Jump to content
MAINOS

Nivalassa ei ihan heti ambulanssit lopu!


2713

Recommended Posts

Ihan yleisellä tasolla, olen keikkaillut liha-autoyrityksessä, jonne aika ajoin tulee avunpyyntöjä kuntalaisilta. Jos auto on vapaana, otan osoitteen ja karkeat esitiedot (yleensä n. 1 minuutti tärvääntyy), jonka jälkeen käskytetään soittamaan 112 ja ajellaan samalla kohteen suuntaan. Lyhentää viivettä ja ei vaikuta häken tms. toimintaan. Vielä joskus olen kehottanut sanomaan, että y-kunnan ambulanssi on matkalla paikalle ja he käskivät soittamaan 112. Viiveet vähemmäksi näin toimien, sillä pahimmillaan matkaa kohteeseen on 40km. 

Jännittää, sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 50
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Näin mäkin tekisin, jos jostain syystä se 704A tulis auton kännykkään.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuota...entisessä firmassa keikkailleena ja nykyisen haastattelussa käyneenä -asioissa on aina niin monta puolta kuin on katsojaa.

Ylivieskassa kyydit hoitaa jokilaaksojen pelastuslaitos eli palopuolen sällit, ei heille keikkoja sanottu vaikka olivat polilla paikalla, aina soitettiin häken kautta.

Nivalassa taas jos soitit häkeen, olit tavallaan porukan petturi -kaikki keikat polilta soitettiin firman omaan puhelimeen..tällöin firman jäärät pystyivät tarpeen vaatiessa hälyyttelemään keikkalaisia kolmosautoonsa, eikä keikat "valuneet ulkopuolisille" kuten naapurikunnan lansseille.

Muutamaan kertaan on kuulunut puhelimesta: ai onko tää nyt joku omatoiminen keikka vai? kun on esim. kakkoselle tullu pokan kautta keikka, mutta ovatkin olleet "omatoimisella"...

Uutta firmaa on haukuttu niin *keleesti, että kova on pojilla tilanne kun tulevat 1.1.08 töihin. Ei käy kateeksi.

Nykyinen firma vaan ei aio luovuttaa, ainakin ens vuoden toimii vielä, kunnes oikeuden päätökset saadaan.

Lähimpään päivystävään sairaalaan on n. 60 km, sit Kokkolaan n.120 ja Oysaan 150km, toivon todella ettei kukaan lähimmäisistäni tarvitse kiirekyytiä ensi vuoden aikana..vaikka kunnassa onkin nyt jopa 5 autoa.

JA vielä: Ylivieskassa oli periaate, ettei polilla työskentele yhtään lähäriä, ainoastaan sh.t. Nivalassa taas saattaa 3 lähihoitajaopiskelijaa työskennellä keskenään, päivystävä sh pitää omaa vastaanottoaan...eli kiireen tullen päiv.sh on luomenpoistossa ja sit soitetaan osaston puolelta apua..

Saas nähdä mitä tuleva pepaky Kallio tuo tullessaan, kaikki asiathan ei voi kerralla huonontuakaan.

The Ämmä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä uusi yrittäjä muuten ainakin viime viikolla vielä haki Mol:n sivuilla työntekijöitä autoihinsa. Kävin vilkaisemassa myös kotisivut, ja suuret siellä oli ainakin suunnitelmat. Hienoa jos todella siihen pyritään ja päästään.

Just toi "oman kylän kyytien" ajaminen omilla autoilla vaikka väkisin, ja kyytien muljaaminen omien autojen kesken on niin perseestä! Jostain syystä siihen sitten vielä usein liittyy se, että jos tämän omanapaisen firman autoja hälytetään korvaavaksi yksiköksi naapurikuntaan, niin sekään ei huvita. Lämpimästi tervetuloa yksiköiden joustava käyttäminen kuntarajojen yli!

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taitaa jotakuta vituttaa kun Nivalassa, kun sopimuksen saanut sakuyrittäjä on toinen kuin omankylän yrittäjä. Koittakaahan tottua et kun kunta kilpailuttaa niin yrittäjät tulee vaihtumaan vielä monessa kunnassa.

Piruako täällä itkette jonkun yrittäjän puolesta, jos sopimus menee niin yrittäjä ei pysty kilpailemaan hinta /laatu suhteella. Ei muuta kuin hakemaan töitä uudelta yrittäjältä jos hommat kiinnostaa, mut jos ei niin sit toisiin hommiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin se vaan on. Raaka peli Ranualla (ja Nivalassa).

