Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitajaksi Lontooseen


idasofia

Recommended Posts

Ajattelin kesäkuussa lähteä Lontooseen anestesiahoitajaksi. Haluaisinkin tietää onko minulla kenties kohtalotovereita, olisi kiva tuntea myös suomalaisia siellä. Asuminenkin vähän arveluttaa, osaisiko joku neuvoa, miten saisin kivan kohtuuhintaisen katon pääni päälle...kimppa-asuminenkaan ei olisi huono vaihtoehto. Kertokaa kokemuksistanne, kaikki vinkit ja tarjoukset ovat tervetulleita :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

olisin kanssa kiinnostunut  lähteen britteihin sh hommiin, minkä kautta sinne lähdet ja kävitkö kauheen paperisodan läpi sinne hakiessasi??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä tulin Professional Connectionsin kautta Englantiin syyskuussa, en tosin asu ihan Lontoossa, mutta noin tunnin matkan päässä sieltä, ja Lontoossakin tulee käytyä melko usein. Leikkurissa väännän hommia, instrumenttipuolella. Mulle voi laittaa yv:tä, jos haluat juttuseuraa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Hei, sinä varmaan osaat kertoa, mitä kaikkia järjestelyjä täällä Suomen päässä kannattaa tehdä, kun on tulossa Lontooseen. Olen sh/kriisi- ja traumapsykoterapeutti. Tulen aluksi opiskelemaan 8.6.08 alkaen  kieltä ihan 6 h/ pvä ma-pe,, mutta ajattelin, että voisin sitten tehdä työtäkin vaikka viikonloppuisin. Olen lasten psykiatrisessa akuuttivastaanotossa täällä Helsingissä työssä. Minä en ole Lontoossa aiemmin ollut, joten kaikki liikkuminen jne on ? Tiedän, että siellä on samanlainen kuukausikorttisysteemi metroihin kun täällä. Mutta mitä kaikkea muuta - todistukset käännättää - rekisteriote, että voi työskennellä lasten kanssa- mitä muuta?

Jos ehdit vastailemaan, olen kiitollinen - asunto minulla on koulun puolesta - nyt ei ole tässä osoitetta, mutta voin laittaa sen, jos satut asustelemaan jossain lähellä, olisi mukava vaikka tavata siellä, kun tuttavia ei oikein ole.

Terveisin Tuija Mäkelä

tuima7@gmail.com

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tulossa Lontooseen kesäkuun toisella viikolla. Ensin opiskelelmaan kieltä ja sitten työhön ainakin viikonloppuisin. Olen lastenpsykiatrisella puolella työssä. Kaikki neuvot ovat tarpeen, kun tulee ensimmäistä kertaa Lontooseen. Asunto on, siitä huolehti koulu. Mitä kaikkea muuta pitää tietää, huomioida jo Suomessa?  :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

onpa kiva huomata että lontoon suunnalla työskentelee noinki moni suomalainen hoitaja, varmaan vielä enemmänki mitä foorumilla kirjoittelee. Itse olisin myös tulossa sinne mahdollisimman pian. Otin yhteyttä tuohon Professional Connections Oy ja nyt odotellen sieltä jotain vastausta. Haluaisin teiltä mielipiteen jotka siellä työskentelette, kun olen valmistunut vasta nyt keväällä 5/08, että onko liian aikaista tulla sinne töihin? tarvisinko lisää työkokemusta ensin täältä suomesta?! (olen lähi-ja sairaanhoitaja), jotenkin pelottaa ajatus vielä ettei osaa tarpeeksi ja sitten kun on vieraassa maassa. Kuitenkin houkuttaa niin paljon lähteä, mutta en haluaisi heti maitojunalla takaisin kotio. Mitä mieltä olette?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Bubble, on tänne ennenkin tullut vastavalmistuneita hoitajia, ja ihan hyvin ovat pärjänneet. Alku voi tietysti olla hankalaa, kun hommia joutuu opettelemaan vieraalla kielellä. Itse tulin tänne useamman vuoden työkokemuksen jälkeen, ja kyllähän siitä on ollut paljon apua, ettei tarvitse ihan alkeista lähteä hommia opettelemaan. Mutta kuten sanottua, kyllä sitä vastavalmistuneetkin ovat kuviot oppineet täällä Englannissa. Paljonhan se on myös persoonasta kiinni: jos on reipas ja rohkea, niin varmasti sujuu hyvin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kiitos kivasta vastauksesta, lähden siis yrittämään!!! :) Olisi mukava tavata Lontoossa vaikka kahvilla vaihtamassa kuulumisia ja kokemuksia joku kerta! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mitenkä te ootte päässy töihin toihin paikkoihin? jonkun järjestön kautta? vai kävelly suoraan työpaikalle ja kysyny töitä? pääseekö briteissa helposti töihin sairaaloihin?! tietääkö joku jotain mukavaa paikkaa (sisätaudit) tai sit jotain vanhustenhoitoo, johon voisi päästä?!

kiitos

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nostan nyt vanhaa ketjua, mutta onko kellään tietoa hakeeko joku muu firma kuin Profco tällä hetkellä Englantiin sh:ta?

