Jump to content
MAINOS

Työvuorolistojen tunnit


Vieras: Herkku

Recommended Posts

Mitenkäs on, kenen vastuulle kuuluu huolehtia, että työvuorolistassa on jokaisella työntekijällä oikea määrä tunteja, työvuorolistojen tekijälle, työntekijälle itselleen vai jollekulle muulle?

Meillä tällä hetkellä ongelmana uusi oh joka suunnittelee listat ja tunnit heittelee aika tavalla, toisella on tunteja 9 liikaa ja toisella saman verran liian vähän ja kolmannella ja neljännellä jotain siltä väliltä. Kaikilla 14 työntekijällä seuraavissa 2 listassa eri määrät tunteja.. Hieman ihmeissämme olemme, kun täällä käytetään titania-ohjelmaa ja se kyllä suunnitteluvaiheessa ilmoittaa jos tunteja liikaa/liian vähän  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Oudolta kyllä kuulostaa, minä ainakin tasaan tunnit (meillä 115h/3vk) ennen kuin laitan listan seinälle. Eri asia jos on suunniteltu 6 viikon periodi jonka aikana tunnit tasaantuu. Periaatteessahan ylitöitä ei saa teettää ilman työntekijän suostumusta, mutta edellisessä työpaikassani oh teki niin että siirsi yli/puuttuvat tunnit listalta toiselle ja tietysti ilman ylityökorvauksia tunti tunnista. Sai kyllä tästä huomautuksen ja se loppui siihen...  :P

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oudolta kyllä kuulostaa, minä ainakin tasaan tunnit (meillä 115h/3vk) ennen kuin laitan listan seinälle. Eri asia jos on suunniteltu 6 viikon periodi jonka aikana tunnit tasaantuu. Periaatteessahan ylitöitä ei saa teettää ilman työntekijän suostumusta, mutta edellisessä työpaikassani oh teki niin että siirsi yli/puuttuvat tunnit listalta toiselle ja tietysti ilman ylityökorvauksia tunti tunnista. Sai kyllä tästä huomautuksen ja se loppui siihen...  :o

Meillä suunnitellaan aina 6 viikkoa kerrallaan ja näissä 2 listassa yhteensä tunnit saattaa todella heitellä monia tunteja..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä lopputulos kuuden viikon jälkeen pitäisi olla kaikilla sama, riippumatta siitä paljonko tunteja on per lista. :- Kannattaisiko ottaa luottamusmieheen yhteyttä...

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä myös kaksi listaa seinällä.

Omalla kohdallani 3 viikon jaksossa on tunteja 97-115.. mut teen pelkkää yötä siis, toisinaan paikkailen tunteja tekemällä muutaman aamu-tai iltavuoron (mikä ajoittain ärsyttää).

Nytkin tunteja mulla 112 ja rapiat, mutta noista pyhistä tuleekin tuplatunnit ja musta tuntuu, että niitä ei huomioida listassa.. vai? 8)

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mun mielestä työvuorolistan tekijän täytyy pitää huolta siitä että tunnit tulee listaa suunnitellessa/tehdessä laitettua oikein. Meillä on 3vk lista ja listat tulevat täysituntisina kaikille (paitsi tietty jos tekee osa-aikaisuutta). Itse sitten saadaan aika vapaasti päättää lyhennyksistä vaikka ne listalla jo onkin. Voidaan lähteä aikaisemmin jos toisena päivänä tehdään tunnit sisään ja sitten vaan merkataan toteutuneet tunnit listalle. Jos 3vk listan katketessa tulee yli-tai alitunteja tulee ne tehdä/ottaa pois seuraavalla listalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Just huomasin että oh oli unohtanut laittaa mulle tän listan ensimmäisen päivän kohdalle 0.00-7.10.. eli siis kun teen yötyötä pe-pe periaatteella ja aloitin valvomisen edellisen listan pe niin nyt näyttäis siltä kuin olisin su iltana tullut 20.50 töihin ja poistunut keskiyöllä..  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...