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sinänsä tuo kilpailutus on syvältä, että se halvin tarjouspyynnön kriteerit täyttävä on hyväksyttävä. Ennen hyväveli järjestelmä takasi sen ettei hintoja poljettu, mutta nyt on selvästi tullut uutta yrittäjä verta ja tehdään halpoja tarjouksia.

Kova on hinku yrittäjäksi, ja selvästi ei ole osattu huomioida kaikkea tarjouksia laskettaessa. Onhan se hienoa kun on x määrä autoja ajossa ja siinä vielä se alueen hoitoyksikkökin, mutta kun tuli tehtyä 10- 15t €/kk liian halpa tarjous.

Ei siihen hoitoyksikköön saanutkaan tekijöitä sk 3 palkalla, ja vähä nihkeetä on niiden pt kärryjenkin kanssa.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, kunta voi sitten miettiä että kuinka viisas valinta tuli tehtyä, kun puolen vuoden päästä kinutaan lisärahoitusta milloin milläkin verukkeella. Tätä se kuitenkin tulee jatkossa olemaan. On uusia, innokkaita ja laskutaidottomia yrittäjiä jotka vie sopimukset. Meillä täällä Afrikassa on siitä useampikin esimerkki. Se on eri asia, kuinka pian on seuraava kilpailutus, jos sopimus on tyyliä 2 vuotta + 2 vuoden optio, kunnan ei ole pakko käyttää sitä optiota. Kaksi vuotta taas on hiton lyhyt aika esim. kuolettaa ihan uusi auto, näin olen kuullut isojen poikien sanovan.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saattaahan sekin kyyti olla kiirekyyti mitä mä olen tilaamassa... Sitäpaitsi mä luulen että häke pääsee helpommalla kun vastaanottaa puhelun ja antaa kyydin eteenpäin kuin tekee tehtäväilmoituksesta tehtävän ja liittää yksikön siihen. Luuriapina tietäis paremmin. Lisäksi tehtäväilmoitusten antaminen ruuhkauttaa infokanavaa.

Ei siinä ole mitään epäselvää eikä saivarreltavaa. Kyytit tilataan häkestä ja piste.

Monesti on saku paikalla polilla, ja silti hoitsu soittaa siirtoa >> pidän tätä erittäin hyvänä asiana, koska missään muualla kuin häkessä ei voida tietää, mitä kyseiselle yksikölle on ennakkosuunniteltu. Olen muutaman kerran toteuttanut ns. potilaan takaisin hoitolaitoksen pedille vaihtamisen kun saku ilmoittaa perillä ollessaan ottaneensa potilas X:n kyytiin ja lähtevänsä kuljettamaan davena. Käytännössä hälyttänyt odotuksella olleeseen C-tehtävään, ja vaatinut viimeistään parin minuutin kuluessa (alueiden vastuulääkäreiden yhteinen ohje) reagoimista asiaan esim. tehtävä vastaanotettu tai matkalla-statuksilla...

Siperia on alueellamme opettanut viimeisetkin jäärät, että osaavat nykyään kysellä, onko jotain muuta piikissä. Hyvin usein häkessäkin on jo odotuksella kyseinen poka, jota saku olisi kyytiin polilta ottamassa.

Meillä ainakin on varsinkin päivällä sakuinfoissa aivan riittävästi mölinää, ja sakutese aivan täystyöllistetty, että soittona on KAIKKI siirrotkin ohjeistettu hoitolaitoksille sekä poleilla töissä oleville lanssareille. Valitettavasti myös hoitolaitoksista tuleviin puheluihin on syytä tehdä karkea riskinarvio, koska hoitolaitoksista tilataan ambulansseja kuin takseja. Alueellamme on myös poliiseja ohjeistettu soittamaan 112-puhelu, jos tarvitsevat sakua jonnekin keikkapaikalle tms., koska poliisin omissa puheryhmissä riskinarvion tekeminen ruuhkauttaa aivan turhaan puheryhmää.

