Jump to content
MAINOS

Toivoa on!


SN9

Recommended Posts

Haluaisin kirjoittaa kaikille heille, jotka tuskailevat alan tulevaisuuden kanssa ja varsinkin oman jaksamisensa kanssa. 

Olen saanut tässä huomata tai ainakin minusta tuntuu siltä, että valmistuttuani lähihoitajaksi olen saanut opiskella poikkeuksellisen monipuolisesti, käytännönläheisesti ja hyvällä yhteishengellä. Meillä oli suht pienessä koulussa, jossa kanssani yhtäaikaa valmistui n.50lähihoitajaa kahdesta eri luokasta, hyvä yhteishenki, ihmiset oppivat tuntemaan toisensa, opettajat olivat ammattitaitoisia, tilat olivat viihtyisät. Ja vaikka hoitoluokka ei ollut uusimmasta ja päivitetyimmästä päästä, niin siellä saimme hyvää käytännönopetusta. Hakeutukaa siis pienempiin kouluihin, jos mahdollista. Siellä omalla asenteellaan voi vaikuttaa, myös positiivisesti. Eikä sinua kohdella vain yhtenä massana muiden kanssa.

Tällä hetkellä työskentelen pienen kaupungin kotihoidossa. Minulla on aikaa hoitaa asiakkaani ja aikaa käydä syömässä, aikaa kirjata ja joskus jutella asiakkaiden kanssa hieman pidempään. Minulla on n.8-14asiakaskontaktia päivässä, kilometrejä siitä riippuen voi olla esim.4-75km. Työni on vaihtelevaa. Minulla on oma kotitiimi ja omia vastuuhoidettavia. Työpaikalla on varattu aikaa tiimipalavereihin ja osastopalavereihin. Erillinen toiminnanohjaaja pitää huolen, että kaikkien asiakkaiden käynnit järjestyvät ja työntekijät saavat tehdä työnsä. Kirjaan puhelimeen joka asiakkaan jälkeen, ei tarvitse toimistolla muistella, kun ei kaikkia asiakkaita edes tunne. Tekniikkaan toivoisin vielä kehitystä.

Meillä on järjestelmällisesti varallaolo, joka yleensä toimii, jos ei ole montaa pois yhtäaikaa. Meillä on vakituisia sijaisia, jotka tulevat töihin ja hoitavat hommat, kuten omassaan tekisivät.

Meillä saa suunnitella omia työvuoroja halutessaan. 

Joskus on tiukkoja päiviä, mutta pääasiassa työntahti pysyy siedettävänä ja miellyttävänä.  

Tällä hetkellä meillä on oikein hyvä esimies. Se oli yksi valintakriteerini työpaikan suhteen. Olen ollut myös huonosti johdetuissa paikoissa. 

Tällä hetkellä koen myös palkkauksen olevan kelvollinen, sillä saan kvtes tehtäväkohtaista palkkaa+lisät. Eli kaikki eivät ole tyytymättömiä. Tällä pärjää.

Rohkaisenkin kaikkia kokeilemaan erilaista paikkaa, jos omassa työssä on sietämätöntä. Suosittelen lämpimästi myös pienempiä paikkakuntia. Ymmärrän toki, että suurissakin kaupungeissa tarvitaan, mutta oman jaksamisen kannalta. Voitte yllättyä iloisesti! 

Osallistukaa keskusteluun ilmiantamalla asioita, jotka ovat työssäsi hyvin. Negatiivisia keskusteluja onkin jo riittämiin!

Arvostetaan omaa ja toistelle työtä! Ollaan läsnä ihmisille. Toivoa on!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Onpas erikoista jos kotihoidossa selviää 8-14 käynnillä päivässä. Ei kyllä meilläpäin ainakaan! Tuo on haarukka pelkästään aamukäyntien suhteen hieman paikasta riippuen. Illassa käyntejä jopa 22-25. Yövuoroissa hälyjen kanssa pahimmoillaan tehnyt 25-27 käyntiä yössä yksin. Onneksi pääsin tästä pois vaihtamalla alaa ja työpaikkaa. Nykyään teen ma-pe klo 8-16.00

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: herkkähipiäinen
20 tuntia sitten, SN9 kirjoitti:

Haluaisin kirjoittaa kaikille heille, jotka tuskailevat alan tulevaisuuden kanssa ja varsinkin oman jaksamisensa kanssa. 

Olen saanut tässä huomata tai ainakin minusta tuntuu siltä, että valmistuttuani lähihoitajaksi olen saanut opiskella poikkeuksellisen monipuolisesti, käytännönläheisesti ja hyvällä yhteishengellä. Meillä oli suht pienessä koulussa, jossa kanssani yhtäaikaa valmistui n.50lähihoitajaa kahdesta eri luokasta, hyvä yhteishenki, ihmiset oppivat tuntemaan toisensa, opettajat olivat ammattitaitoisia, tilat olivat viihtyisät. Ja vaikka hoitoluokka ei ollut uusimmasta ja päivitetyimmästä päästä, niin siellä saimme hyvää käytännönopetusta. Hakeutukaa siis pienempiin kouluihin, jos mahdollista. Siellä omalla asenteellaan voi vaikuttaa, myös positiivisesti. Eikä sinua kohdella vain yhtenä massana muiden kanssa.

