Jump to content
MAINOS

SuPerin luottamusmiesjärjestelmä


dino

Recommended Posts

Ote tehyn sivulta:

"Tehyn asema vahvistuu

Tehyllä on käytännössä neljän vuoden ajan oma sopimus"

Ei sanota aivan suoraan, mutta annetaan ymmärtää.  Propagandaa omasta mielestäni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 124
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

  Propagandaa omasta mielestäni.

Hei, sanoilla kikkailua harrastaa joka ikinen liitto. Kaikki yrittää vetää kotiin päin. Ei kai se sulle mikään uutinen ole?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Super kuunteli jäseniään ja teki ainoan oikean päätöksen hyväksymällä sopimuksen.

Tästä asiasta minä, superin rivijäsen, olen eri mieltä! Ainakaan minun mielipidettä ei koskaan kukaan kysynyt ja kuten olen ennenkin todennut, superin olisi pitänyt pelata peli loppuun saakka, ehkäpä lopputulos olisi ollut sekä superille että tehylle huomattavasti parempi. Nämä saavutetut palkankorotukset ei tyydytä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

superin olisi pitänyt pelata peli loppuun saakka, ehkäpä lopputulos olisi ollut sekä superille että tehylle huomattavasti parempi.

Niin totta. Jos oltas kuljettu yhdessä loppuun saakka, taatusti tilanne olis parempi molemmilla.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Laskurin virheettömyydestä vakuuttuakseni pyytäisin vielä Oskulta tietoa, mistä tämä kvtes:n 2010-2011 korotustaso 2+2% on raapaistu, laitappa linkitys siihenkin  ;)

Eikös VF jo sanonut että se perustuu arvioon joka on tehty alakanttiin. Vai meinaatko että korotukset tulevat olemaan silloin huonompia? Luota nyt vähän enemmän omiesi(kin) neuvottelukykyihin.

Nimenomaan se on tehty erityisesti kvtes:n osalta tarkoituksella alakanttiin.

Kuka uskoo etä tuleva kahden vuoden (2010-2011) kvtes:n korotustaso jäisi kolmasosaan vastaavalle aikajaksolle sovituista nykyisistä kvtes:n korotuksista, tai että se perustuisi pelkkiin yleiskorotuksiin?  

Voi olla että korotustasojen realisoitumisen ja annettujen mielikuvien synnyttämä ristiriita laittaa nyt puuhastelemaan näitä  tehy-laskureita, joilla pyritään edelleen ylläpitämään virheellisä mielikuvia vertailemalla sopimuksia epärehlliseen "arvioon" perustuen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuka uskoo etä tuleva kahden vuoden (2010-2011) kvtes:n korotustaso jäisi kolmasosaan vastaavalle aikajaksolle sovituista nykyisistä kvtes:n korotuksista

Juuri näin, mutta eikö ole realistisempaa arvioida tuo korotus alakanttiin kuin yläkanttiin? Arvioihinhan tuo osuus perustuu, koska kukaan ei tiedä mitä silloin saadaan. Seuraava KVTES vaikuttaa myös tehyläisten palkkoihin, siitähän tuossa arviossa on kyse.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Super kuunteli jäseniään ja teki ainoan oikean päätöksen hyväksymällä sopimuksen.

Tästä asiasta minä, superin rivijäsen, olen eri mieltä! Ainakaan minun mielipidettä ei koskaan kukaan kysynyt ja kuten olen ennenkin todennut, superin olisi pitänyt pelata peli loppuun saakka, ehkäpä lopputulos olisi ollut sekä superille että tehylle huomattavasti parempi. Nämä saavutetut palkankorotukset ei tyydytä.

Tästä minä olen samaa mieltä sinun kanssasi. Minä en ole tavannut ainoatakaan superilaista, jolta olisi kysytty mielipidettä ja tätä olemme miettineet työpaikalla, että miten yleensä näissä liittoasioissa se jäsenten mielipide tiedetään jos keneltäkään ei sitä ole kysytty. Voisiko joku tietäväinen kertoa? [br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 26.01.08 - klo:17:57


No, mutta Osku. Tehyhän halusi neljäksi vuodeksi työrauhan!