Meillä sakutese hälyttää KAIKKI D-tehtävät ja kiireaikaan myös C-tehtävätkin, jotka ANTO-pöydät laittavat suoraan jonoon (päivällä 10-15 keikkaa jonossa on aivan normaalia, tosin jakaantuvat ympäri aluetta), että vapautuisivat vastaanottamaan "lähes jatkuvasti" päivällä jonossa olevia 112-puheluita. Kiitos liian pienien henkilöstömäärien...  angry.png 

Sillä harmaalla tarkoitin sitä, että vaikkei kyytien vastaanottaminen auton kännykkään ja tehtäväilmoitusten antaminen nyt suorastaan väärin ole, mutta enpä ole yhdenkään hätäkeskuksen myöskään kuullut suhtautuvan asiaan positiivisesti. Meillä Pirkanmaalla on ainakin hyvin selväksi tehty sekä häken että vastuulääkärin toimesta, että omaa numeroa EI markkinoida ja tehtäväilmoituksiin suhtaudutaan penseästi. Tietyt yksiköt niitä harrastaa selkesti enemmän kuin muut.

Myös hieman etelämpänä on samat kuviot pääsääntöisesti. On muutamia tapauksia ollut, jossa saku on lähtenyt oma-aloitteiselle, selkeästi väärän sakun tekemän riskinarvion puitteissa tulleelle C- tai B-tehtävälle, ja samaan aikaan on tullut toinen tehtävä, jossa oikeasti olisi tarvittu juuri kyseistä yksikköä. Onpa jopa D-tehtävällä ollut saku kieltäytynyt lähtemästä B-tehtävälle, koska olihan heillä tutkimusvälineet juuri potilaassa kiinni yms. mussutusta. >> vastuulääkärilläkin oli hieman asiaa tuon jälkeen ko. sakuparille...

Oma-aloitteisten tehtävien määrää seurataan jatkuvasti, ja mm. vastuulääkäreille lähtee niistä tarvittavia tietoja.

Oma kantani on, että mikäli saku on hälytettävänä resurssina häkessä, niin keikatkin häken kautta. Monelle tuntuu vaan se raha olevan tärkeämpi kuin ihmisten hyvinvointi tai alueen ensihoitovalmiuden osittainenkin ylläpito. (Montaa tuntuu kiinnostavan sen vuoden vuodeosastolla olleen potilaan siirtäminen oma-alotteisesti juuri nyt, vaihtoehdon ollessa pieni odotus ja alueella edes yhden sakun valmius ad. 30-40 km säteellä. Välillä on etelässäkin hirvittäviä tyhjiöitä, eikä edes ensivastetta ole 40km säteellä>>kehitysmaata ensihoidon suhteen siis löytyy etelästäkin)[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 24.12.07 - klo:01:57


Itse en a) suostuisi koska en cool.png osaisi ottaa mitään "hätäilmoituksia" vastaan. Luojan kiitos meillä opastetaan yksiselitteisesti soittamaan 112, oli kyse sitten kenestä vaan puolitutusta tai kunnanisästä.

Olemme pyrkineet pyytämään vierailulle saliin häkealueemme sakuja lähialueilta ja hieman kauempaankin, mikäli sijantipaikkakunnan ohitse menevät, sillä siten näkevät ja kokevat parhaiten nykymaailman menon. Samalla on helppo näyttää perusteet riskinarviolle ja koodivalinnoille. On intensiiviltään AIVAN eri touhua nykyään kuin omassa ahk:ssa joitain vuosia sitten. Erään toimialueen hoitoyksikön jäsenet pyörittelivät päätään touhua kuunnelleessaan ja nostivat kädet pystyyn, etteivät jaksaisi moista kovin kauaa, eivätkä suostuisi tekemään riskinarviota oman koulutuksensa tai kokemuksensa perusteella. (On molemmat ajaneet sinilamppuista pakettiautoa toistakymmentä vuotta) Totesivat myöskin, etteivät aio enää purnata vääristä koodeista tai surkeista riskinarvioista. Kuulivat esimerkein kuinka SURKEITA lähtökohtia on riskiä arvioida.