Tällä hetkellä työskentelen pienen kaupungin kotihoidossa. Minulla on aikaa hoitaa asiakkaani ja aikaa käydä syömässä, aikaa kirjata ja joskus jutella asiakkaiden kanssa hieman pidempään. Minulla on n.8-14asiakaskontaktia päivässä, kilometrejä siitä riippuen voi olla esim.4-75km. Työni on vaihtelevaa. Minulla on oma kotitiimi ja omia vastuuhoidettavia. Työpaikalla on varattu aikaa tiimipalavereihin ja osastopalavereihin. Erillinen toiminnanohjaaja pitää huolen, että kaikkien asiakkaiden käynnit järjestyvät ja työntekijät saavat tehdä työnsä. Kirjaan puhelimeen joka asiakkaan jälkeen, ei tarvitse toimistolla muistella, kun ei kaikkia asiakkaita edes tunne. Tekniikkaan toivoisin vielä kehitystä.

Meillä on järjestelmällisesti varallaolo, joka yleensä toimii, jos ei ole montaa pois yhtäaikaa. Meillä on vakituisia sijaisia, jotka tulevat töihin ja hoitavat hommat, kuten omassaan tekisivät.

Meillä saa suunnitella omia työvuoroja halutessaan. 

Joskus on tiukkoja päiviä, mutta pääasiassa työntahti pysyy siedettävänä ja miellyttävänä.  

Tällä hetkellä meillä on oikein hyvä esimies. Se oli yksi valintakriteerini työpaikan suhteen. Olen ollut myös huonosti johdetuissa paikoissa. 

Tällä hetkellä koen myös palkkauksen olevan kelvollinen, sillä saan kvtes tehtäväkohtaista palkkaa+lisät. Eli kaikki eivät ole tyytymättömiä. Tällä pärjää.

Rohkaisenkin kaikkia kokeilemaan erilaista paikkaa, jos omassa työssä on sietämätöntä. Suosittelen lämpimästi myös pienempiä paikkakuntia. Ymmärrän toki, että suurissakin kaupungeissa tarvitaan, mutta oman jaksamisen kannalta. Voitte yllättyä iloisesti! 

Osallistukaa keskusteluun ilmiantamalla asioita, jotka ovat työssäsi hyvin. Negatiivisia keskusteluja onkin jo riittämiin!

Arvostetaan omaa ja toistelle työtä! Ollaan läsnä ihmisille. Toivoa on!

Kiitos!

Lähdin itse myös pienempää paikkakuntaan töihin n. 2kk: ta sitten.

En, voi kuin antaa kiitosta hyvästä työilmapiiristä ja esimiestyöskentelystä.  Viihdyn todella hyvin ja vastaanotto oli ihan toista luokkaa kuin pääkaupungissa.  Tein keikkaa pääkaupunkiin, joskus ja toista kertaa en tule sinne pilkan kohteeksi.

Niin tyly ja  karsea oli vastaanotto  työporukalta . Varsinkin hoiva-apulaiset onko " kunnia" nousut päähän? Kateellisuus on käsin koskettava lähihoitajia kohtaan?  

Kiitos ns. itseään täydellisinä olevat vakituiset työntekijät.  Pelkää huutamista, nälvimistä toisia työntekijöitä kohtaa kuuntelin koko työpäivän ajan.  Järkytys oli koko työyhteisö pääkaupungissa.

 Meidän oma  Sh on tiimin vetäjänä ja on kullan arvoinen.  Lääkäri samoin, en voi kun sanoa ovat asiantuntevia ja mukavia työkavereita. Jokainen työntekijä joustaa tarpeen vaatiessa, mitä ei näe pääkaupungissa.  

Meillä on kaiken ikäisiä työntekijät jne. hyvässä sovussa keskenään autetaan toisiamme tarpeen vaatiessa. 

Ikärasismi/ työpaikkakiusaaminen on vieras sana täällä.

On oikeasti panostettu työilmapiiriin ja se näkyy myös päivittäin.  Asiakkaat ovat huomanneet saman, että viihdymme työssä oikeasti.

Palkka tulee aina oikein ja silloin kun kuuluu tilille. Palkalla tulee normaalikäytössä toimeen, jos elät tulosi mukaisesti niin pärjäät . 

Aina löytyy näitä ketkä eivät ole tyytyväisiä palkkaansa. 

Päivän sana on valitus, valitus ….. myös voisi jokainen katsoa rehellisesti itseään.... tehdä omat päätökset ja ottaa vastuu niistä ja elää sen mukaan.

Ilman että taas täällä morkataan / syyllistetään/ ollaan kateellisia toisillemme. 

