Jump to content
MAINOS

Hoitajien hygienia - ihmettelyä


Vieras: Sara

Recommended Posts

Mä oon niin fossiili etten tykkää kaikenlaisista ripustuksista työasussa, joten toi hoitsukello ei tulis mun kohdalla kyseeseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 75
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mä oon niin fossiili etten tykkää kaikenlaisista ripustuksista työasussa, joten toi hoitsukello ei tulis mun kohdalla kyseeseen.

Meikä osti heti ekan harjottelupäivän jälkeen hoitsukellon ku meni hermot ja oli niin alaston olo kun ei ollukaan enää kelloa ranteessa. Ite oon laittanu hoitsukellon rintataskuun roikkuu niin että se killottaa sisäpuolella niin ei läpätä vapaasti ja roiku tiellä. Sitä mä en oo muuten vielä hoksannu että mitä niillä numeroilla siinä on virkaa mitkä kiertää sitä kelloa, joku konkari vois kertoa? Eli siis ei ne normaalit kellotaulun numerot (ennen ku joku käy viisastelee..) vaan ne toiset  :nauraa:

- Satu L.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuollainen hoitsukello olis tarkoitus itekkin hommata. Tosin nykyiseltä työpaikaltani noita kelloja löytyy joka huoneesta, tietokoneiden näytöltä, kännyköistä, jjne. Ampparissa ollessani katsoin kelloa aina Virven kapulasta.

Mua ei jotenkin muiden sormukset yms haittaa, mut nään punaista aina kun yks laitsari kiskoo hanskat kädessä käsidesiä.  huh.gif

Ikävä kyllä tota hanskojen desinfiointia näkee vähän väliä käytössä myös hoitajilla. Ainakin eräässä vanhainkodissa se tuntui olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Tosin samassa paikassa keksittiin vasta vähän aikaa sitten, että on olemassa myös vinyyli ja lateksihanskoja eikä pelkästään niitä kuuluisia mikkihiiri-hanskoja (joita mä käytän mm. sillon kun autoni käyn tankkaamassa  :nauraa:).

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ole hyvä ja ammu minut, mutta minä käytän kelloa töissä. Monesti hyödyllinen, esim. ajan seuraamiseen ja oikeiden aikojen kirjaamiseen.

Joo kyllä mullakin rannekello oli ennen hoitajakelloa, mutta ei se koskaan ranteessa ole ollut. Pidin sitä aina jossain takin napinlävessä kiinni. Siinä se oli aina saatavilla mutta ei kuitenkaan tiellä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kerttuliini jo mainitsikin tämän, kun hanskoihin hierotaan käsidesiä. Itse oon työssä pöpöosastolla, jossa muutaman vanhemman hoitajan näkee hierovan käsidesiä hanskoihin, ja ei kun seuraavan potilaan kimppuun. Kuvottavaa. Olen yhdelle tästä kerran maininnut, totesi vaan että niin, eihän näin saisi tehdä. En siinä tilanteessa tajunnut kysyä, että onko hänellä tietoa MIKSI ei saa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistä olette ostaneet kyseisen "hoitsukellon"? Onko kellään nimetä paikkaa mista niitä saa esim. Vantaalla?

Koru- ja kelloliikkeistä löytyy monenlaisia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kerttuliini jo mainitsikin tämän, kun hanskoihin hierotaan käsidesiä. Itse oon työssä pöpöosastolla, jossa muutaman vanhemman hoitajan näkee hierovan käsidesiä hanskoihin, ja ei kun seuraavan potilaan kimppuun. Kuvottavaa. Olen yhdelle tästä kerran maininnut, totesi vaan että niin, eihän näin saisi tehdä.

Tsiisus!  :nauraa:

Kelloja on osastoilla ainakin joka paikassa + laitteissa. Voihan sen kännykän/kellon vaikka sujauttaa taskuunkin.

Mä en käsitä miten jotkut ei välitä, kun ne tasan tietää hygienian tarkoituksen. Edellisessä työpaikassani laitoshuoltajat olivat tosi hyviä hygieniaseikoissa! He kyllä naputtivat hoitajillekin, jos joku erehtyi kävelemään käytävällä hanskat kädessä tms. Mutta niin kiire heillä oli, että potilaat eivät aina saaneet syödä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistä olette ostaneet kyseisen "hoitsukellon"? Onko kellään nimetä paikkaa mista niitä saa esim. Vantaalla?