Toki joskus tulee puheluita, joissa tiedot tulevat kuin oppikirjasta: erään 700A keikan hälyttämisen aloittamiseen puhelun alusta tuhrasin aikaa 35 sekuntia, koska varmistin oven avaamisen,koiran toiseen huoneeseen laittamisen, ja osoitteen paikkakuntineen toistaen. KAIKKI tarvittavat tiedot tulivat kuin kirjasta ja sopivan rauhallisesti. (Tämä keikka on jäänyt erittäin hyvin mieleen)

btw. Meille haki puhelimitse töihin eräs perheenäiti, jolla ei tietenkään ollut edes vaadittavaa koulutusta, mutta hauskinta oli kysymys, että voiko tehdä osa-aikaisesti silloin kun kotonaan ehtii ja jaksaa. Kokemusta oli puhelinmyyntityöstä...  ;D :D  Eli ei pelkästään jenkeissä niitä tyhmiä ole, joilla ÄO on miinuksella...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos Luuriapina! Tuli oikein hyvä mieli, tämä vahvisti entisestään tiukkoja mielipiteitäni kyytien tilaamisesta. Samaa palautetta on tosin meidänkin häkestä kuulunut (Pika).

Musta on suorastaan turvallista ajatella, että edes jossain joku on selvillä kokonaistilanteesta. Kyytien kanssa on välillä sellaista kaaosta ilman tehtäväilmoituksiakin, että koen paljon helpompana ajaa sen mitä häke antaa ja jättää sooloilut sikseen. Oma-aloitteisesti ollaan kyllä joskus piikitetty davesiirtoja jos toinen auto on esim. juuri lähtenyt Isoon Sairaalaan ja toinen on lähdössä perässä. Puoli tuntiakin tekee jo paljon meidän etäisyyksillä. Tähän on aina suhtauduttu positiivisesti häken päässä. Joskus on piikiltä lähdetty kiirekyytillekin.

Jos joskus saadaan alueellinen L4-toiminta käyntiin, niinkuin kaavailtu on, kuuluu L4 vastuualueeseen myös yksiköiden siirtely tarvittaessa ambulanssityhjiöiden välttämiseksi. Ajatuksena hieno, mutta niin kauan kuin mustasukkaisena vahditaan "omia kyytejä", se ei tule toteutumaan suunnitellusti. Samoin L4 puuttuisi kenttätasolta esim. siihen, ettei kunnan molemmat kyytit lähde puolen tunnin välein tehtäväilmoituksella davesiirrolle reilun sadan kilometrin päähän...

Radikaali ratkaisu tähän davesiirtoralliin olisi se, että yksiköt jotka osallistuvat operatiiviseen toimintaan, eivät aja yhtäkään davesiirtoa riippumatta siitä kuka kyydin maksaa, vaan sitä varten on omat yksiköt. Davesiirrotkin pitäisi tilatakin jostain muualta kuin häkestä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos Luuriapina! Tuli oikein hyvä mieli, tämä vahvisti entisestään tiukkoja mielipiteitäni kyytien tilaamisesta. Samaa palautetta on tosin meidänkin häkestä kuulunut (Pika).

Musta on suorastaan turvallista ajatella, että edes jossain joku on selvillä kokonaistilanteesta. Kyytien kanssa on välillä sellaista kaaosta ilman tehtäväilmoituksiakin, että koen paljon helpompana ajaa sen mitä häke antaa ja jättää sooloilut sikseen. Oma-aloitteisesti ollaan kyllä joskus piikitetty davesiirtoja jos toinen auto on esim. juuri lähtenyt Isoon Sairaalaan ja toinen on lähdössä perässä. Puoli tuntiakin tekee jo paljon meidän etäisyyksillä. Tähän on aina suhtauduttu positiivisesti häken päässä. Joskus on piikiltä lähdetty kiirekyytillekin.

Jos joskus saadaan alueellinen L4-toiminta käyntiin, niinkuin kaavailtu on, kuuluu L4 vastuualueeseen myös yksiköiden siirtely tarvittaessa ambulanssityhjiöiden välttämiseksi. Ajatuksena hieno, mutta niin kauan kuin mustasukkaisena vahditaan "omia kyytejä", se ei tule toteutumaan suunnitellusti. Samoin L4 puuttuisi kenttätasolta esim. siihen, ettei kunnan molemmat kyytit lähde puolen tunnin välein tehtäväilmoituksella

davesiirrolle reilun sadan kilometrin päähän...

