Jump to content
MAINOS

Dokumentti Tehyn työtaistelusta sunnuntaina 3.2.2008


Oinaspässi

Recommended Posts

Tämä aukesi mulle tästä dokumentista ja tämän paskamaisen vastakkainasettelun haluaisin poistaa tältä alalta.

Työtaistelun aikainen tilanne ei kyllä ole mitenkään rinnastettavissa tämän hetken tilanteeseen.

Siitä kyllä olen samaa mieltä että vastakkainasettelua ja hajaannusta hoitoalalta löytyy aivan liikaa. Syitä siihen on varmaan monia, mutta kait se on uskottava että yksi suurimmista syistä on se että iso heterogeeninen naisvaltainen joukko ei kerta kaikkiaan mahdu saman katon alle... :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Nyt ovat vastakkain lähihoitajat ja sairaanhoitajat. Tapellaan lääkkeidenjako-oikeuksista esimerkiksi.

Tämä ei kyllä näy ainakaan meillä. Hyvässä hengessä tehdään töitä rinta rinnan.Jos norsunluutorneissa määrätään kuka saa antaa ja mitä lääkettä, ei se tarkoita että kenttä niistä tappelee. Päinvastoin. Meillä ylin johto on päättänyt ottaa lääkekaapin avaimet pois lähi/perushoitajilta ja en ole yhdenkään sairaanhoitajan kuullut olevan tyytyväinen siihen asiaan. Itse kritisoin tätä osastonhoitajallemme osastotunnilla kuluneella viikolla. Mun mielestä se on ihmisten kyykyttämistä jos ei saa edes Buranaa hakea kaapista ilman sairaanhoitajan hyväksyntää. Lisäksi se hankaloittaa kaikkien työntekoakin. Ok, ymmärrän että rajoja vedetään, mutta jos on lupa osaa lääkkeistä antaa, niin mun mielestä niitä pitäs päästä kyllä ihan itsenäisesti hakemaankin.

Kannattaa muistaa kuka noi päätökset tekee. Ei rivihoitajat, ei ammattiliitot vaan työnantaja. Ja mitä tehyläisten keskinäisiin väleihin tulee, niin ainakin meillä ne on ihan kunnossa. Edes heitä jotka peruivat (2) irtisanoutumisensa ei olla asiasta piinattu. Elämä jatkuu. Kuten dino sanoi, henki on parempi kuin koskaan. Sä et vaan haista sitä vielä kun olet ollut tehyläinen vasta pari kuukautta ;D Ok, työpaikkakohtaisia eroja varmaan on ja teilläkin henki voi olla mitä vaan, mutta ei yleistetä.

Mitä itse dokkariin tulee, niin aika synnärikeskeinen oli, mutta ihan hyvä. :)

muoks:

Mistähän syystä mulle tuli sellainen tunne nyt, että tuo työtaistelu saattaa repiä Tehyn omaa porukkaa kahtia? Hyviin irtisanoutuneisiin ja pahoihin irtisanoutumattomiin? Onks kenelläkään toisella samanlaista fiilistä?

Ei ole. Kyllä oot yksin tuntojesi kanssa ;D Itse kuulun irtisanoutuneisiin ja ei ole mitään hamppaankolossa niiden suhteen jotka eivät irtisanoutuneet. Oisit ollu lukemassa tehyn intraa työtaistelun aikaan. Aivan mieletön hurmos ja tsemppihenki päällä. Mitä enemmän kuraa tuli, se kovemmaksi hurmos nousi. Ne jotka eivät päässeet irtisanoutumaan, kannustivat irtisanoutuneita jne. Kannattaa muistaa että vain murto-osalla oli edes mahdollisuus olla mukana. Kaikki halukkaat eivät päässeet edes mukaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Netistä katsottuna näkyi ihan ok, vaikka pienempänä tietty.

Kiitos sille, joka vinkin heitti ;D

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Netistä katsottuna näkyi ihan ok, vaikka pienempänä tietty.

OT, mutta tiedät varmaan että kuvan saa hiiren oikealla namiskalla kuvaruudun kokoiseksi.. ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toi dokkari oli ihan paska. Tylsä kuin mikä, hoitajien keskinäiset keskustelut kaikkea muuta kuin spontaanin oloisia ja odotin jonkinmoista huipennusta koko ohjelman ajan (tai jotain syytä/ideaa dokkarin teolle), mitä ei kuitenkaan tullut. Huonoin näkemäni sunnuntai-dokkari aikoihin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OT, mutta tiedät varmaan että kuvan saa hiiren oikealla namiskalla kuvaruudun kokoiseksi.. ;D

Joo, toki.

Mutta kun mun tv on reilusti isompi ku näyttö.....vai enkö mä nyt ymmärtänyt jotain piiloviestiä ;D?

Siis jotakuta nämä jutut häiritsee, ei minua mutta olen ymmärtänyt, että jotakuta kuitenkin.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajatuksia herättävä dokkari, tosin jäin kaipaamaan sitä oikeaa työtä ja kuvausta todellisista työoloista, siis siitä paskasta ja työn määrästä jota hoitajat joutuvat kestämään. Vähän liikaa oli kuvattu kahvihuonekeskusteluja, ihan kuin siellä olisi normaalisti hirveästi aikaa viettää...

Itku pääsi uuden elämän syntyessä, odottelen tässä malttamattomana että pääsis itse samaan.

