Jump to content
MAINOS

MRSA:n häätöhoito??


selena

Recommended Posts

Eli lyhyestä virsi kaunis, kertokaa marsan häätöhoidosta faktoja: Kauanko kestää, kuinka rankkaa on elimistölle, kuinka pitkään pitää olla puhtaat näytteet ennen kun saa "terveen" paperit?

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä pesut viikon ajan peräkkäisenä päivänä, hiusten pesu joka toinen päivä, limakalvoille voiteet (nenä, nivuset, genitaalialue), suun ja nielun kurlaukset. Sillä aikaa kotona perusteellinen puhdistus kloorilla (huom. pirtu ei tehoa), myös kaikki astiat ym. Huom. jos kotona kissa tai koira, se tulee myös hoidattaa. Lähtiessä näytteet. Siitä kahden viikon välein uudet näytteet 3 kk ajan, jonka jälkeen näytteet kuukauden välein kunnes 6 kk täynnä. Jos silloin edelleen negatiiviset, olet puhdas.

Herkkäihoisilla saattaa iho alkaa kesimään.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pohjanmaalla yritetään häätää vain nenä ja nielu mrsa. Ja jos on vanhus joka sen on saanut, ei tehdä asian eteen mitään, saa heti kantajan maineen. Ja MRSAnäytteethän voivat olla 10 puhdasta kunnes taas tulee positiivinen tulos. Jos itse joudun hoitoon, sanon aina että olen altistus, saapahan yhden hengen huoneen :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos itse joudun hoitoon, sanon aina että olen altistus, saapahan yhden hengen huoneen ;)

Etkä saa poistua huoneesta, ja mm. takapuoltasi rönkitään useamman kerran tikulla  :)

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eläintenhoitajana heti herätti kysymyksen että miten koirasta/kissasta hoidetaan MRSA jos perheessä joku ihminen kantaa..?? Pesemällä tavallisella eläinten shamppoolla??

Tuota asiaa varmaan harva muistaa painottaakaan potilaille? En ole ainakaan kuullut ennen että eläimetkin pitäisi hoitaa.

Muokkaus: Huomasin että lukikin että kloori pesu kotona pinnoille ym..

Kauanko MRSA itämisaika on muualla kuin ihmisessä? ilm. aika pitkä kun ko.toimenpiteisiin tulee ryhtyä.

I have something great- Great Dane !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pestään sillä samalla klorhexidinillä kuin ihmisen hiukset. Pariin otteeseen on nyt käynyt niin, että ihminen on saanut uuden tartunnan kotoa ja kantajana on ollut lemmikki.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos vastauksista. Tässä tapauksessa kyseessä on lapsi joka ei asu kotona vaan osastolla joten siinä mielessä helpompaa putsailla paikkoja..

Kyllä tää palsta on hyvä!

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja jos klooriheksidiinille on allerginen niin sittenkö ei ole mahdollista häätöä suorittaa vai onko muitakin aineita käytössä? Ihan mielenkiinnosta kyselen kun olen nyt kiinnittänyt enemmän huomiota klooriheksidiiniallergiaan kun itselläni se on todettu jo 15v sitten, mutta nyt tuntuu, että on monia joilla sama ongelma.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

oletetaanpa että potilaalla on ollut mrsa useammassa kuin yhdessä paikassa. Jos nyt häätöhoidon jälkeen muut näytteet ovat negatiivisia, mutta jostain paikasta se marsa vielä löydetään. Mitäs sitten? uusi häätöhoito? mitä elimistö tykkää, pitääkö olla joku aika siinä välissä tms?

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...