Työmarkkinatermi 'työrauha' tarkoittaa vähän eri asiaa kun keskustella palkka-asioista nettifoorumilla. Jos nyt ei sekotettas puuroja ja vellejä. Jos sinua korpee tämä keskustelu, älä lue sitä. Me muut haluamma siitä nyt puhua. Sinä voit keskustella ihan mistä sinua nyt sattuu kiinnostamaan.

Kyllä minuakin kiinnostaa tämä palkka-asia, eikä minua häiritse jos te siitä keskustelette. Lueskelen mielelläni. Minä vaan yritän saada muitakin tärkeitä asioita esiin kuten jo sanoin.

Tämä on nyt vaan väärä kohta puhua niistä muista asioista. Pitänee avata uusi keskustelu toisaalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuka uskoo etä tuleva kahden vuoden (2010-2011) kvtes:n korotustaso jäisi kolmasosaan vastaavalle aikajaksolle sovituista nykyisistä kvtes:n korotuksista

Minä. Kiitos nykyisen hallituspohjan, joka on kaavaillut suuria veronalennuksia. Valitettavasti kunta-alan työntekijöiden palkat maksetaan veroeuroista, ja mikäli veronalennuksia suunnitellaan on neuvottelutilanne selkeästi huonompi. Sikäli kaiken järjen mukaan talouden kasvukaan ei jatku samaan tahtiin ja on odotettavissa taloustaantuma. Siinä on paha kyllä mitään suurempia korotuksia tehdä. 2%+2% on ihan realistinen odotus. Palkansaajien tutkimuslaitoksen johtaja oli huomattavasti optimistinen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jospa Kataisen lupaus toteutuu, jälleen ;)

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Super kuunteli jäseniään ja teki ainoan oikean päätöksen hyväksymällä sopimuksen.

Tästä asiasta minä, superin rivijäsen, olen eri mieltä! Ainakaan minun mielipidettä ei koskaan kukaan kysynyt ja kuten olen ennenkin todennut, superin olisi pitänyt pelata peli loppuun saakka, ehkäpä lopputulos olisi ollut sekä superille että tehylle huomattavasti parempi. Nämä saavutetut palkankorotukset ei tyydytä.

Tästä minä olen samaa mieltä sinun kanssasi. Minä en ole tavannut ainoatakaan superilaista, jolta olisi kysytty mielipidettä ja tätä olemme miettineet työpaikalla, että miten yleensä näissä liittoasioissa se jäsenten mielipide tiedetään jos keneltäkään ei sitä ole kysytty. Voisiko joku tietäväinen kertoa?

Eihän sitä tietenkään jokaiselta jäseneltä kysytä henkilökohtaisesti, miten tämä olisi edes mahdollista nopeasti muuttuvissa tilanteissa? Ammattiosastot edustavat oman alueensa liittoutuneita ja välittävät omat päätöksensä liiton edustajistoon. Edustajisto / liittohallitus tekee loput päätökset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Super kuunteli jäseniään ja teki ainoan oikean päätöksen hyväksymällä sopimuksen.

Tästä asiasta minä, superin rivijäsen, olen eri mieltä! Ainakaan minun mielipidettä ei koskaan kukaan kysynyt ja kuten olen ennenkin todennut, superin olisi pitänyt pelata peli loppuun saakka, ehkäpä lopputulos olisi ollut sekä superille että tehylle huomattavasti parempi. Nämä saavutetut palkankorotukset ei tyydytä.

Tästä minä olen samaa mieltä sinun kanssasi. Minä en ole tavannut ainoatakaan superilaista, jolta olisi kysytty mielipidettä ja tätä olemme miettineet työpaikalla, että miten yleensä näissä liittoasioissa se jäsenten mielipide tiedetään jos keneltäkään ei sitä ole kysytty. Voisiko joku tietäväinen kertoa?

Eihän sitä tietenkään jokaiselta jäseneltä kysytä henkilökohtaisesti, miten tämä olisi edes mahdollista nopeasti muuttuvissa tilanteissa?

Puhelinäänestyksellä. Tosin tehyläisenä juuri siitä asiasta ei ole kovin positiivista esimerkkiä antaa...

