Malin Posted January 19, 2008 Posted January 19, 2008 Olen lähdössä toista kertaa Norjaan töihin, ensimmäisellä kerralla lähdin pakoon lamaa ja huonoa työtilannetta hoitoalalla. Nyt lähden ihan rahan ja vaihtelun vuoksi, tarkoitus olla Norjan maalla yksi vuosi. Tällä välin ehdin saada vakituisen toimen Suomessa, mutta virkavapaata ei taida herkästi saada ulkomailla työskentelyn vuoksi? Irtisanoutuminen ei tietysti ole ongelma, koska Suomessa alkaa olla huutava pula työntekijöistä hoitoalalla, joten työttömänä tuskin tarvitsee olla kun palaan Suomeen. Mietityttää vain irtisanoutumisaika. Olen ollut samalla työnantajalla yli viisi vuotta, joten onko irtisanoutumisaikani kuukauden? Toisaalta en ole ollut koko aikaa samassa toimessa (mutta samalla työnantajalla), vaikuttaako se asiaan? Saako pitämättömät lomat pitää irtisanoutumisaikana? Vai onko mahdollista (jos irtisanoutumisaika on kuukauden) saada palkatonta virkavapaata vaikka pari viikkoa? Luonnollisesti olisi kiva lopettaa mahdollisimman nopeasti, koska motivaatio ei ole enää huipussaan kun lähtö on mielessä.
Malin Posted January 20, 2008 Author Posted January 20, 2008 Löysin keskustelun aiheesta. http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=8057.msg.77282
Malin Posted January 24, 2008 Author Posted January 24, 2008 Kiva keskustella itsensä kanssa :( Eipä herunut virkavapaata, vaan irtisanoutua piti. Toki työnantajan toivomus oli että palaan samalle työnantajalle sitten vuoden päästä.
Hestia Posted January 24, 2008 Posted January 24, 2008 Höh, jopa oli tiukkapipoinen työnantaja! Toivottavasti et palaa samaan duuniin, niin ehkä ensi kerralla kun joku muu pyytää virkavapaata, ei ota niin itsestäänselvyytenä että "tulee ne kumminkin takaisin"! Itse sain ihan ilman nikottelua vuoden virkavapaata, kun lähdin tänne Englantiin. Olin kyllä varautunut sanomaan itseni irti.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.