olis EaDs täälä töissä..?  *pyhimys* Itse kiirehdin tupakalle ja vasta sitten keikalle jos ei nyt mitään ihan oikeesti kamalaa ole tapahtunu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joskus meilläkin oli pari työkaveria jotka otti kyllä sellaisia vieterilähtöjä yöaikaan.. Itse ei ehtinyt kunnolla sängystä nousta, kun auto kävi jo pihas. (Matkaa n. 800m). No kaikesta huolimatta se wc/ aamutoimet tuli aina tehtyä.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mun mielestä työparille voi sanoa moisesta aika suoraan ;) tai sit rupeet vaan odotuttaan aina sen vartin verran, kyllä se siihen oppii ku ensihoitokiima alkaa vähentyä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyllä se siihen oppii ku ensihoitokiima alkaa vähentyä

loistotermi, tää täytyy saada lääketieteen termit -kirjaan lisättyä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huoh. Käydäänhän sitä laitoksillakin missä on 1min lähtövalmius tarvittaessa rauhassa vessassa ennen keikallelähtöä.

Ihme häsäämistä. Monasti on parempi ku iha rauhassa lähtee, ehtii miettimään toimintamallejaan siinä valmiiksi jne.

Hätäilemällä ei tuu mistään mitään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä vaan. Eniten vituttaa olla hoitajana kun kuski ampaisee liikkeelle kuin jänis makuulta, ite et ehdi turvavyötä vetää kiinni kun kaarretaan jo kahdella renkaalla tielle, sitten kun keräilet itseäsi etupenkkien välistä ja koitat statustaa matkalle, pitäis jo laittaa naviin osoitetta ja häke huutaa samaan aikaan lisätietoja ja virveissä on vielä kaiuttimet päällä kun koitat vastata sille ja mitä vielä...  ;D

Mun puolesta voidaan ihan rauhassa käydä vessassa, pukea päälle, laittaa osoite navigaattoriin tai tarkistaa se kartasta, vetää turvavyö kiinni ja ottaa kyytikansio valmiiksi ennen kuin laitetaan ykköstä silmään. Varallaoloajasta sanon ihan erikseen parille että ei todellakaan tartte singahtaa minuutissa ulos odottelemaan/ autoa käynnistelemään, vessassa ehtii käydä  ja herätä muutenkin.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huoh. Käydäänhän sitä laitoksillakin missä on 1min lähtövalmius tarvittaessa rauhassa vessassa ennen keikallelähtöä.

Nimim; "paska ei keikan takia katkea" Tänään viimeksi aiheesta sanonut työparille.

tai sitä voi saada esim; lisänimen *** "kakkapylly" ******** Uudeltamaalta ;D

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun puolesta voidaan ihan rauhassa käydä vessassa, pukea päälle, laittaa osoite navigaattoriin tai tarkistaa se kartasta, vetää turvavyö kiinni ja ottaa kyytikansio valmiiksi ennen kuin laitetaan ykköstä silmään. Varallaoloajasta sanon ihan erikseen parille että ei todellakaan tartte singahtaa minuutissa ulos odottelemaan/ autoa käynnistelemään, vessassa ehtii käydä  ja herätä muutenkin.

Toi on muuten niin totta. On paljon parempi kattoa rauhassa asemalla kartasta se paikka, ja näpytellä PAIKALLAAN OLEVASSA autossa se osote navigaattoriin. Voi säästää enemmän minuutteja sillä kun välittömällä lähdöllä..

Lisäksi kyytimies ja -nainen antaa varmasti parempaa hoitoa kohteessa kun rakossa on alle 5 barin paine, ja silmistä on pahimmat rähmät hävinny (= näkeekin jotain..)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näppärää on myös koittaa statustaa kaksikymmensormijärjestelmällä... puhumattakaan siitä että arvotaan kumpi vastaa häken kutsuhuutoon. Mun koordinaatiolla ei todellakaan näpytellä tomppaan minkäänlaista osoitetta liikkuvassa autossa. Hyvä kun oon oppinut tuottamaan kirjoitettavaa tekstiä muuallakin kuin pöydän päällä istuallaan kirjoittaen.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onneks itellä auto ku päivystelen ni lähenpä sitte ku on paska katkennu, lautanen tyhjennyt tai tupakki palanut. en varmasti hötkyile lähön kanssa.

