Jump to content
MAINOS

Miksi Suomessa pidetään keinotekoisesti yllä lääkäripulaa samalla kun hoitajat poltetaan loppuun?


Vieras: Jukka22

Recommended Posts

Lääkäripulaan on olemassa ratkaisu: koulutetaan lisää lääkäreitä. Miksi Suomessa ajatellaan enemmän lääkäreiden kuin potilaiden hyvinvointia? Samaan aikaan kun hoitajat poltetaan loppuun, lääkärit sanelevat omat työehtonsa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Niintainäin

Ei se lääkäreillä sen helpompaa ole. Millä tavalla hoitajat muka väsyy työssään? Ehkä hoitajien pitäisi itse pohtia keinoja millä jaksaisivat työssään paremmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

37 minuuttia sitten, jupet kirjoitti:

Hoitajat voisivat kyllä alkaa yhdessä ajaa omaa etuaan sen sijasta että keskitytään muiden kadehtimiseen...

Nimenomaan.

Hoitajat jaksavat aina rutista siitä, miten työssä on kiire, työvuorot stressaa ja johto ei toimi. Sen sijaan, että otettaisiin asiat aikuismaisesti puheeksi, tiuskitaan mm. harjoittelijoille ja äyskitään, että ala nyt on tämmöstä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suurin syy on naisvaltaisuus. Ollaan kateellisia, tehdään turhaa draamaa kaikista pikkuasioista.

vatvotaan ja vatvotaan itsestään selviä asioita tuntikausia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

27.7.2019 klo 18.06, Vieras: neiti35 kirjoitti:

Suurin syy on naisvaltaisuus. Ollaan kateellisia, tehdään turhaa draamaa kaikista pikkuasioista.

vatvotaan ja vatvotaan itsestään selviä asioita tuntikausia.

Jostain syystä minulla nousee niskakarvat pystyyn tästä naisten katellisuuden toistelusta, ja varsinkin kun sitä tekee nainen itse. Jos leimaat kaikki naiset kateellisiksi olet itsekin kateellinen etkä sen yläpuolella.

Minä ainakin olen ollut töissä niin hektisillä osastoilla että siellä ei ole edes aikaa kadehtia ketään jos joku jostain syystä haluaisi. En ymmärrä. 95 % työkavereista on aina ollut mukavia ja reiluja, ja joka alalla on ihmisiä joilla ei synkkaa yhteen. Keskitytään itse asiaan ja jätetään vatvojat sikseen.

Kerrotko miten miesvaltaisilla aloilla on sen paremmin? Kaveri on perinteisellä miehisellä prolealalla ja siellä on vittuilua ja kiusaamista myös, vaikka eri muodossa. Joo ja eikä ole yhtään reilumpaa, "suoraan sanomista" tms. 

Kai se on niin että paras työyhteisö on sellainen jossa on kumpiakin tasapuolisesti?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Valtionkulut

suurin syy lääkäri ja hoitajapulaan on raha. Sairaat ja vanhukset ovat pääosin yhteiskunnalle pelkkä menoerä.

Tarvittaisiin satoja miljoonia ja miljardeja lisää rahaa kunnille, jotta jokin muuttuisin.

 

Samaan aikaan vuotuiset maahanmuutosta aiheutuvat kulut ovat noin 3,2 miljardia. Valtiolla ei ole rahaa, ne kohdennetaan johonkin muuhun nyt.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miettikää vähän mitä äänestätte. Niin kauan kun äänestätte vihreitä, kokoomusta, sdp:tä, vasemmistoa, rkp:tä tai keskustaa niin mikään ei muutu.

Kaikki miljardit valtion kassasta valuu ihan jonnekkin muualle kuin suomalaisten hyvinvointiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunti sitten, Vieras: Valtionkulut kirjoitti:

suurin syy lääkäri ja hoitajapulaan on raha. Sairaat ja vanhukset ovat pääosin yhteiskunnalle pelkkä menoerä.

Tarvittaisiin satoja miljoonia ja miljardeja lisää rahaa kunnille, jotta jokin muuttuisin.

 

Samaan aikaan vuotuiset maahanmuutosta aiheutuvat kulut ovat noin 3,2 miljardia. Valtiolla ei ole rahaa, ne kohdennetaan johonkin muuhun nyt.

 

juuri näin. Jo pelkästään pieni korotus hoitajamitoitukseen maksaisi kunnille miljoonia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...