Koru- ja kelloliikkeistä löytyy monenlaisia.

Oman kelloni sain lahjaksi kun valmistuin. On tilattu kuulemma Superin kautta. Leijonan koneisto ja hyvin on toiminut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hanskojen käyttöön palatakseni vielä niin meillä töissä johtaja suosii mikkihiiri hanskoja. samalla ihmetellään miksi vti:t on lisääntyneet talossa.. Itse en voi sietää mikkihiiriä eivätkä ne todellakaan ole hygieeniset. Monesti meillä tehdään myös niin että vedetään hanskojen päälle käsidesiä koska hanskoja pitää säästää... Itse käytän vinyylihankoja ja niitäkin saa vain pitkän ruikkaamisen jälkeen..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on jokaisella potilaalla omat käsihygieniapullot, pullo ei ole sängyn päässä, vaan niin, että potilaskin käyttää sitä. Ja potilasta opastetaan sen käyttämiseen. Lisäksi huoneissa yksi yhteinen pullo lavuaarin äärellä, huoneissa olevissa vessoissa tietenkin omansa. Lisäksi myös käytävällä huoneiden ulkopuolella on pullot jota sitten käytetään kun huoneeseen mennään tai sieltä tullaan.

Meillä on tarkka linja siitä, ettei omat vilutakit ole päällä (ok, pari hoitsua luistaa ja niille sanotaan siitä abaut kerran viikossa, mutta ilmeisesti niitä ei voisi vähempää kiinnostaa...). Osastolle tilataan vilutakkeja isot määrät, ettei kenenkään tarvii palella, jos siltä tuntuu.

Sormuksia ja kelloja ei pidä kukaan ja jos pitää, siitä tulee hyg. hoitajalta erittäin äkkiä käsky poistaa ne... Meillä siis toimii aikasta hyvin..

Se mihin mä olen kiinnittänyt huomiota, on käsineiden käyttö. Monella tuntuu olevan tapa mennä niillä samoilla hanskoilla, joilla juuri poistettu dreeni tms. myös kaapille... Ja sitä mä ihmettelen. Monet pöpöt kun elävät myös kuivalla pinnalla...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon niin fossiili etten tykkää kaikenlaisista ripustuksista työasussa, joten toi hoitsukello ei tulis mun kohdalla kyseeseen.

Sama vika Rahikaisella. En muutenkaan ole kelloihmisiä. Silti aina ajoissa. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo käsidesin hierominen niihin rukkasiin on kyllä aivan ihme touhua..

Eräs yökkökaverini hoisi kaikki kierrot yksillä rukkasilla, vaikka

juuri olisi pesty kurat potilaan alta.. Käsidesiä vaan kehiin ja seuraavalle

opamoxia suuhun.. Hetken katsoin touhua monttu auki ja huomautinkin

tästä, mutta kun kuulemma käsidesi on niin hyvää.. Tyhmää kun saa

aikuisille ihmisille tällaisista huomautella. Siis kyllä, minäkin suuresti

ihmettelen joidenkin hoitajien kohdalla tuota hygieniaa ja moraalia.

Sitä paitsi, jos ei potilaista välitä, niin luulisi että jokainen haluaisi itseään

edes suojata  :- 

Voisitko toistaa, mitä sanoit sen jälkeen kun olit sanonut:

”nyt kuuntele hyvin tarkkaan” ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuolla eräällä toisella palstalla joku labrahoitaja sanoo, että maan johtava infektiolääkäri on suositellut käsipesun välttämistä, koska se kuivattaa käsiä ja siten altistaa infektioille joita voi itse sitten tartuttaa potilaisiin. Pelkkä käsidesin käyttäminen kuulemma riittää. Onkos siellä HUS:ssa missä kaikki johtavat lääkärit ovat niin annettu hoitajille kyseisiä ohjeita vai puhuuko se "labrahoitaja" omiaan?

Meillä tk-tasolla ohjeet menevät toisin päin ja me osaamme hoitaa kuivien käsiemme ihoa, ollaanhan me hoitajia:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ilmoittakaa tosta havaitsemastanne "hanskojen desinfioinnista" hygieniahoitajalle, mikäli talossa sellainen on.

