TotalBlock Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Olen siis ensihoitoon suuntautunut miespuolinen lähihoitaja vm.2003. Plakkarissa on myös terveysalan AMK-tutkinto labrapuolelta. Ikää on 28v ja työkokemusta lanssihommista hiukkasen monen vuoden takaa. Tilanne ja olosuhteet ovat nyt sellaiset, että harkitsen vakavasti mahdollisuutta palata perustason sairaankuljetushommiin... Olen ennenkin saanut töitä kun kukaan muu ei niitä oikein halua, ja nyt olisi pelastuslaitoksella vähän sellaista ilmassa. ;D Ja on sinne kuulemma lähäreitä koulun penkiltäkin otettu. Mitä mieltä olette kuinka pystymetsästä näihin hommiin voi palata? Onko laitoksilla yleensä kunnollista perehdytysohjelmaa? Pitäisikö elvytyksiä harjoitella erikseen ennen tositoimiin ryhtymistä? Tarvitsisinko sittenkin "matalan laskun" esim. ensiavussa työskentelyn kautta? Tai olisiko mitään järkeä jos pääsisin ikään kuin tutustumaan toimintaan "kolmantena pyöränä" muutamassa vuorossa? Akuuttihommissa en siis ole viime vuosina ollut, mutta kädentaitoja ja potilastaitoja olen tarvinnut viime vuosienkin työtehtävissäni mm. tipanlaiton, IV-työskentelyn, EKG:n, verinäytteenoton, perushoidon ja monenlaisten potilaskontaktien merkeissä. Vaatimukseni työnantajalle on joka tapauksessa kokeneempi työpari ensimmäisen 6 kk:n aikana. Henkeä pelastavat perusasiat ovat yhä aika hyvin mielessä, ja perustasohan on nykyään vielä suppeampi kuin ennen. (Motivaatiota kyllä löytyy asioiden kertaamiseen omatoimisestikin) Ja mitä mieltä olette kuinka hyvin/pian fysiikka sopeutuu unirytmin muutoksiin? Itselle on aamuinenkin herääminen toisinaan hiukan raskasta ja joskus väsyttää ilman näennäistä syytäkin aikalailla, mutta aikoinaan lanssihommissa sitä heräsi yllättävästi yllättävän hyvin ilmeisesti adrenaliinin avulla. Että kaipa sitä ihmiskroppa sopeutuu näihin muutoksiin vielä tässäkin vanhuusiässäkin :nauraa:... Fyysinen kunto on ihan kohtalainen, leukoja punnerruksia ja kyykkäilyjä olen kotona tehnyt ja olisi mukavaa jos näistä hommista saisi sitten taas motivaationtuojaa kuntosalillakin kyykkäilyyn, niin saisi ehkä joskus jotain lihaakin näihin tikkuihin. Eli paljon kysymyksiä ja turhaakin pulinaa, mutta ihan kiva jos joku jaksaa lukea ja jotain kommentoidakin... Jokatapauksessa tässä tie vienee piakkoin työnantajan pakeille.
SininenHattara Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Sanoisin, että rohkeasti vaan uusia tuulia kohti:) Totuttelua vaatii, menee mihin tahansa uuteen paikkaan, eli etköhän sopeudu. Tuo katkonainen/liian vähäinen uni on tosiaan työn huono puoli. Pelastuslaitoksista minulla ei ole kokemusta, mutta itse kun valmistuin olin yksityisessä lanssissa pari vuoroa kolmantena. Ehdotus tähän tuli työnantajalta ja koin sen hyväksi. Taidot ruostuu jos niitä ei käytä, joten olisi varmaan hyvä, että saisit harjoitella esim. mainitsemaasi elvytystä. Osaatko sanoa, mistä sait kipinän, että siirtyisit takas sakuhommiin? Tsemppiä sulle :D "Lapsi ei koskaan oppisi kävelemään, jos hän lakkaisi yrittämästä ensimmäisen kerran kaaduttuaan."
