Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

op

Hus:n tehot ja valvontaosastot, kokemuksia?

Recommended Posts

op

Olen tässä mietiskellyt josko hakeutuisi teholle töihin, HUS alue lähinnä kiinnostaa...olisinkin kiinnostunut kuulemaan kommentteja eri teho -ja valvontaosastoista, kellä kokemuksia löytyy huh.gif Erityisesti kiinnostaa jorvin teho. meilahden 23:n, meikun kirurginen tehovalvontaosasto jne..minkälainen työilmapiiri ja kuormitus kiinnostavat erityisesti..

mielenkiinnolla kommentteja odottelen.. :nauraa:

puh

Työskentelen itse Meikun 22:lla, jossa siis 9-paikkainen tehovalvonta (sisätaudit ja neurologia) ja CCU. Meillä on olemassa myös 2 kolmen potilaspaikan kevytvalvontahuonetta, mutta ovat nyt henkilökuntavajeen takia kiinni.

Ilmapiiri meillä on hoitajien kesken todella hyvä, ja perehdytys on hyvää ja se perehdytysaika katsotaan yksilöllisesti tarpeiden mukaan. Lääkäreiden (sisätautilääkärijohtoinen osasto) kanssa yhteistyö sujuu kivasti. Huumori kukkii meillä, toki aina välillä myös ärräpäät lentelevät, mutta sillekin osataan nauraa.

Työ on mielenkiintoista ja monipuolista, kun edustettuna on koko sisätautien kirjo ja neurologia. Opittavaa riittää, ja vaikka ei virallinen teho-osasto ollakaan, on meillä tehovalvonnassa hyvin usein täysin tehohoitoisia potilaita. Erot on on lähinnä se, että emme vatsamakuuta potilaita, emme tee viilennyshoitoja eikä myöskään typpihoitoja ole.

Tervetuloa meille!  :nauraa:

Pernasoppa

Erot on on lähinnä se, että emme vatsamakuuta potilaita, emme tee viilennyshoitoja eikä myöskään typpihoitoja ole.

Dialyysit? Mites teillä sydämen tukipumppuihin suhtaudutaan?

Guest

Samalla osastolla työskentelen kuin Puh. Työn kirjo on tosi laaja: infektioita, neurologiaa, hematologiaa, kardiologiaa, elvytettyjen tehohoitoa...

Hyvä duuniporukka niin hoitajien kuin lääkäreitten osalta.. Tehohoitopotilaita meillä on, vaikkei virallinen teho ollakaan.. Puhin  mainitsemien eroavaisuuksien lisäksi meillä ei ole jatkuvaa dialyysia eikä yhtä hyvää hoitajamiehitystä potilasta kohden.

Meillä on huutava pula hyvistä hoitajista, tervetuloa meille.. !![br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 26.12.07 - klo:21:24

Focce: Meil on käytössä vain IABP

Pernasoppa

Kovat on mainospuheet. Pomo lupas että ens vuoden alusta pääsis kiertoon JOHONKIN valvontaan.

-VF-

Ja sitten realismia. Pomot ovat aivan sekaisin, rahaa säästetään joka asiasta, henkilökunnan selkänahasta revitään kaikki mahdollinen, yli vuoden on ollut lähes kahdenkymmenen sairaanhoitajan vajaus, potilaat ovat pääosin juoppoja jotka eivät koskaan parane.

:nauraa:

Mutta kivaa on kuitenkin. Kyllä 22:lle ja ennen kaikkea CCU:hun kannattaa tulla töihin.

Pernasoppa

potilaat ovat pääosin juoppoja jotka eivät koskaan parane.

