Jump to content
MAINOS

Työkokemuksen hyväksyminen + ikälisä


ST72

Recommended Posts

Voiko työnantaja itse määrittää, että mitä se hyväksyy työkokemukseksi?

Tarkoitan nyt sellaista tilannetta, että kokemusta olisi alalta ainakin sen verran, että kaupungilla saisi ensimmäisen ikälisän, mutta yksityisellä puolen kun olen niin työnantaja hyväksyy vain esim. kotihoidossa tehdyn työn vaikka kokemusta tosiaan olisi laajemmaltikin.  huh.gif

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Käsittääkseni työnantaja voi aika paljon vaikuttaa siihen mitä työtä se hyväksyy kokemuslisään oikeuttavaksi. Ja ei lienee yllätys, että yksityisellä puolella ei olla niin höveleitä asian suhteen kuin kunnallisella puolella.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Henkilökohtaisen lisän vuosisidonnainen osa

4 mom. Henkilökohtainen lisä on vähintään 5 % tehtäväkohtaisesta palkasta,

kun viranhaltija/työntekijä on ollut vähintään 5 vuotta, ja vähintään 10

% tehtäväkohtaisesta palkasta, kun viranhaltija/työntekijä on ollut vähintään

10 vuotta virka- tai työsuhteessa

1) asianomaiseen kuntaan/kuntayhtymään tai

2) muun työnantajan palveluksessa tehtäviään vastaavalla

ammattialalla tai sellaisessa tehtävässä, josta on olennaista

hyötyä nykyisissä tehtävissä.

Tuo kakkoskohta siis on se missä on sitä tulkinnanvaraa kunnallisellakin puolella. Olettaisin että tuo pykälä on samankaltainen yksityispuolella, mutta siellä sitä varmasti tulkitaan pirullisemmin, eli juuri noin että vaikka olisi ollut hoitaja 20 vuotta niin jos työnkuva ei ole ollut täysin sama kuin nyt, ei lisää tipu.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Minä olen yksityisellä töissä ja työsopimusta tehdessä minulle hyväksyttiin kaikki hoitoalan työt, vaikka kaikki ei liity nykyiseen työpaikkaan  :D. Siis sain heti ekan ikälisän palkkaani ja nyt odotan seuraavaa tilinauhaa,jossa pitäisi olla seuraava ikälisä. Lisään oikeuttava-aika alkoi kuun alusta ja jos sitä ei ole kyselen kyllä sen perään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä olen yksityisellä töissä ja työsopimusta tehdessä minulle hyväksyttiin kaikki hoitoalan työt, vaikka kaikki ei liity nykyiseen työpaikkaan  ;D. Siis sain heti ekan ikälisän palkkaani ja nyt odotan seuraavaa tilinauhaa,jossa pitäisi olla seuraava ikälisä. Lisään oikeuttava-aika alkoi kuun alusta ja jos sitä ei ole kyselen kyllä sen perään.

Näemmä paikkakohtainen juttu.  :D

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...