Jump to content
MAINOS

kellään tietoa?


nalle22

Recommended Posts

sain tässä just äsken mielenkiintosen kesätyötarjouksen, tai siis pyydettiin haastatteluun. peijaksen kirran vuodeosastolle, joka mua kiinnostais kauheesti.

mutta tilanne on tämä; olen nyt omalla kaupungillani työsuhteessa 17.4. asti (äitiyslomasijaisuus), ja mulle on siitä "luvattu" jatkoa maaliskuun 2009 loppuun, tämän saman ihmisen hoitovapaasijaisuus. ja nyt tää työtarjous kesäksi olisi suunnilleen kesäkuun puolivälistä elokuun loppuun tai miten mulle itelle kävis. nykyisessä työpaikassa mä olen alottanut vasta tammikuun alussa, joten palkallista kesälomaa ei ole kuin viikko, mutta tietääkö kukaan onko mun mahdollista ottaa palkatonta lomaa, että pääsisin tonne peijakseen tekee kesäks töitä? kyse ei tarvii olla noinkaan pitkästä ajasta, mutta idea oli lähinnä se, että tiedättekö voinko mä sijaisena hakea palkatonta kesälomaa?

toivottavasti joku ymmärsi tän hiukan epäselvän selityksen, mutta olisin kovin kiitollinen mahdollisista vastauksista!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Työantajalla ei ole velvollisuutta antaa sinulle palkatonta virkavapaata, mutta kannattaa ottaa yhteys esimieheen ja neuvotella asiasta. Hyvällä tuurilla sulla on fiksu esimies ja päästää sinut välillä käymään vierailla laitumilla... ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meinaatko että palaisit sitten kesäsijaisuuden jälkeen siihen paikkaan jossa olet nyt (kaupungin paikkaan siis)? Toivottavasti sulla on fiksu esimies ja antaa tehdä palkattomana vapaana tuon kesäsijaisuuden mutta ainakin oman kokemukseni mukaan en ole kuullut sijaisen saavan palkatonta ollakseen vähän aikaa muualla töissä. Kokeillahan aina voi! Toivottavasti onnistuu!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Herää kysymys, miksi haluat palata takaisin kaupungille töihin? erikoissairaanhoidossa kun on yleensä (ei kaiketi kuitenkaan aina) parempi palkka ja peijaksen kirran osastoilla taas työaika-autonomia, eli saat tehdä aika pitkälti sitä vuoroa / niitä vuoroja, joita itse haluat...

Epäilen sijaisen saavan palkatonta tehdäkseen töitä muualla, kun nykypäivänä ei meinaa vakituisetkaan saada työlomaa mennäkseen muualle töihin.

Mutta kysyä aina kannattaa! Toivottavasti esimiehesi ajattelee kauaskantoisesti ;D

Millekäs kirran osastolle olisit menossa, jos saan udella?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Epäilen sijaisen saavan palkatonta tehdäkseen töitä muualla, kun nykypäivänä ei meinaa vakituisetkaan saada työlomaa mennäkseen muualle töihin.

Hyvät sijaiset voivat saada helpommin vapaata, on suurempi riski menettää sijainen kuin vakituinen..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

takaisin oisin joo menossa sitten, mutta kun tää aiempi sopimus loppuu 17.4. ja se sijaisuus peijaksessa alkais mahdollisesti vasta kesäkuussa, niin siihen jää kuitenkin 2kk väliin....ja sitten jos mä sanon että menen kesäksi muualle, niin voi olla että uutta sopimusta ei kirjoteta ollenkaan. vaikka mä tiedän että töitä löytyy, mutta lähihoitajalle ei kuitenkaan ihan niin helposti kuin sh:lle...pitänee kysyä huomenna esimieheltä..joka on muuten lähdössä itse kohta pois.

nyt teen töitä pitkäaikaisosastolla, ja alunperin suuntasin sairaanhoitoon ja huolenpitoon sen takia, että mua kiinnostaa sairaalatyö ihan kauheesti ja oon aina halunnu työskennellä erikoissairaanhoidossa, ja nyt siihen olisi niin oiva tilaisuus. toisaalta, pitääköhän mun sanoa miksi mä haluan palkatonta lomaa? ottaahan jotkut uudet työntekijät vaan palkatonta jos niille ei oo kertyny lomia...rehellisyys on tietty aina ollu mulle tärkeetä, mutta toisaalta, enkö mä voi vaan kysyä, että onko mun mahdollista saada palkatonta kesälomaa?

