Jump to content
MAINOS

EPSHP: krapulassa töihin -> kenkää


Reportteri

Oletko koskaan ollut krapulassa töissä?  

99 ääntä

  1. 1. Oletko koskaan ollut krapulassa töissä?

    • Kyllä olen
      70
    • En ole
      35


Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 67
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Niin siis, olisko oikea otsikko"promilleissa töihin->kenkä"??

Ei kait, koska jonkun artikkelin mukaan riitti että

1) haisee vanhalle viinalle tai

2) kädet tärisee

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei kait, koska jonkun artikkelin mukaan riitti että

1) haisee vanhalle viinalle tai

2) kädet tärisee

Eihän tuohon tarvita kuin aktiivinen käsidesin käyttö ja myöhästynyt lounas...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työtoveriani epäiltiin kyllä päihtymyksestä töissä, kun hän haisi viinalle. Haisihan häntoki, kun kädet oli huuhtaistu pirtuviinalla. Kyllä herrat keksivät kaikenlaista antaakseen köpötestä hoitajille. kertakaikkiaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tälle alalle on tunkemassa vaikka minkälaista kieltoa ja pykälää sillä perusteella, että meillä on niin suuri vastuu potilaiden hengestä.

Ja työnantajalla ei sitten tarvitsekaan olla mitään vastuuta työntekijän hyvinvoinnista, jaksamisesta, työmäärästä ja sitä myötä potilasturvallisuudesta. Jepjep.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meneepä mielenkiintoiseksi maailma.

Tuskinpa puhaltelisin pilliin kenenkään esihenkilön tai muun työantajan lukuun toimivan käskytyksestä. Aivan liian henkilöönkäyvää touhua. Työnantajalla ei tuossa tilanteessa olisi yhtään mitään pakkokeinoja käytettävissään, vaan toimenpiteet rajoittuisivat normaaliin työnjohto- ja direktiovaltaan. Sen nojalla voisi ajatella tulevansa työnantajan toimesta estetyksi työtään tekemästä, mahd. tilapäisesti.

Loppu selvitettäisiin joka tapauksessa työ- ja/tai alioikeudessa.

Samoilla linjoilla olen kanssasi.

No voi helvetti laitetaan samalla kahvihuoneisiin ja käymälöihin kamerat! Ja taskujen tarkastus esimiehen valvonnassa töistä lähtiessä!!! Näin hoitajia saadaan alalle  :) alkaa jo ihan säälittämään tää touhu

Muokkaus:Lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työtoveriani epäiltiin kyllä päihtymyksestä töissä, kun hän haisi viinalle. Haisihan häntoki, kun kädet oli huuhtaistu pirtuviinalla.

Psykiatrisessa sairaalassa jossa potilaita kovin vahdittiin krapulan / päihtymyksen varalta oli vähän koomistakin, kun tiimipalaverissa muisteltiin "olinkohan mä sitte kuitenki just ottanu käsidesiä kun kävelin siitä ohi, jos ei se Vili sitte kuitenkaan haissu...".

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

poliisin alkometriin ei ole pakko puhaltaa....Mikäs laki pakottaa puhaltamaan työnantajan alkometriin???

(ei sillä että kännissä töitä tekeviä puolustelisin)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suurempi riski on tehda tuplavuoro, kuin tulla krapulassa toihin. Tuplavuoron loppuaika vastaa keskinkertaista humalaa - ainakin minusta tuntuu silta.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

heh. Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin sairaanhotajat voisivat vetää joukkokännit sunnuntain ja maanantain välisenä yönä ja aamulla kaikkia hoitajia puhalluttaisiin.. ois varmaan johdolla hyvä ilme. siinähä irtisanoisivat kaikki joilla mittari värähtää :)

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hohhoijaa.. Kaikki suuret herrat eivät vieläkään ole tajunneet, että nykyään on työntekijän markkinat ja valinnanvaraa. En voisi kuvitellakaan meneväni töihin paikkaan, jossa työntekijöihin luotetaan noin vähän ja arvostetaan saman verran kuin p*skaa. Ja mitä tupakointikieltoon tulee, en jaksaisi sellaista tiukkapipoisuutta ja kyttäämistä hetkeäkään, vaikka itsen en polta. Kännissä/krapulassa töihin tuloa en tietenkään hyväksy, mutta eiköhän se ole aika pieni osa työntekijöistä, jotka tällaista harrastavat. Ja eiköhän sen huomaa, jos joku on humalassa?? Ja silloinkin pitää humalainen työntekijä ohjata hoitoon.

Jos työnantaja on näin huolissaan potilasturvallisuudesta ja työntekijöiden työ-kunnosta, voisivat ehkä miettiä uudelleen työvuoroja, työntekijöiden määrää ja työputkien pituutta. Kerran huumeita käyttävä potilas päivystyksessä luuli, että myös minä olen huumeissa. Kerroin potilaalle, että en ole koskaan kokeillut mitään huumetta, vaan olin vaan eilen iltavuorossa ja nyt sitten aamussa  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kyllä tarvittaisiin Japanin malli tällekin alalle.

"Japanilainen yritys kannustaa työntekijöitä juomaan yhdessä ja maksaa ravintolalaskut."

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200803057343535_ul.shtml

Takana on ne ajat kun ylilääkäri varasi talon rahoilla saunamökit, tilasi pitopalvelut paikalle, osti pirtut apteekista + puhui lääkefirmoilta viinat ja kutsui sairaalan koko henkilökunnan paikalle "liikuntailtapäivän" merkeissä... Eli on sitä suomessakin joskus työnantajan rahoilla ryypätty ja jopa työaikana, mutta ei valitettavasti enää... :-
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jossain iltapäivälehdessä mainittiin tälläisen yhteydessä, että savuton sairaala oli menestys ja sen innoittamana tämä juttu tuli.

