Jump to content
MAINOS

Töihin palkkaaminen pelkän puhelinkeskustelun perusteella


Orava

Recommended Posts

Kuulin eräästä vapaana olevasta äitysloman sijaisuudesta ja soitin työpaikasta kyseiselle osastonhoitajalle. Noin 5 min juteltuamme oh sanoi varaavansa paikan minulle, joka alkaisi heinäkuussa.  Kysyin työhön perehdytyksestä, johon sain vastauksen, että ylimääräisenä työntekijänä yh ei anna lupaa olla. Eli miten ihmeessä voin aloittaa yksin tehtävän työn ilman kunnon opastusta?? Kun ei edes aikaisempaa kokemusta siitä työstä ole. Lisäksi työ sisältää esim. diabetesneuvontaa, mitä en usko osaavani. Siis olenko nyt hullu, jos menen kyseiseen työpaikkaan vai onko oh tehnyt hölmösti, kun lupaili työpaikkaa minulle vai tarkoittiko varaaminen edes sitä? Voiko ylipäätään palkata töihin näkemättä/tuntematta henkilöä ja tarkastamatta todistuksia? Tarkkaa palkkaakaan en saanut tietää. Eikä mitään tapaamistakaan sovittu. Kovasti tuo kyseinen työ kyllä kiinnostaisi.

Olen tehnyt aika moneen työpaikkaan keikkatyötä ja olen kyllä joissakin paikoissa ollut töissä niin, ettei edes tutkintotodistusta ole kysytty. Eli periaatteessa kuka vaan, joka väittäsi olevansa sh saisi tehdä työtä osastolla ja mm. lääkekaapin avaimet taskuunsa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos työ on sitä mitä haluat tehdä, niin otat tehtävän vastaan, menet töihin ja teet vain sen minkä varmasti osaat; muihin työtehtäviin vaadit riittävän laajan perehdytyksen.

Hieman epämääräiseltä tuo "varailu" kyllä vaikutti, itse soittaisin oh:lle ja sopisin työsopimuksen allekirjoituspäivän mahdollisimman pian, samalla voisi käydä yh:nkin kanssa juttelemassa näistä perehdytysasioista..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielenkiintoista rekrytointia, heinäkuuhun pitkäaika ja oh.n mieli saattaa vielä muuttua.

Suullinen työsopimus on kyllä myös pitävä mutta jos oh ilmoittaakin, että ei ota sinua töihin. Silloin sinulla on oltava näyttö, että näin on sovittu elikkä kolmas kuulija. Pyydä asiasta mustaa valkoiselle muutoin voit olla heikoilla ja samalla sovi myös palkastasi. Kuten dino vastaakin tee mitä osaat mutta mistä olet epävarma kieltäydy jos ei ole kunnon perehdytystä, oman oikeusturvasi vuoksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laita oh:lle + yh:lle sähköpostia, jossa kysyt palkasta ja perehdytyksestä sekä työsuhteen alkamis- ja päättymispäivämääristä. Kaikki mahdolliset epäselvyydet tulevat näin nopeasti esille, kaikki tietävät missä mennään ja heidän vastauksensa käy todistusaineistona mikäli myöhemmin syntyy ristiriitoja. Jos he eivät vastaa sähkpostitse vaan ottavat yhteyttä puhelimitse niin vaatisin kirjallista työsopimusta mahdollisimman pian. Mikäli tämä ei jostain syystä heille käy niin katselisin muita mahdollisia työpaikkoja. Töitähän riittää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...