Lienee koko tornin ongelma osastosta riippumatta. Nimim. Joulunpyhinä noin parikytä ogds:aa dg:llä haematemesis et melena nähnyt ja hoitanut.

poncho

Mua kanssa kiinnostaa paakaupunkiseudun tehot etta valvontaosastot.  Mielessa on siintanyt ajatus Suomeen paluusta...vaikka jarki taisteleekin vastaan!    :-

Teholta ois kokemusta > 5vuotta. Tarjotaanko edelleen vain patkatoita uudelle tyontekijalle? Millasia tyovuoroja? Voiko tehda pelkkaa pitkaa paivaa (12 vai 14 tuntisia??). Miten hyvin pystyy vaikuttamaan tyovuorolistaan? Miehitys tehovalvontaosastolla? Lahinna kiinnostais kokemukset Meikusta.

vaniljahani

Itse räpistelen Peijaksen TVO:lla, mutta jos pitäisi työpaikkana valita joku valvonta niin tuo MOS22 ja CCU on se mitä ikävöin usein... Sieltä poistuin 2005 ja muutaman otteeseen olen paluuta miettinyt, mutta aikansa kutakin. Muualla nyt ja tulevaisuudessa intressit. Suosittelen kovasti 22:sta meikussa.

Sistah

OT kysymys: mitä tarkoittaa...

Joulunpyhinä noin parikytä ogds:aa

...tuo lyhenne? Jäi kamalasti vaivaamaan :-)

puh

OT kysymys: mitä tarkoittaa...

Joulunpyhinä noin parikytä ogds:aa

...tuo lyhenne? Jäi kamalasti vaivaamaan :-)

Oesophago-Gastro-Duodenoscopy. Jos oikein ymmärsin...?

Midatsolaami

Valmistun tänä keväänä ensihoitajaksi ja olisin kiinnostunut Meikun 22:sta työpaikkana. Hieman vaan pelottaa miten pärjäisin kun koulun osalta tehohoitoa on opiskeltu yksi vaivainen kurssi. Onko kokemusta minkäläisen perehdytyksen täysin "vihreä" saa? Ja muutakin kommentia olisi kiva lukea ;D.

puh

Valmistun tänä keväänä ensihoitajaksi ja olisin kiinnostunut Meikun 22:sta työpaikkana. Hieman vaan pelottaa miten pärjäisin kun koulun osalta tehohoitoa on opiskeltu yksi vaivainen kurssi. Onko kokemusta minkäläisen perehdytyksen täysin "vihreä" saa? Ja muutakin kommentia olisi kiva lukea ;).

Meille vaan!

Itsekin tulin suoraan koulun penkiltä. Meillä saa perehdytyksen "yksilöllisesti". Nyt on jo muutama uusi tullut, mutta ymmärtääkseni tarvetta vielä on. Kyllä meillä pärjää, jos on valmis tekemään töitä sen oppimisen ja pärjäämisen eteen. Helpolla ei pääse, mutta mukavaa meillä on.  :) Toki aina joitain juttuja on, mitkä tökkivät, mutta 22 on ehdottomasti paras työyhteisö, missä olen koskaan ollut. Ja monipuolista; on mahdollista olla sekä CCU:ssa missä keskitytään siihen sydänpotilaan hoitoon, ja tehovalvonnassa on kaikkea maan ja taivaan väliltä, paitsi kirurgisia. Ja joskus kyllä eksyy niitäkin meille. Soitapa siis oh Sirpa Vanhasasi-Huidalle. ;D

Guldan

kertokaas paljon on peruspalkka meikun tehoilla? tänään kun juttelin ruokalassa yhden sydän tehon hoitajan kanssa se väitti että palkka alkaisi 19xx alkuisella?

itse olen harkinnut erittäin paljon hakemista jonnekki meikun tehoista. valmistuminen häämöttää ja jos ei mikään mene pieleen niin valmistun maaliskuussa. työsopimukseni nkl:llä on maaliskuun loppuun, eli voisin aloittaa huhtikuun alussa uudessa työpaikassa. nyt kovasti vielä mietin että minne haen. kertokaa lisää esim. millainen miehitys on 22:lla yöllä, viikonloppuna jne?

puh

kertokaas paljon on peruspalkka meikun tehoilla? tänään kun juttelin ruokalassa yhden sydän tehon hoitajan kanssa se väitti että palkka alkaisi 19xx alkuisella?

itse olen harkinnut erittäin paljon hakemista jonnekki meikun tehoista. valmistuminen häämöttää ja jos ei mikään mene pieleen niin valmistun maaliskuussa. työsopimukseni nkl:llä on maaliskuun loppuun, eli voisin aloittaa huhtikuun alussa uudessa työpaikassa. nyt kovasti vielä mietin että minne haen. kertokaa lisää esim. millainen miehitys on 22:lla yöllä, viikonloppuna jne?

