Jump to content
MAINOS

Saanko opintovapaalla tehdä keikkaa muualla?


Vieras: Kerttuli

Recommended Posts

Eli olen tämän kevään opintovapaalla toimestani. Nyt sain houkuttelevan muutaman viikon työtarjouksen toiselta työnantajalta ja olisin halukas sen työkokemuksenkin kannalta tekemään. Opiskelut antaa sen verran myöten, että voisin pätkän tehdä. Mietin vaan pitääkö mun työnantajalle ilmottaa, voiko hänellä olla asiaan jotakin sanottavaa? Mulla on kyllä vakkaa aikomus, että vaihtasin työpaikkaa pysyvästikin, mutta en haluis ihan suoralta kädeltä itteäni irtisanoakkaan :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Saamani käsityksen mukaan toiselle työnantajalle voi tehdä keikkaa- omalle työnantajalle taas ei. Olethan saanut opintovapaata. Ei kai työnantajallesi kuulu, miten sen käytät.  Tuntemieni monimuoto-opiskelijoiden opintovapaiden aikaista keikkailua rajoittaa enemmäkin se, että aikuisopintorahan tulojaraja on kohtullisen alhainen.

Jotta elämä ei olisi liian helppoa- valitse hoitoala

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saamani käsityksen mukaan toiselle työnantajalle voi tehdä keikkaa- omalle työnantajalle taas ei.

Tässä ilmeisesti on myös työnantajakohtaisia eroja, sillä Hussissa (meidän osastolla) opintovapaalaiset käyvät tekemässä keikkaa ja tietenkin ne halutut pyhätyöt... Onhan se työnantajalle hyvä, että saadaan osaavaa porukkaa hommiin, mutta on väärin taas niitä kohtaan jotka on siellä koko ajan.

Periaatteessa mulla ei olis mitään omalle työnantajalle keikkailemista vastaan, jos näillä ihmisillä korvattaisiin oikeita puutosvuoroja. Mutta jos heidät sovitaan kun työvuorolistaa aletaan tekemään ja sitten loput vuorot "jaetaan" oman väen kanssa, on se vähän väärin.

Mutta mikäpä Hussissa toimisi hyvin  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Ei kai liene kiellettyä tuo keikkailu. Omallakin työnantajalla saa aikuisopintorahan aikaan keikkailla mutta ei etukäteen suunniteltujen työvuorojen mukaan vaan esim. yllättävissä sairaslomissa hälytysluonteisesti. Jos etukäteen on suunniteltu tehtäväksi töitä niin määrä on ilmoitettava aikuisopintorahastoon jo mielellään rahan hakemisvaiheessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...