Blame it all upon

A rush of blood to the head.

-Coldplay

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuolla eräällä toisella palstalla joku labrahoitaja sanoo, että maan johtava infektiolääkäri on suositellut käsipesun välttämistä, koska se kuivattaa käsiä ja siten altistaa infektioille joita voi itse sitten tartuttaa potilaisiin. Pelkkä käsidesin käyttäminen kuulemma riittää. Onkos siellä HUS:ssa missä kaikki johtavat lääkärit ovat niin annettu hoitajille kyseisiä ohjeita vai puhuuko se "labrahoitaja" omiaan?

Meillä tk-tasolla ohjeet menevät toisin päin ja me osaamme hoitaa kuivien käsiemme ihoa, ollaanhan me hoitajia:)

Kädet pestään, kun ne ovat näkyvästi likaiset tai esim. eritteiden tahrimat, muutoin riittää desinfektiohuuhteen käyttö.  Tämän ohjeen olen saanut HUS:ssa hygieniahoitajan pitämällä sairaalahygienialuennolla viime vuoden loppupuolella.

Blame it all upon

A rush of blood to the head.

-Coldplay

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ilmoittakaa tosta havaitsemastanne "hanskojen desinfioinnista" hygieniahoitajalle, mikäli talossa sellainen on.

Ja kaikista ilman hanskoja toimivista laikkareista ja jumppareista etenkin epidemioiden aikana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuolla eräällä toisella palstalla joku labrahoitaja sanoo, että maan johtava infektiolääkäri on suositellut käsipesun välttämistä, koska se kuivattaa käsiä ja siten altistaa infektioille joita voi itse sitten tartuttaa potilaisiin. Pelkkä käsidesin käyttäminen kuulemma riittää. Onkos siellä HUS:ssa missä kaikki johtavat lääkärit ovat niin annettu hoitajille kyseisiä ohjeita vai puhuuko se "labrahoitaja" omiaan?

Meillä tk-tasolla ohjeet menevät toisin päin ja me osaamme hoitaa kuivien käsiemme ihoa, ollaanhan me hoitajia:)

Kädet pestään, kun ne ovat näkyvästi likaiset tai esim. eritteiden tahrimat, muutoin riittää desinfektiohuuhteen käyttö.  Tämän ohjeen olen saanut HUS:ssa hygieniahoitajan pitämällä sairaalahygienialuennolla viime vuoden loppupuolella.

Sama ohje opetettiin meille koulussa. Lisäksi jos hoitanut eristyspotilasta, esim. clostridium

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuolla eräällä toisella palstalla joku labrahoitaja sanoo, että maan johtava infektiolääkäri on suositellut käsipesun välttämistä, koska se kuivattaa käsiä ja siten altistaa infektioille joita voi itse sitten tartuttaa potilaisiin. Pelkkä käsidesin käyttäminen kuulemma riittää. Onkos siellä HUS:ssa missä kaikki johtavat lääkärit ovat niin annettu hoitajille kyseisiä ohjeita vai puhuuko se "labrahoitaja" omiaan?

Meillä tk-tasolla ohjeet menevät toisin päin ja me osaamme hoitaa kuivien käsiemme ihoa, ollaanhan me hoitajia:)

Kädet pestään, kun ne ovat näkyvästi likaiset tai esim. eritteiden tahrimat, muutoin riittää desinfektiohuuhteen käyttö.  Tämän ohjeen olen saanut HUS:ssa hygieniahoitajan pitämällä sairaalahygienialuennolla viime vuoden loppupuolella.

Oliko siinä infossa tuo kuivakäsiongelma myös esillä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuivakäsiongelma?

Siis se infektiolääkäri oli kuulemma suositellut välttämään käsien pesua, koska se kuivattaa käsiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No kuivattaahan se, jos jatkuvasti lutrataan saippualla ja lämpimällä vedellä.

Kuivakäsiongelma?

Siis se infektiolääkäri oli kuulemma suositellut välttämään käsien pesua, koska se kuivattaa käsiä.

Niin, kuivattaahan se, jos jatkuvasti lutrataan saippualla ja lämpimällä vedellä.

Blame it all upon

A rush of blood to the head.

-Coldplay

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...