Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Riitu

Huumeet ja vakivalta

Recommended Posts

Riitu

kovin olen seurannut naita keskusteluja ja kovin on juttuu vakivallasta/aggressiosta psy.hoidossa. Olen itse vuosien varrella vakivallan/aggression kasvaneen potilaiden keskuudessa hoitajia kohtaan ja myos potilaiden keskuudessa toisiaan kohtaan. Olen myos sita mielta, etta huumeiden kaytto on yleistynyt huomattavasti ja niita on helpompi/edullisempi saada kuin Ennen minun nuoruudessani pullo valkkarii oli kova sana, nyt pari tabuu nuorisolla on sama asia (melkein) . Myos huumeet ovat koventuneet ja uusia muotoja tulee katumarkkinoille hyvin usein.

Huumepsykoosissa hoitoon tulevat ovat hyvinkin jokapaivaista toimintaa, ainakin minun tyopaikallani. Erityisesti ihmiset jotka ovat polttaneet ICE, ovat hyvin aggressiivisa ja arvaamattomia.

Tietysti siina tilanteessa vuorovaikutus menee savuna ilmaan, on aivan turha lahtee niinhen harhoihin mukaan ja riskeerata enemman kuin tarttis. (Olen vielakin kyllakin Englannin kiinnipitamis mallin kannalla, mutta erityshuoneissa naita potilaita joudutaan pitamaan.)

Vakivalta on tullu jaadakseen ja se vain pahenee... Olen  talla hetkella sairaalassa toissa missa meilla on omat turvallisuusmiehet (Psy.sairaala) ja monet kerrat on ollut heita kiittaminen .  Mielestani ehka Suomessakin pitaisi miettii tallaista mahdollisuutta.  Vastauksia kiitos....

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
otto

"Sinulla voi olla hentosena naisena 150-kiloinen edessa ja homma hoituu hienosti. (Edelleen menen tahan Englannissa ja muualla maailmassa  toteutettussa kiinni pitaimis systeemista).

Tyoskentelen talla hetkella ulkomailla ja meilla lahtee se halytyksen peraan kuka pitaa piip-laitetta ja siina ei ole sen kummempaa.. Onko han sitten 100 kg mies vai 50 kg nainen...Ja homma hoituu"

Näin kirjoitit muutama päivä sitten. Nyt onkin vartijat jotka hoitaa ne kiperät tilanteet.  huh.gif

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Riitu

Vartiat ovat mukana matkassa, osana team:a. halytykseen lahtee joka osastolta se joka pitaa piipparia ja yleensa jokainen hoitsu vuorollaan. Talla hetkella meilla on vartijat ... viela!! Mutta ei ole asia ollut aina nain, nyt kyllakin ollaan onnellisessa tilanteessa, mutta ei se sita meinaa, etta eiko laheta halytyksen tulessa. Vartiat kattavat koko sairaalan, eivat yhta osastoa ja he voivat olla kiini jossain muualla... Selvennysta asiaan, kirjoitin ehka hieman epaselvasti.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
dino

Olen itse vuosien varrella vakivallan/aggression kasvaneen potilaiden keskuudessa hoitajia kohtaan ja myos potilaiden keskuudessa toisiaan kohtaan.

---

Vakivalta on tullu jaadakseen ja se vain pahenee...

Onko suomessakin näin? Onko eroja psyk, puolen ja somaattisen puolen välillä? Tilastot ja oma mutu-tuntuima ei täysin tue tätä väitettä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Riitu

No, en kyllakaan voi sanoa Suomesta, mutta muualla maailmalla asia valitettavasti on nain. Tieto tulee tilastoista, seka mutu-tuntumasta...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille