Jump to content
MAINOS

Työllistyminen?


Hannariikka

Recommended Posts

Minkälainen työtilanne kätilöillä on pääkaupunkiseudulla nyt ja lähivuosina (ennustajia paikalla  8)) ? Olen kuullut niin ristiriitaisia tietoja, kun toinen sanoo, töitä olevan ja ettei kesäksi meinaa saada päteviä saliin ja toinen taas, ettei mitään toivoa päästä kätilötyöhön, että lähinnä sairaanhoitajan töitä vain on. Mikä lie totuus tässä?

Synnytin viime kesänä ja siellä synnyttäneiden osastolla oli useampi lähihoitajaopiskelija keikalla. Tuli vaan mieleen, miksi siellä ei ollut yhtään kätilöopiskelijoita? Olen itse vaihtanut terkkariopinnot kätilöopintoihin ja tiedän useita terveydenhoitojaopiskelijoita, jotka olisivat vinkuen menneet synnyttäneiden osastolle harjoitteluun, jos vain pääsisivät..

Control over everything

I am walking perfection

(Kemopetrol)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

niin ja muualla suomessa kans!? lähinnä toi saliin pääseminen on se mikä kiinnostaa kun sinne kai sitä tunkua eniten joka paikassa olis?

to be right is only half the battle, to convince the doctor is more difficult

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kätilöille on töitä ihan valita asti!!! Varmasti pk-seudullakin, kun pohjoisessakin työllistyy omalle alalle hyvin. Ei tarvitse kahta kertaa miettiä, valitsee vain mieleisen paikan:) Onnea matkaan ja työniloa, koska työtä riittää hautaan saakka.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mites sitte muualla ku tampereella et pääseekö vastavalmistunu kätilö heti saliin töihin? täällä saamieni tietojen mukaan ei.

to be right is only half the battle, to convince the doctor is more difficult

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Synnytin viime kesänä ja siellä synnyttäneiden osastolla oli useampi lähihoitajaopiskelija keikalla. Tuli vaan mieleen, miksi siellä ei ollut yhtään kätilöopiskelijoita?

Olisi aika ihmeellistä, jos siellä ei olisi ollut kätilöopiskelijoita vaan ainoastaan lähihoitajaopiskelijoita. Tosin, kaikki kätilöopiskelijat saavat kyllä koulutusta vastaavaa kesätyötä ihan niin pitkäksi periodiksi kuin itse haluavat, joten keikkalaisina/free lancereina ei montaa kätilöopiskelijaa varmaan ole. Ja sairaalasta riippuen nimikyltissä ei välttämättä lue kätilöopiskelijaa vaan harhaanjohtavasti että kätilö.

Omaa vuosikurssiani on ainakin jo lähestytty kesätyötarjouksin pääkaupunkiseudun lapsivuodeosastoilta. Viimeisen lukukauden opiskelijoina olemme kuulemma haluttua porukkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 vuotta myöhemmin...
Kätilöille on töitä ihan valita asti!!! Varmasti pk-seudullakin, kun pohjoisessakin työllistyy omalle alalle hyvin. Ei tarvitse kahta kertaa miettiä, valitsee vain mieleisen paikan:) Onnea matkaan ja työniloa, koska työtä riittää hautaan saakka.

Mikä tilanne tänä päivänä?

Joka viimeksi nauraa, ei ilmeisesti ymmärtänyt vitsiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mä olen ihan virallisestikin työtön kätilö. En asu pk-seudulla, mutta yliopistosairaalakaupungissa kuitenkin. Kesätöihin pääsee aina, ja muuhun aikaan vuodesta on satunnaisesti keikkaa. Muuta ei heru. Muuttaisin muualle, ellei perheen elämä olisi niin sidoksissa tänne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kätilöille on töitä ihan valita asti!!! Varmasti pk-seudullakin, kun pohjoisessakin työllistyy omalle alalle hyvin. Ei tarvitse kahta kertaa miettiä, valitsee vain mieleisen paikan:) Onnea matkaan ja työniloa, koska työtä riittää hautaan saakka.

Mikä tilanne tänä päivänä?

 

Naikkarin remppa laittaa nyt kaikki vähän mullin mallin. Valmistun kohta, pk-seudun ulkopuolelta on jo löytynyt mieluista työtä. Pk-seudulle synnytyssaliin on erittäin vaikea päästä edes kesätöihin (ja pidemmästä pätkästä saa vain unelmoida). Muista osastoista ei tietoa. Tuossa tuttava juuri kertoili ettei lapsivuoteeltakaan herunut jatkoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...

Mikähän on tilanne tänä päivänä? Liiton kantahan on, että kätilöitä koulutetaan jo liikaa, koska töitä ei riitä enää kaikille . Tämä on kyllä tosi harmillista! Synnytysmäärät pienenevät vuosi vuodelta ja mitähän sote-uudistus tekee kätilön hommille? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...