Radikaali ratkaisu tähän davesiirtoralliin olisi se, että yksiköt jotka osallistuvat operatiiviseen toimintaan, eivät aja yhtäkään davesiirtoa riippumatta siitä kuka kyydin maksaa, vaan sitä varten on omat yksiköt. Davesiirrotkin pitäisi tilatakin jostain muualta kuin häkestä.

niin, tai sitten odottaa että toinen ensin vapautuu - tai sitten soitellaan lisää porukkaa ja lisä kapasiteettia. Pysyy kustannukset ja valmiudet aisoissa - myös naapurikunnissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Radikaali ratkaisu tähän davesiirtoralliin olisi se, että yksiköt jotka osallistuvat operatiiviseen toimintaan, eivät aja yhtäkään davesiirtoa riippumatta siitä kuka kyydin maksaa, vaan sitä varten on omat yksiköt. Davesiirrotkin pitäisi tilatakin jostain muualta kuin häkestä.

Isoissa kaupungeissa tuo voisi toimia, mutta pikkupaikkakunnilla ei taloudellisia resursseja tuohon kyllä löydy.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos joskus saadaan alueellinen L4-toiminta käyntiin, niinkuin kaavailtu on, kuuluu L4 vastuualueeseen myös yksiköiden siirtely tarvittaessa ambulanssityhjiöiden välttämiseksi. Ajatuksena hieno, mutta niin kauan kuin mustasukkaisena vahditaan "omia kyytejä", se ei tule toteutumaan suunnitellusti. Samoin L4 puuttuisi kenttätasolta esim. siihen, ettei kunnan molemmat kyytit lähde puolen tunnin välein tehtäväilmoituksella davesiirrolle reilun sadan kilometrin päähän...

Tuo lauri toiminta lisää ja sekoittaa häken päätä ihan kiitettävästi. täälläkin kun kuuntelee erästä L4 toimijaa on aina pystyssä yhdenmiehen radioshow. Lähes kaikki yksiköt vaihdetaan ja soppa on valmis.

Suurin osa kuitenkin hommansa hoitaa mallikkaasti ja pahemmilta ylilyönneiltä vältytään.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos joskus saadaan alueellinen L4-toiminta käyntiin, niinkuin kaavailtu on, kuuluu L4 vastuualueeseen myös yksiköiden siirtely tarvittaessa ambulanssityhjiöiden välttämiseksi. Ajatuksena hieno, mutta niin kauan kuin mustasukkaisena vahditaan "omia kyytejä", se ei tule toteutumaan suunnitellusti. Samoin L4 puuttuisi kenttätasolta esim. siihen, ettei kunnan molemmat kyytit lähde puolen tunnin välein tehtäväilmoituksella davesiirrolle reilun sadan kilometrin päähän...

Alueellinen L4 - toiminta SHP:ien toimesta tulee toteutumaan lähitulevaisuudessa. Valveutuneet palveluntuottajat ovat jo aloittaneet valmistautumisen aiheeseen. Vastustajia toiminnalle löytyy, mutta erästä Sm:n virkamiestä lainatakseni - muutoksen juna lähti jo aikaa sitten.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos joskus saadaan alueellinen L4-toiminta käyntiin, niinkuin kaavailtu on, kuuluu L4 vastuualueeseen myös yksiköiden siirtely tarvittaessa ambulanssityhjiöiden välttämiseksi. Ajatuksena hieno, mutta niin kauan kuin mustasukkaisena vahditaan "omia kyytejä", se ei tule toteutumaan suunnitellusti. Samoin L4 puuttuisi kenttätasolta esim. siihen, ettei kunnan molemmat kyytit lähde puolen tunnin välein tehtäväilmoituksella davesiirrolle reilun sadan kilometrin päähän...

Alueellinen L4 - toiminta SHP:ien toimesta tulee toteutumaan lähitulevaisuudessa. Valveutuneet palveluntuottajat ovat jo aloittaneet valmistautumisen aiheeseen. Vastustajia toiminnalle löytyy, mutta erästä Sm:n virkamiestä lainatakseni - muutoksen juna lähti jo aikaa sitten.

Mielestäni SHP:n järjestämä L4 -malli on kaikkein toimivin. Eipä ole kotiinpäin vetämistä, tosin kustannukset saattaa nousta hiukan kun L4 ei olekkaan enää se hoivayksikön työntekijä, vaan joku erillinen henkilö. Kustannuksia nostaa myös se että tässä mallissa L4:lle joudutaan hankkimaan oma yksikkö tavaroineen. Tosin erillisestä L4 yksiköstä perustason sakut saavat samalla oivan kaverin vaativammille tehtäville. Valitettavasti raha tuntuu olevan liian usein se ratkaiseva tekijä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lähimpään päivystävään sairaalaan on n. 60 km, sit Kokkolaan n.120 ja Oysaan 150km, toivon todella ettei kukaan lähimmäisistäni tarvitse kiirekyytiä ensi vuoden aikana..vaikka kunnassa onkin nyt jopa 5 autoa.