Tehyläisellä hoitajalla tehtäväkohtainen palkka on nyt helmikuusta 2134 (muistaakseni). Meillä miehitys on (normaalitilanteessa) tehovalvonnassa aamu 7, ilta 7, yö 6 (tai 6+1). Sama kaikkina päivinä.

Guldan

Teho-osasto 12, Sydänkirurginen teho-osasto 21, Kirurginen tehovalvontaosasto 27 sekä Osasto 22 ja CCU. noista kiinnostaa eniten teho-osasto 12 ja osasto 22. pitää vielä tutkiskella ja haastatella ihmisiä. jos täällä on ihmisiä tietoisia noista paikoista niin olisin kiitollinen jos voitte valaista tiedoillanne minua :)

holbs

En tiiä meneekö oikeeseen ketjuun mut kirjoitan kuitenki...

Mä oon valmistussa nyt toukoukuussa sairaanhoitajaksi ja haikailen Helsinkiin töihin. Mua kiinnostais päivystys/valvontahommat. HUSin rekrystä tarjosivat mulle tätä Meilahden tehovalvonta-osasto 22:sta. Onko se ihan itsemurha lähteä vastavalmistuneena tollaseen paikkaan? Tai toinen mikä viehättäis kovasti niin ois päivystyspoliklinikka...Mietin vaan että jostainhan kaikki alottaa ja hyvä perehdytys tommosis akuuttiyksiköis on pakko olla. Oon koko koulutuksen ajan ollu menossa millo leikkuriin ja millo minneki mutta nyt ku pitäis oikeesti hakea jotain paikkaa niin iskee epävarmuus omista kyvyistä.

Mielipiteitä? Apua? Kiitos etukäteen.

Keep the faith

TerKe:n paikoissa myös; valvontaosastot Maria M1 ja Haartman vastaava. Että jos se HUS on liian suuret saappaat niin noista vois aloitella?

Guest

Mua kiinnostais päivystys/valvontahommat. HUSin rekrystä tarjosivat mulle tätä Meilahden tehovalvonta-osasto 22:sta. Onko se ihan itsemurha lähteä vastavalmistuneena tollaseen paikkaan?

Liputan 22:n puolesta!!! "Meille" vaan! Itsekin aloitin vastavalmistuneena sholena siellä -04 ja hyvin on pärjätty. Puh kirjoittaa tuossa aiemmin hyvin "Pärnäsestä", kannattaa lukasta ..*komppaan*

Julma

Oon koko koulutuksen ajan ollu menossa millo leikkuriin ja millo minneki mutta nyt ku pitäis oikeesti hakea jotain paikkaa niin iskee epävarmuus omista kyvyistä.

Eipä se ammattitaito muulla kehity kuin tekemällä, joten kokeilemaan vain. Se on työnantajan velvollisuus ensisijaisesti huolehtia että tehtävään palkataan sellainen duunari joka selviää siitä ja tarjota tarvittaessa riittävä määrä perehdytystä.

Satu

Ja kun menee töihin nöyränä ja avoimena siitä että hommat on uutta, ottaa ohjauksen vastaan avoimesti ja rehellisesti kertoo mitä osaa ja mitä ei osaa. Kysyy kun joku arveluttaa eikä sooloile, niin hyvin pärjää! Tekemällä oppii!

puh

Mua kiinnostais päivystys/valvontahommat. HUSin rekrystä tarjosivat mulle tätä Meilahden tehovalvonta-osasto 22:sta. Onko se ihan itsemurha lähteä vastavalmistuneena tollaseen paikkaan?

