Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Sumi

Psykoterapeuttikoulutuksiin pääsy työajalla ja maksut

Recommended Posts

Sumi

Kiinnostaisi kuulla kokemuksia tai muilta kuultuja tietoja/näkemyksiä psykoterapeuttikoulutuksiin hakeutumisesta työpaikoillanne? Kuinka paljon saatte/saisitte käyttää työaikaa vaiko ollenkaan? Maksettaisiko kustannuksista mitään työnantajan puolelta? Entä oma terapia, joka kuuluu koulutuksiin, miten sen järjestelyt?

Olen ihan muulla alalla nyt, mutta haluaisin johonkin psykiatriseen työhön ja siksi kyselen...

Olis myös mielenkiintoista tietää, onko työpaikat pahasti koulukunnittuneita vai voiko eri klikkeihin kuuluvat työskennellä samalla osastolla tai yksikössä? Esim. kognitiivinen vs. psykodynaaminen.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
SHV

työskentelen siis sairaanhoitopiirin alaisella aikuispsykiatrian poliklinikalla. Työnantaja maksaa terapiaopinnot ainakin meillä ja siihen kannustetaan varsin voimakkaasti. Eräs yksikkömme työntekijä on nyt aloittanut opinnot ja kertoi, että noin kymmenestä opiskelijasta vain yksi on ns. itsemaksava, muille työnantaja maksaa ja osallistuia on ympäri Suomea.

Minua tämä aihe koskettaa siksi, että olen seuraava terapiaopintoihin lähtevä työyksiköstäni.

Meidän yksikössä on erityistason kat-psykoterapeuttix2, myös EMDR-osaaja on, kuten pian myös ratkaisukeskeisen lyhytterapian osaaja. Mielestäni se on vain vahvuus, jos on eri alueiden osaajia, koska ainakin meidän yksikköön ohjautuu kaikki alueen potilaat, oli se diagnoosi, mitä tahansa.

Jään myöskin "kuulemaan" jo opinnot suorittaneiden kokemuksia. :o

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Sumi

Kiitoksia tiedoista!

Mukava kuulla, että työnantaja kannustaa terapeuttiopintoihin ja maksaakin ne. Onkohan tämä koskenut kaikkia eri terapeuttikoulutuksia? Katsoin vain tuolta, että psykodynaaminen koulutus maksaa esim. 12 000 e plus lisäksi tulee työnohjauskulut ja oma hoito, jos sitä ei ole ennestään. Aika hyvä investointi, jos työnantaja maksaa tuon 12 000 e. Käsittääkseni kognitiivinenkin psykoterapeuttikoulutus tulee aika kalliiksi, miten tuo kognitiivisanalyyttinen mahtaa olla...

Oman terapian kai joutuu nykyään kuitenkin itse maksamaan, vai olisiko sinulla tästä jotain muuta tietoa? Lisäksi työnohjaukset kai joskus saadaan työpaikan sisältäkin, miten teillä se järjestyy ja kustannuspuoli?

Paljon kysymyksiä ja tosi kiva, kun kerroit näitä omasta yksiköstäsi.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
psyhoi

Itse opiskelen kognitiiviseksi psykoterapeutiksi työnantajan kustannuksella. Opiskelu kestää neljä vuotta ja viimeiseen 1.5 vuoteen kuuluu oma terapia, se pitää itse kustantaa. Kustannuksia alentaa se että terapia voidaan suorittaa ryhmäterapiana. Itselläni tuo vaihe alkaa vuoden kuluttua.

Itse olen kokenut että terapiaopinnot syventävät melkoisesti tietoja ongelmien syntymekanismeista ja miten niihin voidaan vaikuttaa. Joistakin asioista on ollut poisoppimista.

Ainakin meillä ei ole mitään koulukunta kiistoja, koska koko sairaanhoitopiirissä on terapeutteja melko vähän.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Sumi

Kuinka usein ja paljon olet pois työpaikalta tuon kognitiivisen psykoterapeuttikoulutuksen takia?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
psyhoi

Kuukaudessa on yksi täysi koulupäivä (8h) ja yksi ilta (2h). Nuo mainitut tunnit ovat myös työaikaa. 

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.