Olen suunnitellut lähtöä keväällä 09, tod. helmi-toukokuun välisenä aikana. Ilmeisesti rekisteröintiä kannattaisi alkaa jo nyt viemään eteenpäin? Onko Englantiin vaadittu kielitestejä, suoraa vastausta tähän en vanhoista ketjuista saanut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ellid, kielitestejä ei Englantiin (eikä mihinkään muihinkaan EU-maihin) tarvita. Työnantaja arvioi kielitaitosi haastattelussa, joka tapahtuu joko puhelimen välityksellä tai kasvokkain. Itse tulin Profcon kautta, ja olin heidän palveluihinsa ihan tyytyväinen. Muista firmoista en osaa sanoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Nostan nyt vanhaa ketjua, mutta onko kellään tietoa hakeeko joku muu firma kuin Profco tällä hetkellä Englantiin sh:ta?

Olen suunnitellut lähtöä keväällä 09, tod. helmi-toukokuun välisenä aikana. Ilmeisesti rekisteröintiä kannattaisi alkaa jo nyt viemään eteenpäin? Onko Englantiin vaadittu kielitestejä, suoraa vastausta tähän en vanhoista ketjuista saanut.

Mä olen lähdössä myös nyt keväällä 09 jos vain kaikki menee hyvin. Itse olen hakenut Lontooseen sellaisen lafkan kautta kun Professional Connections. Huomaan että olet kirjoitelut tänne jo jokin aika sitten. Onko lähtö mitenkään edistynyt? Olisi nimittäin todella mukava tuntea Lontoosta muitakin suomalaisia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei, jatkoa vähä ketjuun. Minä ja vaimoni ollaan kans suunnitelemassa että  heinäkuussa oltais Bristolissa töissä. Lähetimme noin 2 viikkoa sitten NMC:lle registrationin sairaanhoitajaksi. Ja nyt otimme yhteyttä prof connectioniin. Sieltä tuli viesti että työnantaja voi tulla jopa helsinkiin haastattelemaan jos on tarpeeksi monta hakijaa sinne...

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Morjesta! Myös täällä suunnitelma lähteä Lontooseen toukokuussa avovaimon kera. Otin yhteyttä profcoon syksyllä, mutta työkokemusta tulisi olla vuosi heidän kauttaan. Toukokuussa olisi yli vuosi takana ja ajattelin laittaa hakemuksen profcoon tässä kuussa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei

Olen kanssa miettinyt lähteä Lontooseen jossain vaiheessa, vaikka en ole vielä päättänyt koska lähden.  Ajattelinkin liittyä NMC:hin, olisi kiva tietää mitä kaikkea minulta vaaditaan liittymisessä, eli mitä  papereita minun tulee lähettää sinne NMC:lle?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Morjesta! Myös täällä suunnitelma lähteä Lontooseen toukokuussa avovaimon kera. Otin yhteyttä profcoon syksyllä, mutta työkokemusta tulisi olla vuosi heidän kauttaan. Toukokuussa olisi yli vuosi takana ja ajattelin laittaa hakemuksen profcoon tässä kuussa.

Tarkotatko tuolla kokemuksella vuoden työkokemusta Suomesta, vai heidän välittämissään töissä? Itsellänikin on tuo lähtö ja Lontoo mielessä, mutta aivan vuotta ei vielä ole työkokemusta kertynyt (vastavalmistunut kun olen). Ja muutenkin haluan työskennellä hetken omalla kielellä ja valmistella lähtöä ajan kanssa.

Täytyisi varmaan jo alustavasti ottaa tuohon Procoon yhteyttä? Mitenkäs se onnistuu ja saako heiltä palvelua myös suomeksi näin alkuvaiheessa? =D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkotatko tuolla kokemuksella vuoden työkokemusta Suomesta, vai heidän välittämissään töissä? Itsellänikin on tuo lähtö ja Lontoo mielessä, mutta aivan vuotta ei vielä ole työkokemusta kertynyt (vastavalmistunut kun olen). Ja muutenkin haluan työskennellä hetken omalla kielellä ja valmistella lähtöä ajan kanssa.

Täytyisi varmaan jo alustavasti ottaa tuohon Procoon yhteyttä? Mitenkäs se onnistuu ja saako heiltä palvelua myös suomeksi näin alkuvaiheessa? =D

Vuoden työkokemusta Suomessa, valmistumisen jälkeen. Mä täytin profcon sivuilla olevan hakemuksen http://www.recruit.fi/ jonka jälkeen suomalainen nainen soitteli ja kysyi tarkemmin asioista esim. missä hommissa tällä hetkellä työskentelen. Kehoitti hakemaan uudelleen, kun tuo vuosi työkokemusta olisi takana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Hei!

