Jump to content
MAINOS

Työpaikan vaihto vieraalle paikkakunnalle


Metsäläinen

Recommended Posts

Hellurei! 

Olen tässä jo jonkun aikaa pohtinut muuttoa jonnekin ihan uusiin maisemiin, sillä alkaa tämä kotikunta kyllästyttää ja elämäntilanteeni on sellainen, että uuteen hyppäys olisi aika helppoa noin logistisesti. Lappi houkuttelisi, sillä olen paljasjalkainen hämäläinen ja ajattelen, että jos muutetaan niin muutetaan sitten isosti. Käsittääkseni töitäkin voisi sairaanhoitajalle pohjoisesta maakunnasta löytyä - korjatkaa toki, jos elän jossain ihan etelän vetelä -utopiassa.  

Töiden kannalta mietin kuitenkin sitä, että miten uuteen paikkakuntaan ja uuteen sairaanhoitopiiriin sopeutuminen onnistuu käytännössä? Itse olen aina työskennellyt samalle työnantajalle ihan ensimmäisistä työharjoitteluista lähtien ja vaikka työasema on vaihtunut, niin "puitteet" (ohjelmistot, jne.) ovat olleet samoja ja lafkan käytännöt tuttuja. Miten uudessa paikassa ollaan suhtauduttu, jos opiskelut, työkokemus ja elämänkokemus on jostain ihan toiselta puolelta Suomea hankittuja, varsinkin jos olette muuttaneet pienemmälle paikkakunnalle? Onko kukaan foorumilaisista nykäissyt juuriaan irti ja lähtenyt kohti tuntematonta? Miten on mennyt? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: herkkähipiäinen

Kannatan kokeilla ja aina pääsee pois.

Olen itse tehnyt niin.  oli mitä ihanin mitä en ole missään pääkaupunkiseudulla saanut osaksi. Perehdys sain myös ja nyt puhun OIKEASTA PEREHDYTYKSESTÄ.  Lisäksi työpaikkakiusaamista ei ole näkynyt , vaan kaikki työt tehdään yhteistuumin eli oikeasti kuunnellaan työkavereita.  Työntekijät ovat kaiken ikäisiä.  En, suosikkisysteemiin ole törmännyt vaan jokainen auttaa toista tarpeen mukaan.

Ei, kännykkätyöntekijöitä, ajoissa kaikki tulevat töihin, ei kulunvalvontaan. Kaikki plussaa ja ei tarvitse Helsingin ruuhkissa istua vaan olet ajoissa kotona. Mitään negatiivistä työporukassa en ole nähnyt. Yllätys oli todella ihana, pääkaupunkisudun suosikkijärjestelmää kohden, mitä on joka työpaikassa. OSATONHOITAJA  ON OIKEA OSASTONHOITAJA joka neuvoo tarpeen vaatiessa. 

Mitä palkkaa tulee, sain pyytämättä parempaa palkkaa kuin Helsingissä. Työvuorot mukavat siis ei aamu-ilta rytmiä. Osastonhoitaja TEKEE OIKEASTI kaikille tasapuoliset työvuorot, kuunnelle työntekijää ja työpäivän vaihdos onnistuu keskenämme ja osastonhoitaja luvalla.  Lisäksi on virikettä , juuri eilen päivällä oli. Saadaan peräti syödä ja nauttia talon antimista. Ilman kukaan " kyttää" vieressä vaan kaikilla on IHAN SAMAT OIKEUDET, myös yököllä.  

Itse sain tämän työpaikan ihan yllättäen ja en ole katunut. Nyt eilen tarjottiin Kunnan " avohoitoa" , jos kiinnostaa  tai toista yksikköä kokeilla.  Keskustellaan RUOTSIKSI ja SUOMEKSI.  Saan samalla päivittää RUOTSIN-kieltäni, ilman yhdenkään työntekijän nälvimistä.

Kaikki plussat sain ja lisäksi opin paljon uutta kaupan päälliseksi.

Itse en kadu päätöstäni.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...