Ja jos työpari on päiv kämpillä ni meloko lähelle varttia menee aika ennen kuin Hätäapupakettiauto liikkuu pihasta!!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sen ymmärtää jos A-keikalle lähtee ripeästi, mutta ei normi C-D:lle nyt niin kauhia hoppu voi olla. No nyt mun pitää kiirehtiä tupakille, äsken tuli nääs huippuakuutti dave siirto *pyhimys*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varttin lähtövalmius on varttin lähtövalmius, oli A tai D...  *pyhimys*

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitäs mieltä olette? Vartin lähtövalmius, yöllä tulee D774, ei ehdi edes vaatteita päälle pukea kun ulko-ovi kolahtaa ja työpari istuu jo autossa "täyttelemässä lappuja"!? Rasittavaa! Tulee sellanen tunne, et pitäs itekkin vissiin maata punaset päällä lakanoitten välissä. Mikä perkeleen kiire sillä on lähteä? Kerran kävi niin, että B-tehtävä muuttui Aatamiksi, tää huutaa autosta ihan into piukeena: "nyt se muuttu aarneksi" ja aukas repsikan oven valmiiksi.. Todella rasittavaa olla tällasen maailmanpelastajan kanssa töissä!  :o

Kyllä vaan. Eniten vituttaa olla hoitajana kun kuski ampaisee liikkeelle kuin jänis makuulta, ite et ehdi turvavyötä vetää kiinni kun kaarretaan jo kahdella renkaalla tielle, sitten kun keräilet itseäsi etupenkkien välistä ja koitat statustaa matkalle, pitäis jo laittaa naviin osoitetta ja häke huutaa samaan aikaan lisätietoja ja virveissä on vielä kaiuttimet päällä kun koitat vastata sille ja mitä vielä...  :nauraa:

Mun puolesta voidaan ihan rauhassa käydä vessassa, pukea päälle, laittaa osoite navigaattoriin tai tarkistaa se kartasta, vetää turvavyö kiinni ja ottaa kyytikansio valmiiksi ennen kuin laitetaan ykköstä silmään. Varallaoloajasta sanon ihan erikseen parille että ei todellakaan tartte singahtaa minuutissa ulos odottelemaan/ autoa käynnistelemään, vessassa ehtii käydä  ja herätä muutenkin.

Meitä on moneen junaan tässäkin hommassa, todella vittumainen sellainen työpari joka on kuin sähköjänis, ei meikäläinen ainakaan yöllä kovin nopeesti kotoa talille kerkiä. Kävellessä n. 400m täytyy ensin vetää kyytisavut ja yrittää herätä, niin eikö kaveri jo kaasuttele autoa tallin pihassa ja täyttää kyytikaavaketta ja naputtelee navigaattoriin osoitetta oli kohde sit missä tahansa, joskus vaikuttaa siltä et on jättänyt aivot kotiin siinä kiirreessä. Vartilähtövalmius on vartinlähtövalmius eli sitä saa mitä tilaa. Oli keikka mikä tahansa A - D sit lähetään kun keritään eikä turhaa hoppuilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sen ymmärtää jos A-keikalle lähtee ripeästi, mutta ei normi C-D:lle nyt niin kauhia hoppu voi olla. No nyt mun pitää kiirehtiä tupakille, äsken tuli nääs huippuakuutti dave siirto ;D

Ei tarvitsisi ymmärtää, jos päättäjät on näin halunneet että 15 minuuttia saa mennä aikaa niin on ihan sama mikä kiireellisyysluokka on. Mitähän päättäjät sanoisi kun tästä tehtäisiin video? Ootellaan että sopiva keikka pukkaa ja kuvataan alku videolle joka laitetaan vaikka youtubee:

A 0-1 pärähtää.. kello alkaa tikittää 30s......1min ohhoijaa 1:30 pieraisee ja nousee ylös sängystä, pitäs lähtee vissii paskalle. 5 minuuttia menny ja homma hoidettu, äkkiä kaffet ja tupakille ja sitten keikalle 13 minuuttia menny, auto tulille ja toinen tupakki ja ootellaan vielä 2minuuttia että kone lämpenee hieman. Matkaa kohteeseen 15 minuuttia, 30 minuuttia menny potilas kohteessa edelleen eloton, omaiset elvyttäny 30minuuttia..

Tehkääs tollanen niin veikkaa et muuttuu hälytysaika..joskus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ootellaan että sopiva keikka pukkaa ja kuvataan alku videolle joka laitetaan vaikka youtubee:

A 0-1 pärähtää.. kello alkaa tikittää 30s......1min ohhoijaa 1:30 pieraisee ja nousee ylös sängystä, pitäs lähtee vissii paskalle. 5 minuuttia menny ja homma hoidettu, äkkiä kaffet ja tupakille ja sitten keikalle 13 minuuttia menny, auto tulille ja toinen tupakki ja ootellaan vielä 2minuuttia että kone lämpenee hieman. Matkaa kohteeseen 15 minuuttia, 30 minuuttia menny potilas kohteessa edelleen eloton, omaiset elvyttäny 30minuuttia..

Tehkääs tollanen niin veikkaa et muuttuu hälytysaika..joskus.

Ei yhtään huono idea, kamerat vaan käymään siellä varallaolokämpillä...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mä koitan toimia diplomaattisesti tässä asiassa. Itse olen kai jonkinlainen keskitien kulkija. Rauhassa kävelen autolle ja saatan poltella tupakin. Tällä ehtii hyvin 5 minutin aikaan joka meille on annettu. Jos pari on juossut edeltä autoon, niin sielähän istuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mä koitan toimia diplomaattisesti tässä asiassa. Itse olen kai jonkinlainen keskitien kulkija. Rauhassa kävelen autolle ja saatan poltella tupakin. Tällä ehtii hyvin 5 minutin aikaan joka meille on annettu. Jos pari on juossut edeltä autoon, niin sielähän istuu.

siis teil on 5 min valmius?? saaks kysyy et paljon on korvaus päyvystyksestä/varallaolosta?

palkatta töissäolo on elämän suola ;-)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mä koitan toimia diplomaattisesti tässä asiassa. Itse olen kai jonkinlainen keskitien kulkija. Rauhassa kävelen autolle ja saatan poltella tupakin. Tällä ehtii hyvin 5 minutin aikaan joka meille on annettu. Jos pari on juossut edeltä autoon, niin sielähän istuu.

siis teil on 5 min valmius?? saaks kysyy et paljon on korvaus päyvystyksestä/varallaolosta?

50%

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sen ymmärtää jos A-keikalle lähtee ripeästi, mutta ei normi C-D:lle nyt niin kauhia hoppu voi olla. No nyt mun pitää kiirehtiä tupakille, äsken tuli nääs huippuakuutti dave siirto ;D

A 0-1 pärähtää.. kello alkaa tikittää 30s......1min ohhoijaa 1:30 pieraisee ja nousee ylös sängystä, pitäs lähtee vissii paskalle. 5 minuuttia menny ja homma hoidettu, äkkiä kaffet ja tupakille ja sitten keikalle 13 minuuttia menny, auto tulille ja toinen tupakki ja ootellaan vielä 2minuuttia että kone lämpenee hieman. Matkaa kohteeseen 15 minuuttia, 30 minuuttia menny potilas kohteessa edelleen eloton, omaiset elvyttäny 30minuuttia..

Menee vähän asian viereen, mutta hälytettänkö teillä A 0-1-tehtävään, jos ei evy ole kohteessa? Meillä se on aina 0-0, jos ei evy ole paikalla. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...