Kukapas nyt haluaisi lähimmäisen sairastuvan ampparikyytiin asti, mutta haluaisin kuulla miksi ed. viestin lähettäjä ei haluaisi lähimmäistään kiirekyytiin nykyisen palveluntuottajan hoiviin? No miksi ei sitten uudenkaan palveluntuottajan?

Älä koskaan kehitä ongelmaa, johon sinulla ei ole vastauksia.

- Joka viimeksi nauraa, ei ilmeisesti ymmärtänyt vitsiä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei kai siinä mitään pahaa ole, vaikka alueellinen palveluntuottaja ottaisi kakkosauton tai kolmosauton liikenteeseen, jos kyytejä on paljon päällekkäin. Ja vaikka soittelisikin sitä porukkaa vapailtaan töihin näihin yksiköihin, jos työntekijöille sellainen järjestely sopii. Se on sitten eri asia, jos kiirekyydille auto tulisi kauempaa nopeammin, kuin että omat varayksiköt ovat edes lähtövalmiudessa. Se on tuomittavaa.

Ja mitä kilpailutuksiin tulee, niin en ole työntekijänä kovin riemuissani noista wannabe-yrittäjien halvoista tarjouksista. Ne johtaa vain alan heikentymiseen, kun kaikki tehdään tiukoilla budjeteilla. Koulutuksista, kalustosta, palkoista ja kaikesta muusta mahdollisesta joudutaan tällöin tinkimään. Raha kun ei kasva puissa.

Ajatusleikkinä odotan mielenkiinnolla päivää, jolloin myös työntekijät kilpailutetaan. Siis kuka antaa halvimmalla työpanoksensa, hinta/laatupisteet ratkaisee!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja mitä kilpailutuksiin tulee, niin en ole työntekijänä kovin riemuissani noista wannabe-yrittäjien halvoista tarjouksista. Ne johtaa vain alan heikentymiseen, kun kaikki tehdään tiukoilla budjeteilla. Koulutuksista, kalustosta, palkoista ja kaikesta muusta mahdollisesta joudutaan tällöin tinkimään. Raha kun ei kasva puissa.

Ajatusleikkinä odotan mielenkiinnolla päivää, jolloin myös työntekijät kilpailutetaan. Siis kuka antaa halvimmalla työpanoksensa, hinta/laatupisteet ratkaisee!

Erittäin hyvä pontti! Tuollaista kilpailua alkaa jo ollakin...  :)

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja mitä kilpailutuksiin tulee, niin en ole työntekijänä kovin riemuissani noista wannabe-yrittäjien halvoista tarjouksista. Ne johtaa vain alan heikentymiseen, kun kaikki tehdään tiukoilla budjeteilla. Koulutuksista, kalustosta, palkoista ja kaikesta muusta mahdollisesta joudutaan tällöin tinkimään. Raha kun ei kasva puissa.

Ajatusleikkinä odotan mielenkiinnolla päivää, jolloin myös työntekijät kilpailutetaan. Siis kuka antaa halvimmalla työpanoksensa, hinta/laatupisteet ratkaisee!

Tämä on paljolti kiinni meistä työntekijöistä. Itseään siinä saa peiliin katsoa, jos työpanoksensa halvalla myy.

Kannattaa selvittää itsellensä realistisesti minkä arvoinen se oma työpanos on, ja mitä sille rahalle saa vastineeksi. Aivan varmasti nuo edulliset tarjoukset tulee yleistymään,ja sekin vähäinen kate yritetään repiä mm.  työntekijöiden palkkakustannuksista. Jos yrittäjä alueella vaihtuu, niin neuvotteluihin työpaikan säilymisestä tulee lähteä sellaisella palkkavaateella, että saa varmasti sen mitä haluaa. Lisäksi muut "etuudet", eli vanhana työntekijänä, jolloin lomat ym. säilyvät. Nämä tietysti vaativat yhtenäisen työporukan, joka seisoo sanojensa takana loppuun saakka.

