Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

sera

Psykoterapeutti vakanssit - onko missään?

Recommended Posts

sera

Liekkö missäänpäin Suomea on palkattu ihmisiä psykoterapeutti vakanssille, meinaan sairaaloita??? Yksityispuolella on kylläkin, mutta minua kiinnostaisi onko tämä toimi käytössä esh/sh maailmassa ?

Sairaalassa missä työskentelen olisi tälle vakanssille käyttöä ja kiinnostusta sellaisia perustaa mutta tarinoita kulkee, ettei missään ole moista titteliä käytössä. Miten lie? huh.gifhuh.gif

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Sumi

Olen kerran nähnyt ainakin Järvenpään kaupungilla ihan tuolla nimellä, olisiko ollut lasten puolella, en muista varmasti. Tietty hommaansa psykoterapeuttikoulutettu ihminen eli ihan teon hyväksymä siihen sitten vain kelpaa. Palkkaus oli kai hieman enemmän kuin tavallisella psykologilla tmv. ja varmaan sitten työnkuva on mielekkäämpi, ettei tarvitse ottaa kertakävijöitä ja muita hravlkseen kävijöitä ollenkaan, vaan työ on pitkäjänteisempää.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
sera

Ei sitä titteliä noin vain saa käyttää. On olemassa erikseen psykoterapeutti -koulutus.

Esim. http://www.therapeia-saatio.fi/psykoterapiakoulutukset/

Jep, tiedän kyllä ja tarkoitan, että työntekijällä on terapiakoulutus ja TEO:n pätevyys eli on nimikesuojettu psykoterapeutti. Olen itse sekä perhe- ja  yksilöpsykoterapeutti TEO:n hyväksymä ja meidän talossa mietitään voisiko moisia toimia perustaa kun tarvetta olisi. Hallinto haluaisi tietää onko vakansseja muualla Suomessa käytössä.

Näin selvennykseksi  :)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
psyhoi

Meillä sairaanhoitajat, lääkärit ja psykologit antavat omilla nimikkeillään psykoterapiaa. Olisi hyvä idea jos moinen vakanssi olisi olemassa.  On tietysti mietittävä kuinka monta psykoterapeuttia mahtuu sairaanhoitopiiriin jos pätevyyden omaavia löytyy useampia.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Sumi

Lähinnä tuo vakanssi tulee kai kysymykseen intensiivisiä pitkiä terapioita annettaessa, koska työ on siinä erilaista. Lyhytterapioissa tmv. työ ei ulkoisesti niin paljoa eroa "tavallisiin" käynteihin verrattuna, että erityistä vakanssia tarvittaisi.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
-teme-

Joensuussa keskussaikulla oli psykan sairaalassa paiholassa psykoterapeutti, lienekkö enää? otto varmaan vois tietää?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
otto

Joensuussa keskussaikulla oli psykan sairaalassa paiholassa psykoterapeutti, lienekkö enää? otto varmaan vois tietää?

Ei ole enää. Irtisanoutu omaan firmaan.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Sumi

Mut eikse virka/toimi sitten jäänyt ja täytetä jollain muulla? Entä tekikö hän vain psykoterapiaa siis vai oliko tavallisia harvajaksoisiakin käyntejä?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
otto

Mut eikse virka/toimi sitten jäänyt ja täytetä jollain muulla? Entä tekikö hän vain psykoterapiaa siis vai oliko tavallisia harvajaksoisiakin käyntejä?

Ei se toimi jäänyt. Oli käsittäkseni väliaikaisesti hänelle räätälöity juttu ja rahat tuli lääkäribudjetista. MTH joka kouluttautui työn ohella terapeutiksi(VET) ja jos oikein tilanteen ymmärsin niin se vitutti tiettyjä "tahoja" ihan suunnattomasti. Normaalia vuorotyötä joutu pitkään pakertamaan. Sit ylilääkärit lopulta kyllästy tilanteeseen ja siirsivät jotain puuttuvien lääkäreiden palkkoja terapeutin palkkaamiseen. Tämä on minun käsitys tilanteesta. Työnkuvaa en tarkemmin tuntenut, ainakin auttoi osastoja kun sopivia potilaita sattui olemaan. Täälläpäin suomea ei ole terapeutteja (oikeita) ihan joka oksalla ja julkisella puolella sitäkin vähemmän.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Carpe Diem