Lyrica, kyse olis K1:stä....

mun olis tietty helppo tehdä ratkaisuja jos tietäisin esim. että kesäsijaisuus siellä peijaksessa jatkuisi varmasti...mutta mutta, vaikea paikka. eka sain ettiä töitä useemmasta paikasta, ja nyt kun on yks niin monesta paikasta soitetaan.

ei tossa nykysessäkään paikassa mitään vikaa ole, mutta jotenkin sit taas mua niin kiinnostais ainakin käydä kattomassa millanen meininki tuolla peijaksessa on...tai jos joku tietää niin voi tietty kertoa  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lyrica, kyse olis K1:stä....

jotenkin sit taas mua niin kiinnostais ainakin käydä kattomassa millanen meininki tuolla peijaksessa on...tai jos joku tietää niin voi tietty kertoa  :)

K1 on ihan hyvä paikka. Oppii paljon ja varmasti saa tehdä töitä. Itse töissä myös kirran osastoilla, mutten K1:llä, joten ihan hirveesti en osaa juuri siitä osastosta kertoa. Mutta tuskin ne ihan hurjasti eroaa toisistaan nuo osastot.

uskon ja luulen, että lähihoitajallekin on töitä koko ajan tarjolla, vaikka nyt ei ehkä voisikaan luvata kuin pari kuukautta. Meiltäkin on kohta lähdössä yksi perushoitaja, jonka paikka ei vielä ole päätetty muuttaa sh:ksi, eli töitä riittää ihan varmasti missä tahansa. ja onhan se työ tietty vähän erilaista erikoissairaanhoidon puolella, kuin mitä se on perusterveydenhuollossa.

Tsemppiä prosessiin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Epäilen sijaisen saavan palkatonta tehdäkseen töitä muualla, kun nykypäivänä ei meinaa vakituisetkaan saada työlomaa mennäkseen muualle töihin.

Hyvät sijaiset voivat saada helpommin vapaata, on suurempi riski menettää sijainen kuin vakituinen..

Joo, mutta on se silti aika lyhytnäköistä. jos vakiporukan päästää 4kk:ksi muualle, jaksaa ne taas pakertaa töitä kun palaavat entiseen. ja itse ainakin ajattelen niin, että jos työnantaja ei anna mulle mitään, niin miksi ihmeessä mä olisin siellä töissä  :nauraa: Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa... Voi kun HUSsikin sen joskus oppisi  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Tein kirran harjoittelun K1:llä siellä A-puolella ja se oli erinomaisen hyvä osasto. Oh ja aoh olivat rautaisen upeita tyyppejä ja koko osastolla henki todella hyvä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kiitti tiedosta, kuulostaa lupaavalta paikalta. se kuka mulle nyt soitti, niin kertoi että osastolla on urologisia ja ilm. gastrokirurgisia potilaita ja kyseessä on kolmivuorotyö... mä kun kuitenkin oon suuntautunu siihen sairaanhoitoon, jossa on opiskeltu paljon näitä juttuja, niin kiinnostaa tosi paljon....erikoistumisharjotteluni tein kättärillä (harmi ettei sinne oteta enää lähi-/perushoitajia töihin) ja sitten yhessä yksityissairaalassa...ja molemmissa pääsi tekemään tosi paljon muutakin kuin perushoitoa....

mutta siis, pitää huomenna selvitellä asiaa, ja kysyä sieltä peijaksesta että voisko sijaisuus mahdollisesti jatkua tai olisko niillä tarjolla muuten sijaisuuksia.

nykyisessä paikassa on vaan se hyvä puoli, että mulla on matkat lyhyet, kävellen korkeintaan 10min. joten matkoihin ei mene rahaa, mutta siitäkin oon valmis luopumaan ja heräämään aikasemmin. toisaalta taas mulla ois mahdollisuus peijaksessa tienata pikkusen enemmän lisiä, kun siellä tekis yötäkin kun nykysessä paikassa on vakiyököt.

ei auta muu kuin toivoa parasta ja selvitellä asiaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...