Jump to content
MAINOS

perehdytys


gretaH

Recommended Posts

Mua kiinnostaisi kuulla mielipiteitä ja kokemuksia perehdyttämisestä.

Kuinka olette perehdyttäneet uuden työntekijän yksikköönne? Kuinka kauan perehdytysaikaa annetaan teillä ja mitä se pitää käytännössä sisällään? Haluaisin kuulla kommentteja ja esimerkkejä kun työntekijä tulee saman kaupungin/työnantajan palveluksesta teille ja myös kun uusi työntekijä tulee ihan uutena eri työnantajan palveluksesta (eri tietokoneohjema ja työskentelytavat).

Millaista perehdytystä olette itse saaneet?

Joku varmaan siirtää tämän muuhun osioon jos tuli väärään paikkaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Pari vuotta sitten menin kesätöihin sairaalaan ph:n varahenkilöksi. Ensimmäisen viikon sain kulkea perehdyttäjäni kanssa melkein käsi kädessä. Hän näytti minulle, mistä löytyy rtg, labra, leikkuri, pukuhuoneet, ruokasali... Työskentelimme naistentautiosastolla, sisuksilla ja neurolla sen viikon aikana. Samalla ensimmäisellä viikolla kävin myös tietokoneen käyttöä opastavalla kurssilla. Olisin saanut varmaan olla ylimääräisenä pitempäänkin, jos olisin halunut. Ja tosiaan kerroin jo työtä hakiessani, etten ole sairaalassa ollut töissä ikinä (valmistumisesta silloin aikaa 7v.). Ja niin vaan mielellään ottivat töihin ;D Täällä pohjois-Uudellamaalla näyttää muutenkin olevan ihan huutava pula varsinkin sairaanhoitajista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä vanhainkoti jossa hoitopuoli ja palvelupuoli. Perehdytys vaihtelee runsaasti. Tavoite varmaan olisi jotain 4-5 päivää ainakin, mutta usein sairaslomat sotkee näitä. Uusi ei kyllä yleensä joudu vastuuvuoroihin heti, vaan muutaman viikon pyörii muissa vuoroissa, jolloin ehtii vielä pääsemään sisälle talon kuvioihin. Meillä ei muutenkaan tarvitse yksin työskennellä, mutta kyllähän se olisi hyvä kun saisi rauhassa perehtyä.

Perehdyttäjänä toimii aina työvuorossa olevat henkilöt. Toisaalta hyvä, tulee monta näkökulmaa, mutta toisaalta joskus kiireessä saattaa perehsytys jäädä vähän huonolle jollei perehdytettävä ole itse itse aktiivisesti kysymässä.

On ne niin erilaiset raulit, toinen on herkkä ja ujo, toinen taas suuna päänä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...