Guest amy Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 Mitenkäs tuolla turun seudulla ..onks sillä pakko osata tai oikeastaan vaatiiko ne sitä, että pitää osata ruotsia?? Olisin muuttamassa muutaman vuoden sisällä sinne ja olen kuullut, että töihin ei oteta ihmisiä jotka ei osaa ruotsia!! Onkos kellään tietoa/ omakohtasta kokemusta? Toinen kysym. minkälainen työtilanne sil on?? ei ole väli onko saikkarin vaiko terkkarin töitä!! Kiitos etukäteen!!
defi Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 Joissain paikoissa vaaditaan esim. Turunmaan sairaala, mutta kaupungista ja lähikunnista löytyy monin verroin enemmän paikkoja joissa ei vaadita. Toimea haettaessa vaatimuksena on tietenkin ruotsin kielen osaaminen. Käytännössä sekin ehto täyttyy sillä, että sinulla on tutkintotodistus. AMK-tutkintoon sisältyvän ruotsin kurssin hyväksytty suoritus riittää ruotsinkielen taidon osoittamiseksi. Työkkärin ja TYKS:n sivuilta löytyy paikkoja mistä valita.
Guest amy Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 mitäs jos ei ole koskaan opiskellut ruotsia ;D!! ... olen saanut vapautuksen sitä amk:ssa ...enkä usko että pääsen koskaan läpi siitä jos lähden vasta amk:ssa opiskelemaan sitä!!
Guldan Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 itse sain kans vapautuksen. .ei paljon vaikuta täällä uudellamaalla. töitä saa vaiket osaisi ruottia. toimesta en tiedä, mut kuka oikeasti niitä kaipaa. itse voin tehdä loppuelämän määräaikaisena hommia ja vaihdella taloja ::) I´am Wizard
defi Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 mitäs jos ei ole koskaan opiskellut ruotsia :D!! ... olen saanut vapautuksen sitä amk:ssa ...enkä usko että pääsen koskaan läpi siitä jos lähden vasta amk:ssa opiskelemaan sitä!! Töitä tulet saamaan joka tapauksessa, pula hoitajista on kova. Ainakaan TYKS:n työhönotto ei kysy mitä kieliä suomen lisäksi osaa. Kaksikielisessä kunnassa voi tulla ongelmia toimen saannin kanssa, mutta Turun ympäristössä on paljon kuntia jotka eivät ole kaksikielisiä.
martza Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 Tyksistä ja kaupungin sairaalasta saa ainakin duunia ilman ruotsinkielen taitoa. Jopa lähi kaupungeistakin vaikka olisivat kaksikielisiä, sillä pula hoitajista on kova.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now