Ainoa, mitä kadun en lähtenyt pois aikaisemmin pääkaupungista.

Heido!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Jeppistä

Toivoa on, koska aikamme on kypsä vahvoille ja osaaville naisille. Vuosikaudet olemme pitäneet nöyrästi ja kiltisti suumme supussa tyytyen osaamme. Meitä naisia odottaa tulevaisuudessa mieletön taakka hoitaa ikääntyneet ja jokainen meistä tietää että tehtävä on lähes mahdoton. Tarvitaan muita ratkaisuja kuin neuvo " älä valita ja vaihda työpaikkaa (niinkuin se nyt jotain muuttaisi.) Terveysalan lobbarit yhdessä huijarihallituksensa kanssa yrittivät tehdä hoitajista robotteja ja kupata terveydenhoitoon tarkoitetut varat valtiolta itselleen. 

Itse toivon, että me naiset uskotaan itseemme ja uskalletaan jatkossakin nostaa kissa pöydälle eikä vain luikita piiloon häntä koipien välissä.

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tulevaisuutta ajatellen

Hienoa, että koette pärjäävänne palkalla, mutta tosiasia on se, että tuleva eläke on myös pieni...☹️ 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
20.7.2019 klo 17.53, Vieras: hei SN9, kirjoitti:

Millainen varallolosysteeminne on, kerrotko tarkemmin?

Kiitos. :)

Jokainen työntekijä on vuorollaan varalla. Työvuorolistojen tekijä katsoo erillisestä listasta järjestyksessä ja varalla oloja pitäisi olla korkeintaan muutama vuodessa. Varalla ollaan viikonloppuisin ja arkipyhinä yksi päivä kerrallaan. Ne on merkitty työvuorolistaan.

Esimerkki: minulla on lauantaina työvuoro, mutta heräänkin kuumeessa. Soitan sovittuna aikana suoraan varallaoljalle ja kerron, etten pääse, jolloin hän on jo valmistautunut mahdolliseen työvuoroon. Jos kukaan ei soita, hän pitää vapaapäivän ja jos soittaa, hän pitää siitä myöhemmin vapaapäivän, joka sovitaan erikseen esimiehen kanssa. 

Varallaolijat on merkitty työhuoneen listaan, jossa on muutenkin kaikki, ketä on milloinkin töissä. Näin esimiestä ei tarvitse vaivata viikonloppuisin. Mutta jos on useampia pois, niin silloin voidaan soittaa. Sijaisia on vielä erikseen ja heistä saadaan arkena työvoimaa, jos väkeä on pois. Meillä on myös heitä, jotka voivat tehdä pitkiä vuoroja, jolloin vaje saadaan paikattua. 

21.7.2019 klo 00.49, Vieras: Mallu kirjoitti:

Onpas erikoista jos kotihoidossa selviää 8-14 käynnillä päivässä. Ei kyllä meilläpäin ainakaan! Tuo on haarukka pelkästään aamukäyntien suhteen hieman paikasta riippuen. Illassa käyntejä jopa 22-25. Yövuoroissa hälyjen kanssa pahimmoillaan tehnyt 25-27 käyntiä yössä yksin. Onneksi pääsin tästä pois vaihtamalla alaa ja työpaikkaa. Nykyään teen ma-pe klo 8-16.00

Riippuu varmasti hieman välimatkoistakin. Täällä maalla on joskus välimatkat pidemmät, jolloin työaikaan mahtuu vähemmän asiakkaita. Työvuorot ovat 8h. Lisäksi meillä on käyntiaika myös asiakkaan hoitoisuuden mukaan ja niitä muutetaan, jos tarve vaatii. 

22.7.2019 klo 17.37, Vieras: Tulevaisuutta ajatellen kirjoitti:

Hienoa, että koette pärjäävänne palkalla, mutta tosiasia on se, että tuleva eläke on myös pieni...☹️ 

Itselläni on vielä matkaa eläkeikään, mutta kyllähän lähes kaikilla eläke on pienempi suhteessa palkkaan. Silloin täytyy miettiä myös omia valintojaan, jotka kustannuksiin vaikuttavat. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

21.7.2019 klo 00.49, Vieras: Mallu kirjoitti:

Onpas erikoista jos kotihoidossa selviää 8-14 käynnillä päivässä. Ei kyllä meilläpäin ainakaan! Tuo on haarukka pelkästään aamukäyntien suhteen hieman paikasta riippuen. Illassa käyntejä jopa 22-25. Yövuoroissa hälyjen kanssa pahimmoillaan tehnyt 25-27 käyntiä yössä yksin. Onneksi pääsin tästä pois vaihtamalla alaa ja työpaikkaa. Nykyään teen ma-pe klo 8-16.00

Haluaisin vielä tarkentaa, että tuo 8-14käyntiä päivässä tarkoittaa siis yhtä normaalia työpäivää. Se voi olla aamu tai ilta. Öitä ei meillä tällä hetkellä ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...