Muuten olen edellisten kanssa samaa mieltä; harvemmin on nähty niin kiukkuisia superilaisia kuin viime kierroksen kiivaimmissa vaiheissa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Super kuunteli jäseniään ja teki ainoan oikean päätöksen hyväksymällä sopimuksen.

Tästä asiasta minä, superin rivijäsen, olen eri mieltä! Ainakaan minun mielipidettä ei koskaan kukaan kysynyt ja kuten olen ennenkin todennut, superin olisi pitänyt pelata peli loppuun saakka, ehkäpä lopputulos olisi ollut sekä superille että tehylle huomattavasti parempi. Nämä saavutetut palkankorotukset ei tyydytä.

Tästä minä olen samaa mieltä sinun kanssasi. Minä en ole tavannut ainoatakaan superilaista, jolta olisi kysytty mielipidettä ja tätä olemme miettineet työpaikalla, että miten yleensä näissä liittoasioissa se jäsenten mielipide tiedetään jos keneltäkään ei sitä ole kysytty. Voisiko joku tietäväinen kertoa?

Eihän sitä tietenkään jokaiselta jäseneltä kysytä henkilökohtaisesti, miten tämä olisi edes mahdollista nopeasti muuttuvissa tilanteissa?

Puhelinäänestyksellä. Tosin tehyläisenä juuri siitä asiasta ei ole kovin positiivista esimerkkiä antaa...

Muuten olen edellisten kanssa samaa mieltä; harvemmin on nähty niin kiukkuisia superilaisia kuin viime kierroksen kiivaimmissa vaiheissa...

Tehy oikeasti soittanut jokaiselle 124 000 jäsenelleen? Lasketaan, että yhteen soittoon menee tehokkaasti 2 minuuttia. Näppäily, vastauksen odottaminen, esittely jne jne. Se tekee 248 000 minuuttia = 4133 tuntia. Kiireellisissä tapauksissa vastaukset tarvittaisiin noin vuorokauden sisään, jollain tehyläisiä soittamaan tarvittaisiin 172 ihmistä. En oikein osta tuota korttia nyt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy oikeasti soittanut jokaiselle 124 000 jäsenelleen?

Joulukuussa 2002 Tehy järjesti jäsenäänestyksen puhelinäänestyksenä. Tehy ei siis soittanut jäsenilleen vaan päinvastoin... :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se olis ollut helppo keino ottaa kantaa. Tehyläiset ei hirveen aktiivisia silloin olleet. Äänestysprosentti oli suorastaan nolo...

124 000 jäsenelleen?

Oliko meitä silloin vielä niin vähän. Oi niitä aikoja :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Puhelinäänestyksellä. Tosin tehyläisenä juuri siitä asiasta ei ole kovin positiivista esimerkkiä antaa...

Muuten olen edellisten kanssa samaa mieltä; harvemmin on nähty niin kiukkuisia superilaisia kuin viime kierroksen kiivaimmissa vaiheissa...

Jos tarkoitat muutaman vuoden takaista puhelinäänestystä, niin Tehy tosiaan kuunteli jäsenistöään, mutta koska oli vielä se onneton TNJ, niin Palomäki meni kämmäämään neuvottelut ja hyväksyi sopimukset omissa nimissään Superilaisten puolesta, jolloin Tehy sai aiheetonta ryöpystystä jäsenistöltään tuon yhen kuikuilija takia..

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy oikeasti soittanut jokaiselle 124 000 jäsenelleen?

Joulukuussa 2002 Tehy järjesti jäsenäänestyksen puhelinäänestyksenä. Tehy ei siis soittanut jäsenilleen vaan päinvastoin... :)

Ei tainnut kuitenkaan mennä kovin putkeen tuokaan. Kun puhutaan kymmenistätuhansista ihmistä on heidän edustamiseen valittava pienempi, keskitetympi joukko. Ammattiosastot ovat tätä kenttätasolla.[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 26.01.08 - klo:22:01


Puhelinäänestyksellä. Tosin tehyläisenä juuri siitä asiasta ei ole kovin positiivista esimerkkiä antaa...

Muuten olen edellisten kanssa samaa mieltä; harvemmin on nähty niin kiukkuisia superilaisia kuin viime kierroksen kiivaimmissa vaiheissa...

