Jump to content
MAINOS

sairaanhoitaja lähihoitajana??


Vieras: eeva-kaisa

Recommended Posts

Jaa miksei sais? Ei ole mitenkään suojattu nimike, voi vaikka talkkarin yksityinen palkata nimikkeellä lähihoitaja. Kunta taas voi sh:n palkata, muttei ehkä talkkaria  :nauraa:

Mä olen aina luullut kyllä, että lähihoitaja on suojattu nimike...

Niin kuin tuolla aiemmin mainittiin, se on nimikesuojattu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jaa miksei sais? Ei ole mitenkään suojattu nimike, voi vaikka talkkarin yksityinen palkata nimikkeellä lähihoitaja. Kunta taas voi sh:n palkata, muttei ehkä talkkaria  :nauraa:

Mä olen aina luullut kyllä, että lähihoitaja on suojattu nimike...

No oli miten oli niin kyllä ainakin kuntapuolella lähihoitajaa hakiessaan työnantajat tarkoittavat lähihoitajan koulutuksen omaavaa henkilöä enkä usko, että monikaan ottaa palvelukseensa sellaista kenellä ko. tutkintoa ei ole. Yleensä noita kouluttamattomia haetaan nimikkeellä "hoitaja".

Sellaista työtä ei saa hakea, missä nimike ei ole oikea. Hoitaja, mitä se hoitaa? Eläintä? Ihmistä? Pesukonetta? Autoa?

Tapauksia löytyy myös oikeasta elämästä, missä yksityisessä hoitokodissa oli myös hevosia. Näin nimikkeellä hoitaja palkattu ihminen hoiti hevosia sekä ihmisiä sillä seuraamuksella, että hevonen kuoli (hevonen sopiikin vain metvurstiksi leivän päälle, joten oikea ratkaisu).

Tarkistakaa nimikkeet ja Espoossa ainakaan ei ole yhtään hoitajaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yleensä noita kouluttamattomia haetaan nimikkeellä "hoitaja".

Mun edellisessä työpaikassa vanhainkodissa niitä haettiin nimellä vanhustyöntekijä Itse asiassa kaikki sen kunnan leivissä olevat hoitajat, hoitoapulaiset ja kouluttamattomat sekä avopuolella että laitoksessa olivat vanhustyöntekijöitä

Mutta joo, esim. joku terveyskeskuksen vuodeosasto voisi olla pehmeä lasku sairaanhoitajan töihin. Ihan tavallista perushoitoa on paljon, ja siitä voisi sitten pikkuhiljaa harjoitella niitä sairaanhoitajan erikoisosaamista vaativia hommia, joita nykyään vuodeosastoillakin on ihan riittämiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meille kouluttamattomia palkataan nimikkeellä hoitoapulainen, jotenkin tuntuu oudolta jos haetaan työntekijää nimikkeellä "hoitaja" ja sillä tarkoitettaisiin kouluttamatonta..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...