Jump to content
MAINOS

Miten suhtautuisitte hylättyä harjoitteluaan uusimaan tulevaan sh-opiskelijaan?


Vieras: Eleonora

Recommended Posts

MAINOS
Vieras: Tekemällä oppii

Harkkaan vaan. Ei se uusi harkka ole maailmanloppu, hyvällä asenteella vaan. Totta kai voi tuntua epäreilulta, jos itse kokee satsanneensa edelliseenkin harkkaan täysillä. Suoraan sanoen hoitoalalla huono työilmapiiri on niin yleinen ongelma, että ehkä on vaan hyvä, että harkoissa jo tottuu kaikkeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen nyt päättänyt, että en mene suorittamaan harjoittelua uudelleen. Harjoittelupaikkoja ei edes tunnu olevan, enkä voi osallistua syksyn kurssille ja seuraavaan harjoitteluun, koska tämä pitäisi olla suoritettu ennen niitä. Siis koko opiskelut on tavallaan jumissa tämän yhden jutun vuoksi. Vähän harmittaa, mutta ei voi mitään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tsemppiä!

Eleonora, kirjoitat tehneesi päätöksen. Se on ok. Minun on kuitenkin pakko kysyä sinulta, olethan miettinyt, mitä sinä aiot ja haluat tulevaisuudessa tehdä työksesi? Haluaisitko edelleen opiskella ja valmistua sairaanhoitajaksi? Jos, niin selvitä opon kanssa opiskeluissa etenemisesi vaihtoehdot mahdollisimman pian ennen syyslukukauden opintojen alkamista! Valmistumisesi saattaa hieman siirtyä myöhemmäksi, mutta mitäpä siitä? Se, että sinulla on syystä tai toisesta hylätty jokin harjoittelujakso, yritä päästä siitä yli - et ole ainoa opiskelija, jonka harjoittelujakso on hylätty. Se tuntuu varmasti epäoikeudenmukaiselta ja häpeälliseltä (etenkin, jos tiedät, että syytä siihen löytyy sinusta). Koska sinun on kuitenkin tehtävä tuo hylätty jakso uudelleen, suhtaudu siihen positiivisena haasteena. Mutta jos olet havainnut, että sairaanhoitajuus ei ole sitä, mitä haluat => vaihda alaa, äläkä jää miettimään tätä vastoinkäymistäsi. Mahdollisesti voit uusissa opinnoissasi hyödyntää sairaanhoitajaopintojasi esim. hyväksiluvun kautta. Tsemppiä sinulle Eleonora, miten tahansa opintojasi jatkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä, haluaisin edelleen opiskella ja valmistua sairaanhoitajaksi. Mutta se ei ole aiemmassa viestissä selittämieni syiden vuoksi mahdollista. Ne mahdollisuudet kun on vaan suorittaa se hylätty harjoittelu uudelleen.

Valmistumisen viivästymistä en halua. En halua jäädä ulkopuoliseksi. Moni tietysti ajattelee, että eihän se pieni viivästyminen mitään haittaa. Mutta minua haittaa. Olisin muutenkin halunnut valmistua mahdollisimman nopeasti.

Niin, mitä sitten tulevaisuudessa? Pääsin siis opiskelemaan erästä kieltä yliopistoon. Mutta en ole edes varma, haluanko opiskella sitä, tai tehdä työkseni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...