Jos tarkoitat muutaman vuoden takaista puhelinäänestystä, niin Tehy tosiaan kuunteli jäsenistöään, mutta koska oli vielä se onneton TNJ, niin Palomäki meni kämmäämään neuvottelut ja hyväksyi sopimukset omissa nimissään Superilaisten puolesta, jolloin Tehy sai aiheetonta ryöpystystä jäsenistöltään tuon yhen kuikuilija takia..

Tarkoitat ilmeisesti tätä tapausta:

Tehy päätti täpärästi lähteä mukaan tulosopimukseen

Koulutettu hoitohenkilöstö on täpärästi mukana tuloratkaisussa. STTK:laisen Tehyn valtuusto äänesti tuloratkaisun hyväksymisen puolesta suljetulla lippuäänestyksellä äänin 34-29 usean tunnin tiukan keskustelun jälkeen tiistaina. Liiton järjestämässä jäsenäänestyksessä tulos oli päinvastainen. Äänestäneistä yli 58 prosenttia kannatti tuloratkaisun hylkäämistä. Puhelinäänestyksen äänestysprosentti oli kuitenkin vain 15,1. Jäsenäänestys oli neuvoa-antava. (lähde HS 11.12.2002)

Tehyn valtuusto siis hyväksyi. Hups.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep. Tilanne muuttui epäsuotuisaksi, kun huonon liiton toinen edustaja meni etukäteen kirjaamaan diilin, niin toinen osapuoli sai puukon selkään, taas, ja meni systeemit persiilleen. Liittovaltuusto reagoi sitten noin. Ikävä sauma...

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Et voi Pälli olla myöntämättä etteikö hoitajille aina lisäraha kelpaisi. Rivi-superilaiset ovat yhtä pahassa palkkakuopassa kuin muiden ammattiliittojen hoitajat.

Jotakin Superin kentässä täytyy olla vikaa jos kentän viesti ei mene valtuuston edustajille perille. Väistämättä tulee mieleen kulissitapahtuma, jossa Palomäki nöyrtyi kuulumaansa puolueensa tahtoon. Onko tässä pätevä puheenjohtaja, joka mieluummin palvelee puoluettansa kuin omaa ammattiliiton jäsenistöä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkoitat ilmeisesti tätä tapausta:

Tehy päätti täpärästi lähteä mukaan tulosopimukseen

Joo mutta pointti oli se että Tehy kysyi silloin KAIKILTA jäseniltään, ts lähes kaikilla oli mahdollisuus kertoa mielipiteensä. Se miten sitä mahdollisuutta käytettiin, on ihan toinen asia.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Et voi Pälli olla myöntämättä etteikö hoitajille aina lisäraha kelpaisi. Rivi-superilaiset ovat yhtä pahassa palkkakuopassa kuin muiden ammattiliittojen hoitajat.

Jotakin Superin kentässä täytyy olla vikaa jos kentän viesti ei mene valtuuston edustajille perille. Väistämättä tulee mieleen kulissitapahtuma, jossa Palomäki nöyrtyi kuulumaansa puolueensa tahtoon. Onko tässä pätevä puheenjohtaja, joka mieluummin palvelee puoluettansa kuin omaa ammattiliiton jäsenistöä.

Ensimmäiseen: Juuri siksi Super teki tämän ratkaisun joka oli sen kannalta paras.

Toiseen: Päivän paras, hävityn jääkiekkomatsin jälkeen todella piristävä kommentti. Kiitos, morte.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkoitat ilmeisesti tätä tapausta:

Tehy päätti täpärästi lähteä mukaan tulosopimukseen

Joo mutta pointti oli se että Tehy kysyi silloin KAIKILTA jäseniltään, ts lähes kaikilla oli mahdollisuus kertoa mielipiteensä. Se miten sitä mahdollisuutta käytettiin, on ihan toinen asia.

Juu, yrityksestä hatun nosto. 15% aktiivisuus osoitti, kuinka se toimi käytännössä. Olen edelleen ammattiosastojen kannalla, kuin henk. koht kysymisen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se puhelinkysely epäonnistui siksi, että heillä ei ollut kapasiteettia vastaanottaa kaikkia puheluja.

Nimimerkki 2 tuntia läpipääsyä odottanut.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...