Perustason yksiköihin on toki helpompi värvätä porukkaa ja saa nopeastikin edullisia tekijöitä suoraan koulunpenkiltä.

Se onkin asia erikseen millä näille vastavalmistuneille saadaan tieto/ uskallus hintansa määrittämiseen, ja rohkeutta suurelle sairaankuljetuskalifille se kertoa.   

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanoisin kuitenkin, että ongelman ratkaisuun liittyy vahvasti se, että saisimme ostajat, eli kunnat, ymmärtämään mitä koko kilpailutus on. Toisin sanoen, ei ole pakko ottaa halvinta vaan mieluiten sellainen joka täyttäisi ostajan toiveet tai ainakin olisi sitä mahdollisimman lähellä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanoisin kuitenkin, että ongelman ratkaisuun liittyy vahvasti se, että saisimme ostajat, eli kunnat, ymmärtämään mitä koko kilpailutus on. Toisin sanoen, ei ole pakko ottaa halvinta vaan mieluiten sellainen joka täyttäisi ostajan toiveet tai ainakin olisi sitä mahdollisimman lähellä.

Sehän se suuri ongelma onkin. Kilpailutuksessa laitetaan yleensä hinnan osuus pisteytyksessä niin suureksi, että se halvin on "pakko" ottaa.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanoisin kuitenkin, että ongelman ratkaisuun liittyy vahvasti se, että saisimme ostajat, eli kunnat, ymmärtämään mitä koko kilpailutus on. Toisin sanoen, ei ole pakko ottaa halvinta vaan mieluiten sellainen joka täyttäisi ostajan toiveet tai ainakin olisi sitä mahdollisimman lähellä.

Sehän se suuri ongelma onkin. Kilpailutuksessa laitetaan yleensä hinnan osuus pisteytyksessä niin suureksi, että se halvin on "pakko" ottaa.

Nimenomaan! Tarjouspyynnön laatijat tässä se suurin ongelma on.

Enkä kyllä ymmärrä niitä uusia yrittäjiä, jotka tekevät mitättömiä tarjouksia ja saattavat jopa joutua maksamaan omista säästöistään/muista tulonlähteistä, että saavat sitten hommat jotenkin pyörimään. On se sitten niin hienoa olla "yrittäjä".

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanoisin kuitenkin, että ongelman ratkaisuun liittyy vahvasti se, että saisimme ostajat, eli kunnat, ymmärtämään mitä koko kilpailutus on. Toisin sanoen, ei ole pakko ottaa halvinta vaan mieluiten sellainen joka täyttäisi ostajan toiveet tai ainakin olisi sitä mahdollisimman lähellä.

Sehän se suuri ongelma onkin. Kilpailutuksessa laitetaan yleensä hinnan osuus pisteytyksessä niin suureksi, että se halvin on "pakko" ottaa.

Nimenomaan! Tarjouspyynnön laatijat tässä se suurin ongelma on.

Kunnat, kuntayhtymät ja sairaanhoitopiirit tekevät muutaman tuhannen euron säästön takia mitä tahansa, laadulla ei ole mitään merkitystä - tämän olen itse kuullut palveluntilaajan suusta kuullut.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se tässä hullua onkin, että tapellaan muutamista tuhansista. Kun summat on pieniä vedotaan budjetteihin ja pitäisi saada säästöjä, mutta samalla voidaan hukata kymmeniä, tai jopa satojatuhansia lähes turhiin projekteihin ja hankintoihin.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noista tehtäväilmoituksella ajettavista keikoista sen verran että, mikäli yksikkö häken kautta hälytettävissä, ei tehtävälilmoituksella saa otta tehtäviä vastaan ylhäältä tulleen ohjenn mukaan.

Tässä taannoin naarurikunnan lanssi teki tehtäväilmoituksen 701A, en ollut uskoa korviani kun tämän kuulin autossa mut kolleka kuuli ihann samoin.

Olen itsekkin ilmoittanut A tehtävän uutena tehtävänä häkeen. Soittivat tk vos:ta että elvytys,  :D tuletteko lisä käsiks. Nyt muutettu niin et soittavat häkeen, jos ei ollakkaan paikalla niin menee aikaa hukkaan, ku sitten hälytelevät muualta ambua paikalle.

Muokkaus:Lainaukset korjattu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...