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin odottelen malttamattomana, että koska liitot aloittavat työolojen parantamiseen puuttumisen ihan konkreettisesti. Toisaalta liitot olemme me. Koska siis me aloitamme työolokeskustelut ja lopetamme ainaisen venymisen? Missäs on joukkohenki tähän asiaan liittyen? [br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 04.02.08 - klo:08:46


Nyt alan jo olemaan huolissani! Näinkö masentunutta porukkaa täällä on! Haloo---------herätys kaikki! TAISTELUN PITÄÄ JATKUA YHDESSÄ! Ei voida luovuttaa. Työnantajat laittaa meitä edelleen 6-0. Joka päivä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koska siis me aloitamme työolokeskustelut

Jos viittaat tähän foorumiin, suosittelen tutustumaan aiemmin kirjoitettuihin viesteihin tällä alueella. Työoloista keskusteleminen ei ole mikään uusi innovaatio.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koska siis me aloitamme työolokeskustelut

Jos viittaat tähän foorumiin, suosittelen tutustumaan aiemmin kirjoitettuihin viesteihin tällä alueella. Työoloista keskusteleminen ei ole mikään uusi innovaatio.

No en tarkoittanut pelkkää keskustelua, vaan myös toimimista. Valttamisella ei pitkälle pötkitä jos ei tee mitään sen eteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No en tarkoittanut pelkkää keskustelua, vaan myös toimimista. Valttamisella ei pitkälle pötkitä jos ei tee mitään sen eteen.

Miten itse olet tuota toteuttanut?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No en tarkoittanut pelkkää keskustelua, vaan myös toimimista. Valttamisella ei pitkälle pötkitä jos ei tee mitään sen eteen.

Miten itse olet tuota toteuttanut?

Olen aika aktiivinen omalla työpaikallani. Yritän keskustella asioista neutraalisti sekä työkavereiden että esimiesten kanssa. Teen parannusehdotuksia ja yritän viedä niitä eteenpäin johtotasolle. Yritän vaikuttaa asioihin jotka voi olla muutettavissa. Sähköpostia lähettelen milloin kenellekin palautteiden kera talon ulkopuolelle siis. Eduskuntatalolta yleensä joku vastaa aina, kuten myös keltaisen lehdistön edustajat, joille voi laittaa aihe-ehdotuksia.

Sitä en tiedä olenko saanut jotain aikaan, mutta yrittänyt olen ainakin. [br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 04.02.08 - klo:22:49


Kiinnostaisiko Inhi Millinen itse vaikuttaa asioihin ammattiliiton kautta esim.luottamusmiehenä?

Ehkä joskus tulevaisuudessa. Nyt nämä liittoasiat ovat vielä niin uusia mulle, etten saisi mitään järkevää aikaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin dokumentista vain vikat 15 minuuttia, onneksi tulee uusintana kun haluaisin nähdä kokonaan ,ennen kuin sanon juuta taikka jaata sen hyvyydestä/huonoudesta.

Mutta ne 15 minuuttia mitä näin, niin musta se oli aika kuvaava siitä, mitä työpaikoilla oikeasti koettiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä dokkari. Mulla ainaki nousi taisteluhenki uudestaan ja niskakarvat pystyyn kuunnellessa Jyrkin ja Ben Z:n juttuja... Eilen katsoin ihan rauhassa ja uppouduin viime syksyn muistoihin.

Kätilökollegat loistavasti edustettuina dokkarissa. Erittäin hyvin kuvasi millaisissa fiiliksissä taistelun aikana on oltu. Ja kun joitakin synnäreitä suljettiin niin muualla oli ruuhkaa.. Kahvihuonekeskustelut tehyläisten ja ei-tehyläisten välillä vähän tuonsuuntaisia kuin tuossa dokkarissa. Dokkarin tekijöille suuri kumarrus ja kiitos.

Sisäisesti latino

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sen Ben Zyskowiczin jalkojen juureen heittäytyneen tehyläisen "performancetaiteilijan" esityksen jälkeen ei voi muuta kuin kokea suurta ammattiylpeyttä!  8) >:D

"Nukkuva potilas - paras potilas"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sen Ben Zyskowiczin jalkojen juureen heittäytyneen tehyläisen "performancetaiteilijan" esityksen jälkeen ei voi muuta kuin kokea suurta ammattiylpeyttä!  8) >:D

Noh...nyt kun otit puheeksi niin samat sanat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sen Ben Zyskowiczin jalkojen juureen heittäytyneen tehyläisen "performancetaiteilijan" esityksen jälkeen ei voi muuta kuin kokea suurta ammattiylpeyttä!  8) >:D

Noh...nyt kun otit puheeksi niin samat sanat.

Voi helkkari...kieltämättä hävetti...sen ois voinut leikata pois.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sen Ben Zyskowiczin jalkojen juureen heittäytyneen tehyläisen "performancetaiteilijan" esityksen jälkeen ei voi muuta kuin kokea suurta ammattiylpeyttä!  :D >:D

Noh...nyt kun otit puheeksi niin samat sanat.

Voi helkkari...kieltämättä hävetti...sen ois voinut leikata pois.

Joo ja varsinkin kun mun hieno haastis ja kuvaus ilmeisesti skibatiin juuri ton emännän takia, hyi tätiä ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sen Ben Zyskowiczin jalkojen juureen heittäytyneen tehyläisen "performancetaiteilijan" esityksen jälkeen ei voi muuta kuin kokea suurta ammattiylpeyttä!  :D >:D

Noh...nyt kun otit puheeksi niin samat sanat.

Voi helkkari...kieltämättä hävetti...sen ois voinut leikata pois.

Joo ja varsinkin kun mun hieno haastis ja kuvaus ilmeisesti skibatiin juuri ton emännän takia, hyi tätiä ;D

Johan täällä on julkkiksia! Kaikki olleet telkkarissa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...