Liputan 22:n puolesta!!! "Meille" vaan! Itsekin aloitin vastavalmistuneena sholena siellä -04 ja hyvin on pärjätty. Puh kirjoittaa tuossa aiemmin hyvin "Pärnäsestä", kannattaa lukasta ..*komppaan*

Joo 22:lle vaan! Meillä saa hyvän perehdytyksen. Ensimmäinen vuosi voi olla rankka, koska on niin paljon opittavaa. Työ on kuitenkin vaihtelevaa ja mielenkiintoista, ja työyhteisö ihan huippu! Esimiestäkään ei voi suuresti moittia ;) Itse tulin myös vastavalmistuneena. Sinällään turvallinen paikka tulla, koska aina on vierellä kokeneempi hoitaja, ja lääkäri käytännössä aina osastolla. Jos on valmis oppimaan paljon uutta eikä kaihda kiireisiäkin hetkiä, niin varmasti viihdyt. Viime vuonna saatiin työolobarometrissä hienot tulokset, sekin kertoo jotain ;)

_Silja_

En tiiä meneekö oikeeseen ketjuun mut kirjoitan kuitenki...

Mä oon valmistussa nyt toukoukuussa sairaanhoitajaksi ja haikailen Helsinkiin töihin. Mua kiinnostais päivystys/valvontahommat. HUSin rekrystä tarjosivat mulle tätä Meilahden tehovalvonta-osasto 22:sta. Onko se ihan itsemurha lähteä vastavalmistuneena tollaseen paikkaan? Tai toinen mikä viehättäis kovasti niin ois päivystyspoliklinikka...Mietin vaan että jostainhan kaikki alottaa ja hyvä perehdytys tommosis akuuttiyksiköis on pakko olla. Oon koko koulutuksen ajan ollu menossa millo leikkuriin ja millo minneki mutta nyt ku pitäis oikeesti hakea jotain paikkaa niin iskee epävarmuus omista kyvyistä.

Mä olen koko urani pyörinyt päivystys / valvonta-akselilla ja suosittelen, jos vain kiinnostusta riittää. Valvontapuolelta on ehkä selkeämpi aloittaa, kun siellä on kuitenkin tietyt rutiinit, joihin voi tukeutua. Ja pieni epävarmuus on vain tervettä, kaikkein vaarallisimpia ovat hoitajat niin vastavalmistuneet, kuin kokeneemmatkin, jotka osaavat jo kaiken!

OldOne

Joo 22:lle vaan! Meillä saa hyvän perehdytyksen. Ensimmäinen vuosi voi olla rankka, koska on niin paljon opittavaa. Työ on kuitenkin vaihtelevaa ja mielenkiintoista, ja työyhteisö ihan huippu! Esimiestäkään ei voi suuresti moittia ;) Itse tulin myös vastavalmistuneena. Sinällään turvallinen paikka tulla, koska aina on vierellä kokeneempi hoitaja, ja lääkäri käytännössä aina osastolla. Jos on valmis oppimaan paljon uutta eikä kaihda kiireisiäkin hetkiä, niin varmasti viihdyt. Viime vuonna saatiin työolobarometrissä hienot tulokset, sekin kertoo jotain ;)

Vieläkös tää pitää paikkaansa? :D

Ja sitten realismia. Pomot ovat aivan sekaisin, rahaa säästetään joka asiasta, henkilökunnan selkänahasta revitään kaikki mahdollinen, yli vuoden on ollut lähes kahdenkymmenen sairaanhoitajan vajaus, potilaat ovat pääosin juoppoja jotka eivät koskaan parane.

-VF-

Vieläkös tää pitää paikkaansa? :D

Tuon viestin jälkeen on osastonhoitaja vaihtunut kahdesti. Paikkoja on yhä suljettu henkilökuntapulan vuoksi ja potilaiden paranemisesta en niin tiedä. :D

Mutta varmasti ei ole HUS:n huonoimmasta päästä oleva osasto. Kyllä 22:sta voi suositella.

• Hoitajat.net

Osallistu keskusteluun

• Create New...