Jump to content
MAINOS

Dokumentti Tehyn työtaistelusta sunnuntaina 3.2.2008


Oinaspässi

Recommended Posts

Hei. tää tulee jo nyt. Muistakaa katsoa ;D

Ykkösdokumentti: Sopimus  Sunnuntaina 3.2. 2008 YLE TV1 21.15 - 22.10 Kotimaisten elokuvantekijöiden Iskuryhmä seurasi valmistautumista Tehyn lakkoon syksyllä 2007 sairaaloissa, eduskunnassa, mielenosoituksissa ja neuvotteluissa.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Aika hyvin saatu vangittua tuo viime syksyn tunnelma työpaikoilla  :nauraa:

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Focce! Sä olet julkkis.  :nauraa:

Oho, olipa mulla paljon vuorosanoja.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä näin vain Foccen juur sillä mainostauolla, loput katson uusinnassa ens la.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä odotin, että ois tullut laajemmin ympäri Suomea, mutta sitä samaa hulinaahan se oli kaikilla keskeisillä paikoilla.

Seuraavaan joukkoirtisanoutumiseen/lakkoon/sotaan pitäisi kyllä sitten kehitellä kunnon iskulauseet. Vähän munattomia rallatuksia ne nyt oli. ainakin nuo lauluyritykset.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä odotin, että ois tullut laajemmin ympäri Suomea, mutta sitä samaa hulinaahan se oli kaikilla keskeisillä paikoilla.

Seuraavaan joukkoirtisanoutumiseen/lakkoon/sotaan pitäisi kyllä sitten kehitellä kunnon iskulauseet. Vähän munattomia rallatuksia ne nyt oli. ainakin nuo lauluyritykset.

Jyrki-tädin fanitus laulu eduskunnalla toimi. Mut Oinaspässi, ei muuta kuin kehittelemään ideaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Höh, miks mä en taaskaan ollut tv:n ääressä oikeaan aikaan  ;D.

Tuleeko tuo uusintana joskus?

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Höh, miks mä en taaskaan ollut tv:n ääressä oikeaan aikaan  ;D.

Tuleeko tuo uusintana joskus?

Tulee "Launtaina 09.02.2008 Ykkösdokumentti: Sopimus (TV1, klo 13.10)"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Höh, miks mä en taaskaan ollut tv:n ääressä oikeaan aikaan  ;D.

Tuleeko tuo uusintana joskus?

Tulee "Launtaina 09.02.2008 Ykkösdokumentti: Sopimus (TV1, klo 13.10)"

Hyvä hyvä! Kiitos ja kumarrus  ;)!

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jyrki-tädin fanitus laulu eduskunnalla toimi. Mut Oinaspässi, ei muuta kuin kehittelemään ideaa...

Jep. Mä malttamattomana odotan, että 4 vuotta hurahtaa. Jäi kuitenkin moni asia hampaankoloon vaivaamaan. Pyhä viha ei laannu ikinä!! ;D

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jyrki-tädin fanitus laulu eduskunnalla toimi. Mut Oinaspässi, ei muuta kuin kehittelemään ideaa...

Jep. Mä malttamattomana odotan, että 4 vuotta hurahtaa. Jäi kuitenkin moni asia hampaankoloon vaivaamaan. Pyhä viha ei laannu ikinä!! ;D

Mitä sä vihaat?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, mitkä on fiilikset dokkarin katsoneilla nyt?

Ei tämmöistä taistelun halua ja tahtoa löydy keneltäkään toiselta liitolta kuin Tehyltä. Hattua nostan teille jotka otitte osaa joukkoirtisanoutumiseen. Toivottavasti tämä on herätys kaikille järjestäytymättömille (kuten filmissä eräs haastateltava) kuinka yhdessä näitä asioita tulee tehdä. Ei se pelkällä marmattamalla palkka nouse. Uusi tiukka kohtaaminen 4 vuoden päästä 
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jyrki-tädin fanitus laulu eduskunnalla toimi. Mut Oinaspässi, ei muuta kuin kehittelemään ideaa...