Psykoterapeutteja?sairaalassa?aivan pimeetä.Että kuukausia ihminen sairaalassa,kun on hoitosuhde psykoterapeuttiin,analyyttistä,kongnitiivistä tai ihan mitä vaan!Hei haloo!!!jos ette ole vielä huomannut,tajunnut,niin sairaaloissa annetaan välitön ensiapu,sitten saikku ja kotiin JA muu mahdollinen pitempikestoinen terapia tms. ns. avossa.

Jos psykoterapeutteja ruvetaan sairaaloihin tuomaan niin eihän tässä minkään valtakunnan rahat enää riitä.Ylipäätään olis ihan kiva tietää nykyisin toi panos-tuotos suhde psykoterapioiden osalta.Just oli uutinen,että KELA lisännyt panostusta.Ennen muinoin se oli 30% hyötyy,toiset enemmän,toiset vähemmän.Että jos olisin talousihminen niin kyllä kylmät väreet kävisi moisilla tehokkuus/vaikuttavuus luvuilla.  ;) :)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
otto

Jotkut potilaat ovat sairaalassa vuosia. Eikä terapian tarvitse välttämättä olla kovinkaan montaa tapaamista.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Carpe Diem

Niinpä.Vuosia.Juuri se osa potilaista on niitä joille psykoterapia ei toimi,eli 70%.Ja vaikka joku on lääkäri,tai psykologi,niin se automaattisesti tarkoita,että omaa pätevyyden psykoterapiaan.

Ja ilmankos toi mainittu jossain päin Suomea perusti firman,huom! se KELAn maksama osuus siis kasvussa ja firmasta rahat pois pienemmällä vero%:lla.Aikamme ilmiö.

Kovinko monella ihan oikeasti olisi varaa itse maksaa pitkät terapiat.

PS.Ja jokaisen joka miettii psykotetapiaan menoa pitäisi antaa ensin tutkituttaa päänsä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
sera

Jahas, missään ei siis taida olla ko. vakanssilla tekijöitä.  :D

Minä siis poliklinikalla töissä ja teen terapiaa viikottain asiakkaiden kanssa, koulutettuna terapeuttina. Yksityispuolella ei kasva terapeutteja joka oksalla ja jonot sika pitkät. On siis mietitty voisiko tuolla nimikkeellä olla tekijöitä, kun valmiiksi koulutettuja on. Ideana hyvä ja toteuttamiskelpoinen. Kaikki ei halua tehdä vain pelkkää terapiaa, joten tunkua ko. paikalle ei liene ole. Erikoissairaanhoitohan maksaa maltaita yksityispuolelle terapioista, joita se ostaa asiakkailleen, jos saa tekijöitä.  Pelkkä yksityisen tekeminen ei kaikkia houkuttele.

Kaikki terapia ei ole todellakaan älyttömän pitkiä. Esim. OCD;n hoito on fokusoitua ja suhteellisen lyhyttä, hyvällä tuloksella. Kaikki minulla käyneet on hyötyneet terapiasta niin, ettei OCD enään hallitse elämää.

Analyyttinen pitkä terapia onkin sitten toinen juttu.

Toivon vielä kommenteja otsikon alle. Olen kuullut , että Etelä-Suomessa jossain olisi tekijöitä psykoterapeutin nimikkeen alla. Jos joku tietoinen olisin kiitollinen infosta! :)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Sumi

Kuten tuolla aiemmin kerroin, niin Järvenpäässä on ainakin joskus lehti-ilmoituksella haettu ko. nimikkeellä. Homma oli muistaakseni puolipäiväinen. Ostopalvelu itsenäiseltä ammatinharjoittajalta on kyllä huomattavan paljon halvempaa shp:lle yleensä, kuin palkkatyösuhteessa olevan terapeutin työ.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.