Jump to content
MAINOS

Varhaisultraääni?


sh jemi

Recommended Posts

Miten aikaisessa vaiheessa sen voi tehdä, että on luotettava? Eli näkyy muutakin kuin ruskuaispussi?

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Student Midwife

Alkion sydän alkaa lyödä 21-22 vuorokautta hedelmöittymisen jälkeen eli rv5 täytyttyä ultrassa voisi teoriassa näkyä syke. Jos raskaus ei ole avustettu alkuun, jolloin hedelmöittyminen tiedetään päivälleen tai tunnilleen, hedelmöittymisen ajankohta voi heittää päivällä tai kolmella helpostikin (siittiöt voivat pysyä hengissä sisäsynnyttimissä jopa 5 vrk), jolloin ultran ajoittaminen liian aikaisin saa vain tuskaa ja paniikkia, kun raskaus on täysin normaali, mutta alkio on vielä liian pieni.

Itse suosittelin varhaisraskauden ultraa aikaisintaan rv 6 täytyttyä ja silloinkaan sykkeen puuttuminen ei tarkoita, että raskaus ei ole onnistunut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse suosittelen ultraa rvk 8-10 eteenpäin koska keskenmenon riski aikaisilla viikoilla on suuri.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Itse suosittelen ultraa rvk 8-10 eteenpäin koska keskenmenon riski aikaisilla viikoilla on suuri.

Jos naisella on taustalla kohdunulkopuolinen raskaus, alkuraskauden ultraa suositellaan tehtäväksi aikaisemmin kuin rv 8-10. Ja eihän ultrassa käynti vähennä tai lisää keskenmenon riskiä. En usko, että surun määrä on kovinkaan erilainen heillä, jotka ovat jo ehtineet nähdä "vauvan" ja heillä, jotka eivät ultrassa käyneet ennen keskenmenoa.

Oma kokemukseni on, että rv 7+ on sykkeet näkyneet hyvin ja raskauden kesto on saatu laskettua  alkion mitoista  päivälleen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...