Raahataankohan verikokeeseen kun kieltäytyy puhaltamasta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse otan viinit ja siiderit niin, ettei  ne varmasti töitä haittaa. En ala moralisoimaan ketään, mutta olen yllättynyt

äänestyksen lopputuloksesta:

http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=5996.45

Mikä sinua siinä hämmästyttää? Sekö että 10% foorumin jäsenistä on ollut joskus alkoholin vaikutuksen alaisena töissä? Muut gallupit kertoo että melkein 80% suomalaisista on joskus ollut krapulassa töissä, eli loistosuoritukseksi minä tuota tulosta sanoisin...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

..ihmettelen siksi, että äänestyksessä ei kysytty oletko ollut krapulassa töissä... aloitusviestissäkään ei puhuta krapulasta. >:D

Onko sillä ole mitään merkitystä onko kyseessä nousu- vai laskuhumala? (=krapula) Yhtä tuomittavaa ainakin lain ja sääntöjen näkökulmasta.

Siis itse ainakin tässä asiassa miellän niin että humala = alkoholin vaikutuksen alainen = krapula.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin kyllä mielsin tuon kysymyksen siten, että olenko ollut "promilleissa" töissä. Krapula ei ainakaan minulla häviä mihinkään, vaikka promillet häipyisivätkin. Sinänsä tuo kysely ei siis ole verrattavissa tutkimukseen missä kysytään "oletko ollut krapulassa töissä".

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin kyllä mielsin tuon kysymyksen siten, että olenko ollut "promilleissa" töissä. Krapula ei ainakaan minulla häviä mihinkään, vaikka promillet häipyisivätkin. Sinänsä tuo kysely ei siis ole verrattavissa tutkimukseen missä kysytään "oletko ollut krapulassa töissä".

Ok, tulkintaeroja siis löytyy..

Lisätty tähän threadiin galluppi krapulaisena töissä olemisesta, eli oletko koskaan ollut töissä nautittuasi edeltävänä iltana alkoholia..?? Minä olen, en tosin enää viime vuosina enkä näissä hommissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko sillä ole mitään merkitystä onko kyseessä nousu- vai laskuhumala? (=krapula)

Siis itse ainakin tässä asiassa miellän niin että humala = alkoholin vaikutuksen alainen = krapula.

Kai nyt krapula voi olla vaikka veressä alko olisikin jo nolla.

Lisättäköön vielä, että jatkuvasti sitä iltaisin lasillinen, joskus pari, esim. punaviiniä tai pullo olutta tulee otettua. Tämä ei aiheuta krapulaa tai sitä, että seuraavana aamuna töissä olisi alkon vaikutuksen alainen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin kyllä mielsin tuon kysymyksen siten, että olenko ollut "promilleissa" töissä. Krapula ei ainakaan minulla häviä mihinkään, vaikka promillet häipyisivätkin. Sinänsä tuo kysely ei siis ole verrattavissa tutkimukseen missä kysytään "oletko ollut krapulassa töissä".

Ok, tulkintaeroja siis löytyy..

Lisätty tähän threadiin galluppi krapulaisena töissä olemisesta, eli oletko koskaan ollut töissä nautittuasi edeltävänä iltana alkoholia..?? Minä olen, en tosin enää viime vuosina enkä näissä hommissa.

Ja heti jouduin muuttamaan vastaustani. Olisi pitänyt vaan olla hiljaa, niin olisi ollut paljon puhtoisempi kuva tästäkin sisar hento valkoisesta. >:D

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja heti jouduin muuttamaan vastaustani. Olisi pitänyt vaan olla hiljaa, niin olisi ollut paljon puhtoisempi kuva tästäkin sisar hento valkoisesta. >:D

Niin siis edelleenhän kysytään, onko ollut krapula, ei sitä onko nauttinut edellisenä iltana alkoholia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja heti jouduin muuttamaan vastaustani. Olisi pitänyt vaan olla hiljaa, niin olisi ollut paljon puhtoisempi kuva tästäkin sisar hento valkoisesta. >:D

Niin siis edelleenhän kysytään, onko ollut krapula, ei sitä onko nauttinut edellisenä iltana alkoholia.

Minulla syy seuraus suhde on ainakin hyvin selvä 8)

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vielä lainaus hesarista liittyen alkuperäiseen aiheeseen:

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin uusi nollatoleranssin jyrkkä sisältö, potkut ilman varoitusta ensimmäisellä kerralla kun työntekijä saapuu alkoholin vaikutuksen alaisena töihin, voi loukata yksilön työsuhdeturvaa ja irtisanominen ilman irtisanomisaikaa on työnantajalle riski, työoikeuden professori Martti Kairinen Turun yliopistosta sanoo.

---

Juristien kesken on Kairisen mukaan riitaa siitä, saako työnantaja puhalluttaa, eihän verikoettakaan saa ilman suostumusta ottaa. Molemmissa on kyse yksityisyyden suojasta.

---

Työsuhteen purku erityisestä syystä ilman irtisanomista on työnantajalle riski. Paikallinen sopiminen, yhdessä muotoiltunakaan ei päde tuomioistuimessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täysin käsittämättömältähän tuo Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin touhu kuulostaa. Minne ovat unohtuneet hoitoon ohjaus yms. Mielestäni tuo on aika mielivaltaista toimintaa. Onko liitot ottaneet mitään kantaa asiaan? Vai odotellaanko tässä nyt esimerkkitapausta, että asia saataisiin puitua oikeudessa?

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...