Jump to content
MAINOS

lisät maksamatta


tukkeli

Recommended Posts

Hei!

Itselläni on lisät maksamatta 16.12. päättyneeltä 3 viikon jaksolta. Lisät tosin olivat vain noin 200 euroa, mutta olisi ne kiva saada. Otin ensimmäisen kerran yhteyttä palkanlaskentaan tämän viikon maanantaina, silloin sanoivat että soittavat takaisin. Soittoa ei perjantaihin mennessä kuulunut. Soitin uudestaan ja sanoivat että nyt menee ensi viikkoon, että palaa asiaan joskus ensi viikolla. Sanoivat että lisät tulisivat kuun lopussa maksettavaan palkkaan. Tähän vastasin että haluan ne rahat jo ensi viikolla koska ne olisi jo pitänyt olla maksettu. Palkanlaskija sanoi, että ei voi palata ajassa taaksepäin. Mielestäni noi pitäisi silti pystyä maksamaan kahden viikon sisällä yhteydenotosta. Itse olen kaikki tarvittavat laput kuitannut ja toimittanut eteenpäin.

Kun noi lisät olis pitänyt maksaa kuitenkin jo tammikuussa niin saanko jotain viivästyskorkoa tai ylimäärästä. Koska tommosen takia olisi voinut kuitenkin jäädä esim. joku lasku maksamatta.

Niin ja työskentelen Turun kaupungilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Lähinnä tossa onkin se, että on rasittavaa ku joutuu monta kertaa soittelemaan perään. Kun mun mielestä tommosen pitäisi tyyliin yhdellä soitolla selvitä ja saada tietää milloin noi massit saa maksuun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minun tietääkseni työnantaja on velvollinen maksamaan myöhästyneen palkan korkojen kanssa. Oli kyse sitten lisistä tai peruspalkasta. Pitäkää puolenne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep, kyllä niiden kuuluu korkoa maksaa, jos palkkaa ei ole ajoissa maksettu. Työnantaja vaan tuppaa sen "unohtamaan", joten muistutappas heitä kun seuraavan kerran olet sinne yhteyksissä.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Neuvokaa tyhmää, mutta minkälaisia säännöksiä lisien maksuista on jos muuten palkkaus menee kvtes:n mukaan?

Tarkoitan siis aikataulua, milloin lisät pitäisi olla tilissä.

Meillä nääs työnantaja maksaa lisiä ihan miten sattuu. Saattavat venyä jopa 3kk, vaikka niitä kuinka vaatisi. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minun tietääkseni työnantaja on velvollinen maksamaan myöhästyneen palkan korkojen kanssa. Oli kyse sitten lisistä tai peruspalkasta. Pitäkää puolenne.

Aivan ja työnantaja pystyy maksamaan myöhästyneen saatavan kyllä heti, eikä seuraavana palkkapäivänä!!! Pitäkää puolenne ja laittakaa tarvittaessa kirjallinen maksuvaatimus työnantajalle!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Neuvokaa tyhmää, mutta minkälaisia säännöksiä lisien maksuista on jos muuten palkkaus menee kvtes:n mukaan?

Tarkoitan siis aikataulua, milloin lisät pitäisi olla tilissä.

Meillä nääs työnantaja maksaa lisiä ihan miten sattuu. Saattavat venyä jopa 3kk, vaikka niitä kuinka vaatisi. :)

Eikö työnantaja ole toimittanut palkanmaksuaikataulua nähtäville?

Kvtes;n mukaan lisien kuuluisi tulla päättyneen työaikajakson/listan jälkeen, seuraavan kuun aikana.Kvtes 25§,5mom./työaikakorvaukset. :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli miina ehtikoin jo vastata "virallisen osuuden". Lisien maksu voi siis venyä, jos on esim. 6 viikon listat. Minulla esim. tämän listan ekasta yöstä (28-29.1) saan yötyökorvauksen vasta huhtikuun viimeinen päivä.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä työnantajan on maksettava lisät tuollaisessa tapauksessa takautuvasti. Eli eipä muuta kun sanot niille, että korko kasvaa koko ajan  :D.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mulla tästä maksamatta jättämisestä vähän liiankin ikävä kokemus. kerron hiukan siitä, koska se päättyi kuitenkin mun kannalta ihan kivasti.

eli kesällä 2006 olin yhdessä vanhusten hoivakodissa töissä kaksi viikkoa yhteensä, viikon pätkissä. pomo oli tosi outo ollut alusta asti, ja työntekijätkin sellasia että puhuivat toisista pahaa selän takana, ja mä sain yleensä tehdä kaikki työt yksin kun muut istu rapsalla tai kahvilla, eikä apua tullut vaikka sitä kuinka pyysi. siksi odotinkin vaan että pääsen sieltä pois. noh, vikaa viikkoa oli vielä menossa kun tuli palkkapäivä, joka muuten hyvin selkeästi sanottiin työsopimuksessakin. no palkkaa ei vaan kuulunut, eikä palkkatoimistoon saanu ite ottaa yhteyttä. menin hyvin vihasena  työpaikalle ja sanoin että nyt tää asia pitää selvittää. no pomon sijainen sit soitti palkkoihin ja ne soitti sieltä mulle, että työnantaja oli unohtanu laittaa palkkoihin tiedon että mä ylipäätään oon siellä töissä. ja että palkka tulisi seuraavana palkanmaksukertana, että sitä ei voi aiemmin laittaa....vaikka tasan tarkkaan tiedän että JOKA IKINEN palkkatoimisto voi palkkoja erikoismaksuna maksaa ihan milloin vain. no, otinpa piruuttani yhteyttä superin asianajajaan, kun pomo ei suostunu vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin....vihdoin tää asianajaja sai sit pomon kiinni ja vaati mulle viivästyskorkoa, johon on muuten oikeus. ja on sen ihmisen ansiota, että ylipäätään sain mun palkan, viivästyskoron kanssa, vaikka ei se mikään iso ollutkaan. mutta ei siinä tilanteessa naurattanu kun olin pitkään ilman rahaa, mun rahoja oli siellä sentään melkein 1000e. mutta ikinä en tasan aio enää astua jalallani siihen tai mihinkään sen yksiköihin. eipä oo ihme että sieltä työntekijöitä lähtee, eikä tilalle saada uusia.

mutta kannattaa kyllä rahojensa puolesta taistella eikä vaan tyytyä siihen että ne tulee joskus, jos tulee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokemuksena voin kanssa kertoa Helsingin kaupungista, olimme henkilökohtaisten avustajien rinki ja kesällä palkkapäivänä kenenkään tilille ei lantin lanttia tippunutkaan. Siinä asiaa sitten selviteltiin ja kävi ilmi että kesätyöläisellä palkanmaksussa oli käynyt joku kämmi ja vaihtoehdoksi yritettiin tarjota ainoastaan palkkaa maksuun seuraavan palkanmaksun yhteydessä, kun muka aikaisemmin ei voi (palkkapv kerran kuukaudessa). Eihän tämä meille käynyt kun niillä palkoilla eläminen muutenkin oli kädestä suuhun hommaa, loppujen lopuksi työnantajamme sai järjesteltyä asian niin, että jouduimme käymään itse nostamassa palkkamme puhtaana käteen kaupungin rahakonttorista..

- Satu L.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...