Jump to content
MAINOS

Hoitajien suhtautuminen mt-ongelmiin


Sijaishoitaja

Recommended Posts

Kokemuksesta voin sanoa, että myös ihmiset jotka eivät syö psyykenlääkkeitä, saattavat olla melko epävakaita työntekijöitä ja jopa "pimahtaa" kesken työpäivän. Eli en kyllä menisi ketään "tuomitsemaan" siksi että syö psyyken lääkkeitä. Tosin olen puolueellinen koska itse syön sekä masennus- että adhd-lääkkeitä. Enkä kyllä koe olevani yhtään huonompi hoitaja kuin muutkaan. (Tuli sellanen bon voyage-tunne että olen tähän triidin jo kirjoittanut, en jaksa nyt tarkistaa.....)

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mieliala-/psyyke yms lääkkeitä käytetään todella moneen erilaiseen ongelmaan ja erilaisilla annoksilla. On paljon ihmisiä, jotka eivät pysty toimimaan ilman lääkitystä tai heidän toimintansa ilman lääkitystä on aivan vastuutonta tai mahdotonta, mutta lääkityksen avulla he pystyvät toimimaan aivan kuten kuka tahansa muukin vastaavassa ammatissa. Menisin itse mielummin sellaisen kirurgin operoitavaksi, joka on ottanut lääkkeensä, kuin sellaisen, joka saattaa saada paniikkikohtauksen kesken toimenpiteen.

Tiedän useampia henkilöitä, joilla on lääkitys ja pystyvät toimimaan aivan normaalisti. Ja sitten taasen tiedän henkilöitä, jotka tarvitsisivat lääkityksen.

Mutta tuohon suhtautumiseen mt-ongelmiin. Meillä on talossa yksi lääkäri, joka on melkein poikkeuksetta(ainakin silloin kun minä olen nähnyt tilanteet), joko suoraan tai epäsuoraan, v*ttuillut mt-potilaille tai mt-lääkitystä käyttäville potilaille. Ei kauheasti ainakaan auta potilasta tämä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä jokaisella, sinullakin, on ominaisuuksia jotka tekevät meistä vähemmän kuin täydellisiä hoitajia, työntekijöitä, kollegoita ja autokuskeja. Ja vaikka olisi parhaimmillaan aika lähellä täydellistä, niin tulee päiviä jolloin olet nukkunut huonosti, hajamielinen, ajatukset muualla, tai juuri sairastumassa flunssaan. Voit olla pahimmillasi paljon pahempi kuin tämä kuvittelemasi kollega, jolla on psyykenlääkitys.

Nimenomaan!

Tiedän muutaman hoitajan ja lääkärin, jotka puhuvat mt-ongelmaisista tosi ikävään sävyyn, välillä niin kovaan ääneen, että itse potilaskin kuulee sen. Joku lääkäri on joskus sanonut suoraan, ettei häntä kiinnosta edes hoitaa mt-potilaita.

Muokkaus:Lainaukset korjattu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...