Jump to content
MAINOS

Työturvallisuus ensihoidossa


Janne

Recommended Posts

Vieras: tirlittan

Meidän kulmilla saa poliisin paikalle pahimmilaan 1 1/2 tunnin kuluessa hälytyksestä. Suihkeen käyttöä ei ole harjoiteltu. Uteliaana ihmisenä suihkaisn kerran vähän käsienpesualtaaseen ja koko ppkl haisi kamalalta puoli vrk.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 55
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Edelleen suosittelen vaahtomuotoista paprikaa, ei vaikuta kun suihkun kohteessa. Helposti tähdättävä värikäs vaahto, joka tarttuu kohteeseen ( 5% OC)+pieni pullon koko ( mahtuu helposti vaikka takin taskuun, eikä provoo vyöllä.

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän kulmilla saa poliisin paikalle pahimmilaan 1 1/2 tunnin kuluessa hälytyksestä.

Samat ovat myös viiveet poliisin saamiseksi kohteeseen kentälläkin usein. On pitkä aika odottaa poliisia riehuvan potilaan kanssa vaikka miesylivoimaa olisikin. Lisäksi sairaankuljetuksessa tulee joskus vastaan tilanne (minulle 1krt/20v) jossa potilas oikeasti tarvitsee fyysistä hoitoa mutta riehuu hulluna. Silloin voi olla ainoa keino tehdä ns. "paketti" potilaasta rautojen avulla jotta voidaan kuljettaa tai odottaa poliisia. Fracin linjoilla olen, eli nopeat jalat ja maalaisjärki auttaa.

Raudat, kaasu  ja Mag-Lite saavat kyllä olla hätävarana autossa minun puolesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaasun / sumutteen käyttöä pitää harjoitella. Väitän, että suurin osa hoitajista ei kerkiä tiukan paikan tullen kohdetta sumutteella pysäyttämään. Jos taas kerkiää, olisi mahdollisesti kerinnyt myös juosta karkuun ? Aiemmin puhutuista raudoista/ nippusiteistä vielä. Esim järjestyksenvalvojan työssä raudoittaminen edellyttää koulutusta/ lupaa tehdä ko temppu. Nippusiteitä ei saa käyttää, kielletty järjestyksenvalvojien voimankäyttöä koskevassa asetuksessa. Kun kohde raudoitetaan, pitää kutsua poliisit paikalle koska asiakkaan koskemattomuuteen on kajottu. Siis kädet laitettu yhteen raudoilla. En tiedä miten laki suhtautuu jos lanssari raudoittelee tai laittaa nippusiteet. Turvaalallahan nippusiteitä ei käytetä enää koska ne ovat liian traumatisoivat (lue: tekee haavoja). Viiltosuojahanskat, luotiliivit, nopeat jalat ja terve järki, eiköhän niillä pärjää.

Aivan samaa mieltä. Nopeat jalat ovat ne kaikkein tärkeimmät. Itse en viitsisi alistaa itesäni onnettomuuksille jonkun potilaan vuoksi. Siinä sitten kärsikööt. Armeijan hommat on tietysti asia erikseen. Ehkä hoitoalalle pitäisi laatia armeijatyylinen ROE ( Rules Of Engament), niin on ainakin kaikilla samat säännöt ja tieto siitä, mitä saa tehdä.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eräs vanha viisas lääkintävaksi opetti mulle aikoinaan, että paras itsepuolustuslaji on 110m aidat. :D

Onneksi olen tähän asti selvinnyt uhkaavista tilanteista puhumalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Amerikkalaisessa oppikirjassa oli mielenkiintoinen kuva, jossa huumepsykoosissa oleva potilas oli "stabiloitu" hampurilaiseksi paarien ja rankalaudan väliin ( pään kohdalta pehmennetty ),  toimisi varmaan myös kauhapaarien kanssa.

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...