Jump to content
MAINOS

kesälomat


gretaH

Recommended Posts

Nyt kun täällä on puhuttu kiertävistä työvuorolistoista ja melkein kaikesta muustakin niin kertokaapas minkälaisia käytäntöjä teillä on työpaikalla kesälomien jaon suhteen? Onko kiertävä kesälomalista vai saako toivoa loman tietylle ajankohdalle ja kuinka pitkiä lomia teillä on mahdollista kesäaikana pitää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä kai pääsääntöisesti on kiertävä. Mutta meillä yököillä aika pitkälle ollaan porukalla juteltu että kukaa haluaa milloinkakii. Ja kukaan ei laittanut hanttiin kun sanoin että haluan loman syyskuussa. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällä hetkellä olemme kaikki esittäneet toivomuksemme loman ajankohdan suhteen ja pomo on tehnyt ehdotelman. Alkaa olla aika taistoa, kun kaikki haluaisivat alkaa juhannuksesta etiäpäin.. saattaa olla, että kohta menee lomat kiertäviksi, jos alkaa pitemmän päälle olla hankalaa. Tähän mennessä aika hyvin jotkut ovat joustaneet lomistaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla palaa lomat työpaikanvaihdoksen myötä mutta aiemmassa työpaikassa saatiin itse neuvotella kuka haluaa pitää milloinkin. Jos riita tilanne tuli niin katsottiin edellisen kesän loma-ajankohtia. Lomaa ei meillä saanut ottaa kuin 3vk max kesäaikana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä suunnitellaan itse lomat ja jos samaan aikaan on liikaa lomahalukkaita, katsotaan edelliset 2-3 vuotta, jonka mukaan sitten jotkut joutuvat siirtämään lomiaan. Periaatteessa siis saa olla samaan aikaan lomalla vaikka joka vuosi, jos siihen ei ole liikaa tunkua.

Yleisesti ottaen meillä porukka on yhtäsoittoa lomalla 3-5 viikkoa riippuen siitä, miten itse haluaa. Yleisimmin loma on 4 viikkoa pitkä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heinäkuu on meillä oh:n mukaan suosituin ajankohta ja hänen mukaansa pisimpään osastolla olleet ovat etuajo-oikeutettuja pitämään lomansa heinäkuussa. Ja 4 viikkoa on kuulemma maksimi, minkä saa tänä kesänä pitää yhteen pötköön... Kun on ruhtinaallinen viikko palkallista lomaa ensi kesänä, niin sen sijoittamisesta ei kuitenkaan koitune suurtakaan päänvaivaa tai hammastenkiristystä  :).

Leikkurisisar uraputkessa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon toivonut heinäkuun toisesta viikosta alkaen, saa nähdä miten käy.  :o

Pomo jo kyseli et mistä saataisiin hyviä yökköjä meille kesän ajaksi.. jaa-a, meillä meno joskus niinkin hurjaa etten kyllä kenellekään suosittele (ehkei nyt kuitenkaan mitään tehistasoa). :nauraa:

Meillä ei voi verrata viime vuoteen, kun paikka on melko tuore mutta luulenpa et yököt ainakin saa lomailla, miten halajaa..

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiertävät kesälomat on, vaihtaa saa työkaverin kanssa, jos kumpikin haluaa. On toimnut ihan hyvin mun mielestä, vaikka itse taidankin joutua lomille vasta elokuussa tänä vuonna... Edellisessä työpaikassa oli toivelista, tiettyjen ihmisten kesälomatoiveet toteutettiin joka vuosi, muut sai siten jämät. No, sielläkin on siirrytty nyttemmin kiertävään syysteemiin, ja tämä on  herättänyt siellä jonkin sortin närää

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä pomo antaa raamit esim. viime kesänä lomalla ei saanut olla kuin kolme vakituista yhtäaikaa ja mielellään max. 3 viikkoa putkeen. Muuten saatiin itse toivoa lomien ajankohdat.

Jos tulee sanomista, katsotaan edellisien vuosien lomia ja pyritään tasapuolisesti jakamaan.

Myös koulujen syyslomat/talvilomat pyritään antamaan mielellään heille, joilla on koululaisia samaan aikaan kotona lomalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Me saadaan toivoa niin kesä- kuin talviloman. Sitten ne jotkut saa aina heinäkuun vapaaksi sekä joulu, väliviikko ja uusivuosi, puhumattakaan jussista... Siis samat henkilöt, aina. Yökkönä on taas sitten helpompaa, kun voi sopia toisen kanssa miten lomaa pitää, niin ettei tule päällekkäin. Saa katsoa mikä halåå siitä tulee, kun en todellakaan aio olla ensi joulu-aattona töissä, kun se osuu just mun valvontaan  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä elokuu on ongelmallisin ajankohta, koska silloin on todella vaikea saada sijaisia. Siinä mielessä elokuu olisi kiva ajankohta lomalle, että itsellä olisi lomat vielä edessä siinä vaiheessa, kun valtaosa on jo omansa pitänyt. Itse pyysin lomat juhannuksesta eteenpäin. Ainakin itselläni on vähän sellainen tuntuma, että tuo Heinäkuu olisi vähäsen menettänyt aikaisempaa suosiotaan, vaikka onkin varmasti edelleen se kaikkein halutuin lomakuukausi.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ikuinen riidan aihe joissakin tiimeissä.Tietty johtajattaret päättävät loppupeleissä kuka mitäkin saa.Sijaisiahan ei palkata lomiin.Eräät ovat ratkaisseet lomaongelmansa ottamalla saikua pari kuukautta ja lomat siihen perään.Vuosien aikana ei ole manööverit muuttuneet lainkaan. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä periaatteessa kiertävä, mutta itse saadaan toivoa. Kesä, heinä, elokuussa saa pitää korkeintaan 4 viikkoa joista pisin pätkä pitäisi olla omalla kiertokuukaudella. Jos paljon päällekkäisyyksiä, niin pomo sitten katselee, keneltä kyselee siirtoa. Tähän asti meillä ihan sopuisasti löytynyt kaikille loma-ajat.

On ne niin erilaiset raulit, toinen on herkkä ja ujo, toinen taas suuna päänä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on kiertävä lomalista eli kaksi ryhmää ja niistä ryhmänsä vika siirtyy seuraavana vuonna toisen ryhmän ekaksi. Eli ryhmä A:n viimeinen siirtyy ryhmä B:n ekaksi ja päin vastoin. Joka seittämäs vuosi loma alkaa yhdellä toukokuussa. Meillä siis seitsämän työntekijää ja siten toisessa ryhmässä 4,toisessa 3 henkilöä. Hyvin on toiminut ja pystyy tietään milloin on kesäkuussa ja milloin elokuussa. Talvilomat sovitaan porukalla ja yritetään pitää yhteen pötköön. Kesäloman pituus on 4vk, jos ei halua jättää ylimääräisiä päiviä talviloman yhteyteen tai muuhun ajankohtaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...