Itselleni tuli myos tuo sama vastaus, etta vuosi vahintaan tyokokemusta tulee olla alla. Asun Lontoossa, ja esim. vanhainkoteihin kylla paasee helposti heittamaan keikkaa halutessaan. Joten voihan siita aloittaa ja sitten yrittaa edeta siita :D Onko taalla muita talla hetkella Lontoossa asuvia?! Olisi kiva tavata!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei nyt varsinaisesti ole ihan suoraan topicin alle, mutta menee niin vähän huti etten alota omaa ketjua.

Millanen arvostus siellä on suomalaista lh-tutkintoa kohtaan työnantajapuolella ja tiedättekö palkasta sanoa mitään?

Ja sitten toki myös kiinnostaa se että millasta hommaa siellä pääsee amispohjalta tekemään?

En vaadi mitään esseevastausta, riittää kun joku lyhyin perustein vähän vinkkaa että onko mulla paremmat oltavat lähärinä suomessa vai briteissä :)

Tuleepa vielä aiheeseen sopiva biisikin rokkikoneesta :)

(8)Minä ja naapurit kuunnellaan: Jean Sibelius - Finlandia [09:33m/128kbps/44kHz](:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Englantiin lähteneet hoitajat; millainen työhaastattelu oli siellä englannin päässä? Täällä koto-suomessa kun töitä saa melkeinpä puhelinsoitolla..

Mitä asioita kysyivät, miten voisin valmistautua? Koitko haastattelun helpoksi, vai oliko yhtä piinaa?  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mikä on ITU ? (osasto siis)

Staff nurse?

Intensive Trauma Unit?

Staff Nurse

http://www.slu.edu/jobs/job_description.php?d=858jd

"Under general direction, manages and directs nursing care activities and coordinates care planning with other disciplines."

Sisältää mun nähdäkseni aika paljon sellaisia hommia, joita on suomessa "annettu" vuoron vastaavalle, apulaisosastonhoitajalla jne.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Staff Nurse=Sairaanhoitaja

Sister= Osastonhoitaja

ITU/ICU=Teho-osasto (intensive treatment unit or intensive care unit)

Staff Nurse voi olla joko Band 5 tai Band 6. Jos olet suoraan koulusta menet Band 5 palkkaluokkaan ja olet juniorihoitsu, Band 6 on Senior Nurse eli osastonhoitajan poissa ollessa olet vastuu hoitaja. Sisterit ovat osastonhoitajia ja ne ovat yleensä Band 7 tai ylempää Band 6 palkkaluokkaa. Tämä on mun sairaalassa, mutta eri palkkaluokat riippuvat sairaaloista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Hiukka myöhässä, mutta vastailempa tänne...

Julma: Mä olen kans lähihoitaja ja NMC:hen rekisteröinti on Registetred nurse level 2 (sairaanhoitajilla 1). Pieni yllätys tuli siinä, että noille kahdelle ei tehdä eroa työelämässä. Tein siis 2 vuotta sairaanhoitajan töitä, sairaanhoitajan palkalla. Työnantaja koulutti lisää (lääkehoitoa; iv-luvat, elvytys...jne). Työnantaja päättää, palkkaako sinut noihin hommiin ja ottaako sinusta vastuun. Mulla meni haastattelu ja tehtävät niin putkeen, et pesin 20 brittiläistä sairaanhoitajaa ja sain paikan.  :)

Deko: Kolmessa haastattelussa kävin, kaikki samassa sairaalassa (St. George's hospital) ja ne oli PAHOJA. Erittely:

Plastiikalle: oli hoitosuunnitelman teko, lääkelaskut ja haastattelu (tiukkoja kysymyksiä plastiikan hommista) - Jäin ekalle varasijalle

Infektiotaudeille: piti tietää englannin tartuntatautilaeista ja säädöksistä... -Sanomattakin selvää ettei onnannut...

Päivystys/tehovalvonta: Hoitosuunnitelma, lääkelaskutentti, ryhmähaastattelu ja yksilöhaastattelu, jossa kyseltiin tietoa elvytyksestä ja kriisipotilaiden hoidosta

-Tuonne viimeiseen sitten pääsinkin, hakijoita oli 24, duunipaikan sai 4 ihmistä.

Muitten sairaaloiden käytännöistä en tiedä, mutta halusin ehdottomasti tonne töihin ja pommitin niitä hakemuksilla. Ihan itse siis hain noita paikkoja, lähdin vähän riskillä säästöjen turvin lontooseen.  :D

Tiikura selventikin noita sanoja, lisäisin vielä että band 5 voi joutua myös vastaavaksi sairaustapauksissa (itselle napsahti muutamia yövuoroja kun band 6 hoitsut ilmoittivat olevansa sairaana tyylikkäästi työvuoron alussa...)

Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...