Jep. Mä malttamattomana odotan, että 4 vuotta hurahtaa. Jäi kuitenkin moni asia hampaankoloon vaivaamaan. Pyhä viha ei laannu ikinä!! ;D

Mitä sä vihaat?
Kaikkea sitä, jotka sotkee meidän palkka-asiat, lailliset työtaistelut, työn oikeanlaisen kehittämisen, joka muistetaan ennen kaikkea rahallisesti ja järkevinä työvuoroina, liiallisen vastuun heittämisen meidän hoitajien niskaan...

Eli näitä perinteisiä juttuja...elä kysy enempää, kun siihen ei muutkaan ole konstia vielä keksineet tai niitä sitten niitä läpi saaneet.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistähän syystä mulle tuli sellainen tunne nyt, että tuo työtaistelu saattaa repiä Tehyn omaa porukkaa kahtia? Hyviin irtisanoutuneisiin ja pahoihin irtisanoutumattomiin? Onks kenelläkään toisella samanlaista fiilistä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä sä vihaat?

Kaikkea sitä, jotka sotkee meidän palkka-asiat, lailliset työtaistelut, työn oikeanlaisen kehittämisen, joka muistetaan ennen kaikkea rahallisesti ja järkevinä työvuoroina, liiallisen vastuun heittämisen meidän hoitajien niskaan...

Sekä sitä että tämän työtaistelun myötä poliittinen "eliitti" paljasti todellisen luonteensa sekä sen mitä se aivan oikeasti ajattelee hoitoalasta: Hoitajat ovat keskivertoa tyhmempi akkavaltainen b-luokan ammattiryhmä joille kuuluu matalin mahdollinen palkkataso. Jos alkavat ryppyilemään niin ne laitetaan ruotuun vaikka armeijan avulla. Ja potilasturvallisuudella ei ole merkitystä muuta kuin puheissa, ei varsinkaan jos se maksaa rahaa.

Loka-Laitisen sielunkumppaneita kaikki tyynni eduskunnassa...!! ;D

Mistähän syystä mulle tuli sellainen tunne nyt, että tuo työtaistelu saattaa repiä Tehyn omaa porukkaa kahtia?
Ei Tehyä, ehkä hoitoalaa jonkin verran. Tehyläisillä on parempi henki kuin koskaan 20 viime vuoden aikana.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valitettavasti Tehyn hyvä henki ei tule esiin omalla työpaikallani. Tämä foorumi on mulle ainoa paikka, jossa tehyläiset aktiiviset ajattelijat vetävät yhtä köyttä. Tuntuu, että aina ovat jotkut vastakkain. Kymmenen vuotta olen katsonut tätä vastakkainasettelua. Ensin olivat vastakkain perushoitajat ja lähihoitajat. Tapeltiin koulutuksen paremmuudesta. Nyt ovat vastakkain lähihoitajat ja sairaanhoitajat. Tapellaan lääkkeidenjako-oikeuksista esimerkiksi. Sitten tulivat Tehy ja Super. Siihen samaan syssyyn hallitus ja oppositio (ne nyt ovat vastakkain aina mutta mainitsin kuitenkin). Tänään Tehyn irtisanoutuneet vastaan ne, jotka eivät uskaltaneet. Lisää vettä myllyyn laittavat 19.11. jälkeen Tehyyn liittyneet ja heidän liittymistään vastustaneet.

Tämä aukesi mulle tästä dokumentista ja tämän paskamaisen vastakkainasettelun haluaisin poistaa tältä alalta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään Tehyn irtisanoutuneet vastaan ne, jotka eivät uskaltaneet. Lisää vettä myllyyn laittavat 19.11. jälkeen Tehyyn liittyneet ja heidän liittymistään vastustaneet.

Tämä aukesi mulle tästä dokumentista ja tämän paskamaisen vastakkainasettelun haluaisin poistaa tältä alalta.

En mä ole ainakaan nyt huomannut tätä, enkä vihan tunteisiin, katkeruuteen tai muuhun pahaan sen jälkeen törmännyt, kun se neuvottelutulos syntyi ja aikansa kuohahteli. Toki työpaikkakohtaisia eroja on, varmaan oma duuniympäristö sitten siinä suhteessa leppoisampi?

Eiköhän tuo Tehy-Super matsikin lievene, jahka Superissa johtoporras vaihtuu.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...