Jump to content
MAINOS

Tuore sairaanhoitaja töihin ensiapuun?


Hepsu

Recommended Posts

Mulle on tarjottu ensiapuun töitä. Olen vastavalmistunut sh, ja työkokemusta akuuttihoidosta ei oikeastaan ole muuta kuin harjoittelujaksoista. Mietin että riittääkö valmiuteni siihen työhön. Toki tiedän että työ opettaa, mutta mua hieman jännittää ajatus jo yleensäkkin uudessa työympäristössä? Mitä mieltä olette tuoreen sh;n työn aloituksesta EA:ssa? Perusjutut mulla on hanskassa, verinäytteiden, Ekg; otto (tulkinnassa vielä opettelua) sekä kanylointi onnistuu vaihtelevalla menestyksellä  ;D Mutta nuohan on sellaisia asioita joita ei oikein muuta kun tekemällä opi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä siellä pärjää, kunhan asenne on kohdallaan. Samoja potilaita siellä hoidetaan kuin muuallakin. Vaadit vain kunnon perehdytyksen, ja muistat ettei sun tarvitse osata todellakaan heti kaikkea. Tsemppiä!

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun lähtee nöyrällä mielellä töihin, kyllä se siitä. Verinäytteitä harvemmin sairaalapäivystyksissä tarvitsee edes ottaa, EKG:n tulkinnan hoitaa pääasiassa lääkäri (kyllähän sitä hoitajakin voi katsella toki) ja kanyloinnin oppii tekemällä. En näkisi mitään syytä, mikset pärjäisi. Jostakin meidän kaikkien on aloitettava ja päivystyspoliklinikka on varsin opettavainen paikka.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Selviät kyllä. Apua saa varmasti muulta henkilökunnalta jos ei tiedä tahi osaa jotakin. Ei kai kukaan ole seppä syntyessään.

"Lapsi ei koskaan oppisi kävelemään, jos hän lakkaisi yrittämästä ensimmäisen kerran kaaduttuaan."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä vastavalmistuneena pärjää ensiavussa kunhan muistaa omat rajansa. Paljon on semmosta minkä oppii vaan tekemällä. Avoin mieli ja aktiivisuus auttaa pitkälle. Itekin olin viime kesänä päivystyksessä töissä vaikka kokemusta päivystystyöstä ei ollut kuin pari viikkoa harjoittelusta aikaisemmin. Hyvin kuitenkin pärjäsi kun uskalsi reilusti kysyä neuvoa  ;D

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sinne vaan rohkeasti. Vastavalmistuneena joudut opettelemaan paljon uutta menitpä minne tahansa töihin. Ja jatkuvaa opettelua se on kokeneemmillekkin. Sitä paitsi uusi veri tuo uusia näkökulmia vanhoille jäärille. Ei muuta kuin rohkeasti hakemaan hommia ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Minä oon itse vastavalmistunut sh ja olen ollut paikallisen sairaalan ensiavussa töissä juuri nyt vasta valmistuneena ;D Hyvin siellä pärjää, kun muistaa kysyä kollegoilta aina tarpeeen vaatiessa neuvoa..ja kokemus opettaa. Todellakaan kukaan ei ole seppä syntyessään. Töihin vaan, siinä sitä kehittyy!!!

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näinpä. Kaikkihan me jostakin ollaan aloitettu. Pitäisi se asia jokaisen muutenkin muistaa uuden työntekijän tullessa töihin (viittaan siis itseeni tässä asiassa).

Reippaasti siis vaan yrittämään, tekemällä oppii.

Hoitoala: paljon se ottaa, vähän se antaa. Sen vähän puolesta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos sinne on uskaltautunut vastavalmistuneet lähihoitajatkin, eikä potilasturvallisuus ollut häilyvä käsite(edes joka päivä), niin miksi et sinäkin. Päivystys on mukava työympäristö ja siellä pysyy hyvin ne jalat maassa. Ainakin minulla. Joka päivä oppii jotain uutta ja ainakin kiireensietokyky paranee. Sinne taas ensi kesänä... ;D

"Say goodbye to the sorrow, and hello to tomorrow"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...