Jump to content
MAINOS

IRTISANOMISAIKA YKSITYISELLÄ TYÖNANTAJALLA


Pandora

Recommended Posts

Hei!

Kertokaapas tietämättömälle, että miten tulkitaan yksityisellä irtisanomisaikaa? Yks. sos.palv.alan työehtosopimuksessa lukee 14 vrk, jos työsuhde on kestänyt alle 5v. Työnantaja sanoo, että se on 14pv + 1pv, eli irtisanoutumispäivää ei lasketa? Mites tuo oikein menee? Kiitos jo etukäteen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kiitos, näin oletinkin olevan. Taitaa vaan tulla aika vääntö asiasta, kun kysymys on työnantajalle kuitenkin siitä, että maksaako yhden lomapäivän vähemmän, vaiko ei.  No, pääasia mulle on kuitenkin päästä eroon tästä lafkasta. Nimim. Ei enää koskaan yksityiselle töihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: eeva-kaisa

:D voi nenä, olenko mä sit nimimerkki "ei enää koskaan yksityiselle töihin 3"

se on orjatyötä ja maku on mennyt kokonaan. ennemmin kotona sohvan pohjalla, kiitos...

tai no ..ehkä juuri ja juuri lyhytaikaisen sijaisuuden vois heittää, jos olisi varma, ettei se kanssa jatku sen pitempään.

olenkin tässä miettinyt, että pätkätöissä voisi silleen kierosti toimia, että olisi aina kaikki kesät kotosalla..niin kauan onnistunee kuin ne tosiaan täällä peräkylälläkin mut töihin hakevat sohvan pohjalta ja sitä aikaa ei taida ennen eläkeikääni tulla. etelässä työvoimapulassa taktiikka ei taida onnistua.

ja kyllä se oli vain tasan sen 14 vrk, kun irtisanoin itseni aivan vasta, mukaan lukien päivä, jolloin paperin pöytään löin :)

ja mulla oli nipo pomo, joten en yhtään usko, etteikö olisi nostanut metakkaa, jos toi päivä päälle pitäisi paikkaa...

heta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä se on se kaksi viikkoa eli se päivä mukaan lukien jolloin itsesi irtisanot.

Eipä ihan!

Uusi yksit. sos. alan tes täsmentää :"Irtisanoimisaika alkaa kulua irtisanomista seuraavana päivänä. Esim: työsuhde 14 vrk:n irtisanomisajalla irtisanotaan 13.1.. Työsuhteen viimeinen voimassaolopäivä on 27.1."

(tes 4§ työsuhteen päättäminen kohta 1. s. 5)

"Kuha on ylimainostettu. Hauki on pajon maukkaampi." Pentti Linkola

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä se on se kaksi viikkoa eli se päivä mukaan lukien jolloin itsesi irtisanot.

Eipä ihan!

Uusi yksit. sos. alan tes täsmentää :"Irtisanoimisaika alkaa kulua irtisanomista seuraavana päivänä. Esim: työsuhde 14 vrk:n irtisanomisajalla irtisanotaan 13.1.. Työsuhteen viimeinen voimassaolopäivä on 27.1."

(tes 4§ työsuhteen päättäminen kohta 1. s. 5)

No mutta tossahan on se tasan 2 viikkoa. 13.1 on keskiviikko ja 27.1 myös. Kaksi viikkoa. Vai tuleeks tuosta 15 päivää? Mä oon vaan aina naisen lokiikalla ajatellut että 2 viikkoa on 14 päivää. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: eeva-kaisa

tekee se 15 päivää, laskepa vain vaikka sormilla kuten minäkin..alkaen 13, 14,...27  tekee yht 15 päivää. oppia ikä kaikki. pitää alkaa munkin treenata matikkaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tekee se 15 päivää, laskepa vain vaikka sormilla kuten minäkin..alkaen 13, 14,...27  tekee yht 15 päivää. oppia ikä kaikki. pitää alkaa munkin treenata matikkaa...

Joo kyllä mie sen laskin jo. :D En vaa koskaa oo ajatellut päivissä moista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä se on se kaksi viikkoa eli se päivä mukaan lukien jolloin itsesi irtisanot.

Eipä ihan!

Uusi yksit. sos. alan tes täsmentää :"Irtisanoimisaika alkaa kulua irtisanomista seuraavana päivänä. Esim: työsuhde 14 vrk:n irtisanomisajalla irtisanotaan 13.1.. Työsuhteen viimeinen voimassaolopäivä on 27.1."

(tes 4§ työsuhteen päättäminen kohta 1. s. 5)

Juu, uskon tuon kyllä. Mielenkiintoista oli vaan se, että kun asiaa kysyin esimiesasemassa olevalta henkilöltä viikkoa ennen irtisanoutumistani, se aika oli 14 pv ja irtisanoutumisen jälkeen taas 15 pv.  :nauraa: Mutta mitäs siitä, yksi päivä sinne tai tänne, tuo oli vain yksi jäynä muiden joukossa. Mutta nyt jäynät on kuitenki ohi, sallittakoon tuo, jos se onnelliseksi tekee. :) Minä jatkan matkaani muualla. 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...