Jump to content
MAINOS

Palkankorotukset Tehyn sopimuksen mukaan


Jarmik

Recommended Posts

MAINOS

Maksetaanko jossain vielä alinta minimi-palkkaa?

Voe tokkiinsa!

Missä?

Saarijärvellä

Pysyykö jengi siellä töissä?
Suurin osa kyllä.

Miksi?

No kun ei siellä oikein muita alan töitä ole.

En ole saanut palkkalaskelmaa tammikuulta, saitteko sovitut korotukset?

Tottakai :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samoin nousi palkka alimpaan sh-minimiin, eli 1864,85e. Noh, parempi sekin kuin ei mitään.

Onko tuo nyt virallisesti se minimi?

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samoin nousi palkka alimpaan sh-minimiin, eli 1864,85e. Noh, parempi sekin kuin ei mitään.

Onko tuo nyt virallisesti se minimi?

Näin olen antanut itselleni kertoa.

Mielipiteeni on että minimipalkkaa maksetaan pienissä kunnissa, joissa paikalliset hoitajat pysyvät kuuliaisina kotikylänsä hommissa, jos niitä tarjotaan. Mulle tuo on keikkailijan palkka.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samoin nousi palkka alimpaan sh-minimiin, eli 1864,85e. Noh, parempi sekin kuin ei mitään.

Onko tuo nyt virallisesti se minimi?

Näin olen antanut itselleni kertoa.

Mielipiteeni on että minimipalkkaa maksetaan pienissä kunnissa, joissa paikalliset hoitajat pysyvät kuuliaisina kotikylänsä hommissa, jos niitä tarjotaan. Mulle tuo on keikkailijan palkka.

Minimipalkkaa ei todellakaan makseta vain pienissä kunnissa. Esim. TYKS maksaa kutakuinkin samaa palkkaa, minulla vaan on vielä muutaman kymmenen senttiä pienempi liksa kuin tuo mainitsemasi minimipalkka, joten sen vuoksi ihmettelin. Yrittääkö VSSHP pimittää minulta siis ne n. 50 senttiä? :)

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minimipalkkaa ei todellakaan makseta vain pienissä kunnissa. Esim. TYKS maksaa kutakuinkin samaa palkkaa, minulla vaan on vielä muutaman kymmenen senttiä pienempi liksa kuin tuo mainitsemasi minimipalkka, joten sen vuoksi ihmettelin. Yrittääkö VSSHP pimittää minulta siis ne n. 50 senttiä? :)

Näin sanotaan tehyn sivuilla:

Uudet tehyläisten minimipalkat 1.1.2008 ovat seuraavat:

03HOI010 (johtotehtävät) 2366,80 €

03HOI020 (esimiestehtävät) 2080,15 €

03HOI030 (vaativat hoitoalan ammattitehtävät) 1864,85 €

03HOI040 (hoitoalan ammattitehtävät) 1628,26 €; sama myös liitteen 5 lastenhoitajilla

TYKSissä leikkurissa mulla oli ennen korotuksia palkka reilut 1900e, nyt korotusten jälkeisistä palkoista en osaa sanoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli ne pimittävät minulta rahaa. Ei kyllä mikään yllätys meidän palkanlaskijalta. Edellisen kerran kun se oli ottanut verot väärin, niin sen selitys oli "Kyllä sinä näytätä ihan tarpeeksi tienaavan muutenkin". :) Pitäneee kysellä työkavereilta miten niiden palkat on maksettu. Kysehän on pienestä summasta, mutta ärsyttää tollainen silti angry.png.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle eräs tyksin palkanlaskija unohti maksaa sunnuntailisät. Kun soitin ja huomautin asiasta, oli seuraavassa kuitissa sitten maksettu ne lisät, mutta lomakorvaus puuttui taas kyseisestä summasta. Sain sitten soitella uudelleen korjauksen merkeissä.. angry.png  Noitten palkkakuittien kanssa saa tosissaan olla tarkkana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Epätietoinen kysyy: tuliko nyt kaikille Tehyläisille korotus vai ainoastaan niille, jotka ovat minimipalkan alapuolella? Kuinka suuri %-korotus on niille, joiden palkka on minimin yläpuolella?

"Nukkuva potilas - paras potilas"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Epätietoinen kysyy: tuliko nyt kaikille Tehyläisille korotus vai ainoastaan niille, jotka ovat minimipalkan alapuolella? Kuinka suuri %-korotus on niille, joiden palkka on minimin yläpuolella?