Janne Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Sanoisin, että rohkeasti vaan uusia tuulia kohti:) Totuttelua vaatii, menee mihin tahansa uuteen paikkaan, eli etköhän sopeudu. Tuo katkonainen/liian vähäinen uni on tosiaan työn huono puoli. Pelastuslaitoksista minulla ei ole kokemusta, mutta itse kun valmistuin olin yksityisessä lanssissa pari vuoroa kolmantena. Ehdotus tähän tuli työnantajalta ja koin sen hyväksi. Taidot ruostuu jos niitä ei käytä, joten olisi varmaan hyvä, että saisit harjoitella esim. mainitsemaasi elvytystä. Osaatko sanoa, mistä sait kipinän, että siirtyisit takas sakuhommiin? Tsemppiä sulle :D Jos olet Helsingissä töissä, niin työnantaja varmaan ehdotti että siitä kolmantena olosta ei makseta palkkaa? :D
-VF- Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Jos olet Helsingissä töissä, niin työnantaja varmaan ehdotti että siitä kolmantena olosta ei makseta palkkaa? :D Mulle ehdotettiin aikanaan että kolme vuoroa ilmaseks ja sitten muutama kuukausi -25% palkalla. Arvaa meninkö? :P Surullisinta tässä on, että aivan varmasti joku meni sinun tilallesi. Ja se on aivan käsittämätöntä. Failure is always an option
TotalBlock Posted February 14, 2008 Author Posted February 14, 2008 Osaatko sanoa, mistä sait kipinän, että siirtyisit takas sakuhommiin? Näin vajaa kolmikymppisenä haluaisin vielä tehdä jotain fyysisesti raskaampaa työtä jota arvostan, kun vielä jaksankin. Minusta se on mielekästä työtä ja arvostan sen tekijöitä. Sitten kun kyllästyttää tai fysiikka ei enää kestä, voisi hommaa viimeistään vaihtaa. Eikä se sukupuolivähemmistönäkään olo aina oikein jaksa innostaa "siisteissä" sisätöissä. :P Ja sen minkä peruspalkassa voittaa, sen lisissä häviää ja enemmänkin...
SininenHattara Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Ei ollut lähelläkään Helsinkiä :o Mihin tuo -25% oikein perustui? "Lapsi ei koskaan oppisi kävelemään, jos hän lakkaisi yrittämästä ensimmäisen kerran kaaduttuaan."
Janne Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Ei ollut lähelläkään Helsinkiä ::) Mihin tuo -25% oikein perustui? Työnantajan suunnittelemaan riistämiseen, jonka seurauksena hänen taskut pullottaisi enemmän kuin sinun.
K-piikki Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Te akuuttipuolella sekä polilla että ambulanssissa olleet; kummassa tienaa paremmin ? Leikkurissa ollessani ainakin noista varallaoloista tuli ihan kivasti, etenkin kun aktiivitunnit tuli ylityönä. Mites lanssissa ?
-VF- Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Te akuuttipuolella sekä polilla että ambulanssissa olleet; kummassa tienaa paremmin ? Veikkaan, että sairaalamaailmassa tienaa enemmän vähemmillä työtunneilla. Failure is always an option
-teme- Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Te akuuttipuolella sekä polilla että ambulanssissa olleet; kummassa tienaa paremmin ? Veikkaan, että sairaalamaailmassa tienaa enemmän vähemmillä työtunneilla. juurikin noin tuntipalkka on paaaljon parempi!
Maailman vahvin tyttö Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Te akuuttipuolella sekä polilla että ambulanssissa olleet; kummassa tienaa paremmin ? Lanssissa olen tienannut paremmin, kahdessakin eri paikassa, mutta se on seurausta pelkästään varallaoloista. Eli olen sitten joutunut sitoutumaan ajallisesti enemmän työhön. Molemmissa sakuduuneissa oon saanu samaa palkkaa mitä sitä ennen sairaalassa, siis tuntipalkkaa. Millään SK4:lla ei meikäläisen perse kyllä lanssin penkille hilaudu, vaikka on kosiskeltukin ihan vakavalla naamalla. "Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä." "Jaa KUHANSILMIÄ?!"
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.