Jump to content
MAINOS

Kouluterveydenhoitajan lääkkeet


Siviili

Recommended Posts

Kiinnostaisi tietää mitä lääkkeitä kouluterveydenhoitajien työpaikan lääkekaapista oikein löytyy. Onko missään mitään suositus listaa lääkkeistä jotka pitäisi löytyä kouluterveydenhoitajan lääkekaapista?

Otan vastauksia mieluummin myöhään kuin en milloinkaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä se ihan käsikauppalääke-linjalta lähtee. Lääkkeet siis vain hätätapauksissa.

Rokotteet ja sitä kautta anafylaksiaan adrenaliini.

Erikseen sitten varsinkin pienemmissä kouluissa on oppilaiden omia, tärkeitä tarvittaessa lääkkeitä/vara-lääkkeitä. (insuliiniin, avaaviin astmalääkkeisiin törmännyt)

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monesti löytyy ASA, Parasetamoli, ibuprofeiini, vatsalääkkeitä(käsikauppa), voiteita. Lisäksi glukagoni, adrenaliinia(ampullassa+EpiPen), kortisonia. Joskus insuliinia, astmalääkkeitä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 10 kuukautta myöhemmin...

Stesolid rectioli kouristusten varalta?

Jos koulussa on oppilaana epileptikko (kaikissa kouluissa ei ole).

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ot. vitsi teillä on samanlaiset avat.

Joo, jos nyt puhutaan terkkarin lääkkeistä niihin ei mielestäni kuulu lasten omat lääkkeet, niitä kun ei tuikata kun itse lapseen. Ja niistähän saisi piiiitkän listan. Näihin kuuluu myös stesolid. Se ei tule talon puolesta kuinka ollakaan.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko esittää naama pokerina, ilman huumoria, että siis joistain kouluista löytyy vielä kouluterveydenhoitaja.....?? Vähiin on käynyt, näin olen ymmärtänyt.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2007/11/stakes_kouluterveydenhuollossa_ei_paikoin_noudateta_kansallisia_suosituksia_256693.html

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko esittää naama pokerina, ilman huumoria, että siis joistain kouluista löytyy vielä kouluterveydenhoitaja.....?? Vähiin on käynyt, näin olen ymmärtänyt.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2007/11/stakes_kouluterveydenhuollossa_ei_paikoin_noudateta_kansallisia_suosituksia_256693.html

Yritin kerran tavoittaa yhtä kouluterkkaria, kun piti siirtää meiän lääkärin kouluvastaanotto. Olipa siinä sit soittelemista, kun terkkari oli kolmella eri koululla ja epäselvästi minä viikonpäivänä missäkin ja sit sillä sattu olee just silloin vielä joku koulutuspäivä. (Yks niistä kouluista oli ainoastaan pieni koulu.) Koulun kansliastakaan ei osattu auttaa mua. Lopulta sit laitoin spostia th:lle ja toivoin, et tavoittaa sen ajoissa.

Ei varmaan toi th ehdi muuta kuin perustarkastuksia tekemään?

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän koulun terkkarilla on vastaavasta syystä käytössä kännykkä, saa aina kiinni.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän koulun terkkarilla on vastaavasta syystä käytössä kännykkä, saa aina kiinni.

No mut ei ton numero ainakaan intrassa tms ollu saatavilla.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ainakin tuolla maalla oli yksi ainut kouluth joka kolus sitten kunnan ala-asteita ja yläaste+lukioo läpi. Yläaste+lukiolla tavattavissa kerran viikossa n.3-4h ajan.. Just joo  :D Mut siitä oppilasmäärästähän se jotenkin määräytyy että miten kouluth on paikalla? Eikös se ole 600op maksimi yhtä kouluth:ta kohden tällä hetkellä?

Meconium happens.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

muistan yhden muksun 8-9v ,joka olia koulussa pudonnut vuorenkunkussa ja reisiluu murtui,lyhentymä,rotaatio selvä.oli raahattu terkkarin huoneeseen ja annettu Buranaa 400mg p.o.

kohteeseen tultuamme terkka kysy että annanko toisen Buranan.sanoin et suun kautta ei mee enää kun ilmaa/happea korkeintaan.

kopteri lepatti pihalle ja anto meille rapsukkaa megeen ja kohti lastenklinikkaa.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

muistan yhden muksun 8-9v ,joka olia koulussa pudonnut vuorenkunkussa ja reisiluu murtui,lyhentymä,rotaatio selvä.oli raahattu terkkarin huoneeseen ja annettu Buranaa 400mg p.o.

kohteeseen tultuamme terkka kysy että annanko toisen Buranan.sanoin et suun kautta ei mee enää kun ilmaa/happea korkeintaan.

kopteri lepatti pihalle ja anto meille rapsukkaa megeen ja kohti lastenklinikkaa.

Toivottavasti ymmärrät, että kyse on yhdestä koulusta ja yhdestä terveydenhoitajasta. Nimittäin tuon kertominen tässä ketjussa oli täysin epäolennaista ketjun otsikkoon liittyen (kouluterveydenhoitajan lääkkeet). Tai no, littyihän se Burana tähän tavallaan, mutta päälimmäisenä minulle jäi sellainen kuva, ettet terveydenhoitajan kykyyn arvioida hoidontarvetta tai muutakaan juuri enää tuon kokemuksen jälkeen ole luottanut. Hivenen jopa loukkaannuin, vaikka et varsinaisesti minun ammattitaitoani kyseenalaistanut - rivien välit luin itse näin. Totuus kuitenkin on, että kouluterkkarilla on tosi vähän sitä lääkearsenaalia - kuten varmaan kaikki ketjussa on huomanneet. Mainitsemassasi tilanteessa kyseinen lääkevarastohan on ihan yhtä tyhjän kanssa...

Jos vasara on ainoa työkalu, niin kaikki ongelmat alkavat näyttämään nauloilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Pakko esittää naama pokerina, ilman huumoria, että siis joistain kouluista löytyy vielä kouluterveydenhoitaja.....?? Vähiin on käynyt, näin olen ymmärtänyt.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2007/11/stakes_kouluterveydenhuollossa_ei_paikoin_noudateta_kansallisia_suosituksia_256693.html

Nyt uusien suositusten mukaisesti kunnat onneksi alkaneet lisäämään kouluterkkoja. Näin ainakin meillä täällä eteläisemmässä Suomessa :)

Meconium happens.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...