Yleiskorotukset tulee kaikille sopimuksen piirissä oleville. Noi alarajakorotukset on eri juttu. Eli tässä kuussa tulee yleiskorotuksia 2,6%, ens kuussa 4%. Toisaalta hyvä että tulee kahdesa erässä niin tulee korolle korkoa ;) Syyskuussa sitten taas 2,4%

http://www.kuntatyonantajat.fi/files/59B20C9BA2B04EE0B028CF021370F2B6

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Epätietoinen kysyy: tuliko nyt kaikille Tehyläisille korotus vai ainoastaan niille, jotka ovat minimipalkan alapuolella? Kuinka suuri %-korotus on niille, joiden palkka on minimin yläpuolella?

Yleiskorotukset tulee kaikille sopimuksen piirissä oleville. Noi alarajakorotukset on eri juttu. Eli tässä kuussa tulee yleiskorotuksia 2,6%, ens kuussa 4%. Toisaalta hyvä että tulee kahdesa erässä niin tulee korolle korkoa ;) Syyskuussa sitten taas 2,4%

http://www.kuntatyonantajat.fi/files/59B20C9BA2B04EE0B028CF021370F2B6

Kiitoksia Osku valaisemisestani.

Mutta kuinka KVTES:n korotukset poikkeavat sitten tämän vuoden tammikuun osalta Tehyn sopparista? Muistanko väärin, että Tehyn tammikuuta vastaava korotus tulee KVTES:n piiriin kuuluville 1.3.2008?

"Nukkuva potilas - paras potilas"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt tajusin miksi mun palkka on jäänyt alle alarajan. Mun palkka on ollut ennen korotuksia hieman yli sen alarajan, joten olen jäänyt ilman sitä alarajakorotusta. Eli olen saanut vain sen normaalin prosenttikorotuksen. Eli putosin tässä palkankorotus systeemissä alarajan alapuolelle. Voiko se olla mahdollista?

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Nyt tajusin miksi mun palkka on jäänyt alle alarajan. Mun palkka on ollut ennen korotuksia hieman yli sen alarajan, joten olen jäänyt ilman sitä alarajakorotusta. Eli olen saanut vain sen normaalin prosenttikorotuksen. Eli putosin tässä palkankorotus systeemissä alarajan alapuolelle. Voiko se olla mahdollista?

Alarajakorotus 1.1.2008  koski HOI030:ssä vain niitä joiden tehtäväkohtainen palkka oli 31.12.2007 vähemmän kuin 1.817,59 euroa/kk.

Mikäli tehtäväkohtainen palkkasi oli jo 31.12. vähintään edellä mainitun sait ainoastaan samapalkkaisuuserän tuoman korotuksen 2,6%.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt tajusin miksi mun palkka on jäänyt alle alarajan. Mun palkka on ollut ennen korotuksia hieman yli sen alarajan, joten olen jäänyt ilman sitä alarajakorotusta. Eli olen saanut vain sen normaalin prosenttikorotuksen. Eli putosin tässä palkankorotus systeemissä alarajan alapuolelle. Voiko se olla mahdollista?

Alarajakorotus 1.1.2008  koski HOI030:ssä vain niitä joiden tehtäväkohtainen palkka oli 31.12.2007 vähemmän kuin 1.817,59 euroa/kk.

Mikäli tehtäväkohtainen palkkasi oli jo 31.12. vähintään edellä mainitun sait ainoastaan samapalkkaisuuserän tuoman korotuksen 2,6%.

Eli pitää siis sittenkin ottaa yhteyttä siihen pirun palkanlaskijaan. Kukakohan niiden pomo on? Se palkanlaskija on mokaillut mun kohdalla jo kolme kertaa vuoden aikana, ja jos sillä ei ole mitään henkilökohtaista mua vastaan (miltä välillä tuntuu) niin tokkopa olen ainoa jonka palkkoja väärin lasketaan.

Hieman jatkoa:

Asiaa täällä yksin pähkäillessäni tajusin juuri, että osastomme on pudonnut pykälän alapäin TVA- asteikossa. Olimme siis "kakkos"-tasolla, mutta nyt alarajan noustessa olemme jälleen samalla tasolla palkkauksessa kuin kaikista "kevyimmät" osastot. Onko jossain päin tullut muutoksia tähän TVA-asteikkoon näiden palkakorotusten myötä?

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meille ei korotuksia tullut. Maksetaan kuulemma vasta ensi kuussa nämä Tehyn korotukset  angry.pngangry.png

Kyllähän ne tammikuun korotukset voidaan takautuvastikin maksaa, mutta helmikuussa tulee jo uudet korotukset.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meille ei korotuksia tullut. Maksetaan kuulemma vasta ensi kuussa nämä Tehyn korotukset  angry.pngangry.png

Kyllähän ne tammikuun korotukset voidaan takautuvastikin maksaa, mutta helmikuussa tulee jo uudet korotukset.

Jos noin menee, niin sitten kyllä pitää olla tarkkana että se helmikuun korotus lasketaan tammikuun korotetusta palkasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...