Jump to content
MAINOS

Keikkaa heittävän tehyläisen tuntipalkka??


Omenakaneli

Recommended Posts

Antakaa anteeksi jos aiheesta on märisty jo aikaisemmin, ei osunut silmiin.

Ja asiaan. Kovasti puhutaan tehyläisten kk-palkoista, mutta kostunko minä mtn keikkaa heittävänä sijaisena tehyn jäsenyydestäni? Mistään ei tunnu löytävän ymmärrettävää tekstiä asian tiimoilta  :-

Saavatko työpaikat ns. mielivaltaisesti päättää sijaisille maksettavat tuntipalkat vai mitäh?  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Keikkafirmat noudattavat pääsääntöisesti yksityispuolen työehtosopimuksia. PTY-TES taitaa olla yleisin mitä noudatetaan, eli keikkailevaan työntekijään sovelletaan em. työehtosopimusta vaikka keikkatyö tehtäisiin esim. kunnallisessa sairaalassa. Silloin Tehyläisyys ei vaikuta palkkaan.

Mielenkiintoisempaa onkin se, että miten ne kunnalliset työpaikat jotka hoitavat itsenäisesti keikkalaisten rekrytoinnin ottavat palkassa huomioon Tehyn jäsenet? Eli määräytyykö esim. Husin itse hankkiman keikkalaisen palkka sen mukaan kuuluuko hän Tehyyn vai ei?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

KT:n joulukuussa kuntien ja kuntayhtymien palkka-asiamiehille lähettämässä ohjeistuksessa Tehy-pöytäkirjan ja KVTES:n yhteensovittamisesta todetaan;

"Tehy:n työtaistelua koskevan ratkaisun seurauksena palkankorotukset KVTES:n ja Tehy-pöytäkirjan piirissä eriytyvät jossain määräin toisistaan. Vuoden 2009 loppuun eli lähes koko KVTES-kauden poikkeamat ovat kuitenkin niin vähäisiä, että mahdolliset epätarkoituksenmukaiset palkkaerot voidaan pitkälti välttää ja palkat yhdenmukaistaa paikallisin ratkaisuin.

Paikallisia palkkausjärjestelmiä sovellettaessa lähtökohtana on edelleen, että KVTES:n ja Tehy-pöytäkirjan piirissä työskenteleviin noudatetaan samoja työn vaativuuden ja henkilökohtaisen työsuorituksen arviointijärjestelmiä kuten tähänkin asti, ja että samasta ja samanarvoisesta työstä maksetaan samaa palkkaa"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep. Sehän tässä just mielenkiintoisinta onkin tuon palkan suhteen, että teen keikkaa kaupungin laitokseen, mutta yleensä oh:n pyytämänä. Joskus tosin myös rekryn kautta, mutta samaan paikkaan. Vaikea pitää puoliaan ja vaatia saataviaan kun ei ole yhtään kartalla koko hommasta. Pitää kaiketi soittaa/ottaa yhteyttä suoraan Tehyyn ja kysyä miten tässä menetellään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ainakin lukee jokaisesta keikasta saamassani "määräyskirjassa" kuukausi palkka josta lasketaan tuntipalkka. Ja nyt työtaistelun jälkeen siinä oli sama kk-palkkasumma kuin oli ennen sitäkin. Sanoin siitä eteen päin ja totesin, etten tee keikkoja jotka jo sovin jos palkka ei muutu sopimuksen mukaiseksi.

ja se kyllä muuttui, ei mulla ollut mitään ongelmaa siinä. Tuolla missä keikkaa teen, on niin hirveä pula keikkalaisista, että pari euroa on heille aika pieni juttu siitä, että on työntekijöitä tarpeeksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...