Jump to content
MAINOS

Onko kenelläkään kokemusta HYVÄSTÄ yksityisestä hoitokodista?


Korilla

Recommended Posts

Suurin osa on saanut haukut ja tuntuvat olevan kamalia paikkoja ;D Siispä onko joku töissä/ollut töissä hyvässä, laadukkaassa ja eettisesti toimivassa yksityisessä hoitokodissa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Harjottelussa olin 2006 Kotikalliossa, ja pidin paikasta.

Fiilis saattaisi työntekijänä muuttua/ saada toisenlaista perspektiiviä,

ehkä??

Mutta tää siis mun arvio ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kyllä olen parhaillaan töissä hyvässä yksityisessä hoitokodissa. Lilla Ro-Hemmet, vain 14 potilaspaikkaa joten laatu pysyy hyvänä  :) Kyseisessä paikassa on muuten töitäkin tarjolla  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

ei

Onko kunnalliset hoitokodit sitten parempia?

Foorumilla käydyn keskustelun perusteella kunnalliset hoitokodit vaikuttavat paljon paremmilta työpaikoilta kuin yksityiset. Sen verran ihmeellisiä juttuja yksityisistä toimijoista tulee jatkuvasti esiin, että itse kierrän koko yksityissektorin kaukaa. Ongelmia palkkauksen ja palkanmaksun kanssa, ongelmia työsopimusten ja työehtojen kanssa, duunarin selkänahasta revitään irti kaikki mahdollinen, työntekijöiden kohtelu on mitä on - kuten on myös asiakkaiden/potilaiden...

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, sittenhän tilanne on tosi huolestuttava, sillä vanhainkoteja kaiketi aletaan ulkoistamaan kuten Espoossa on tehty pääosin. Eihän niihin sitten saada mistään työvoimaa jos maine työnantajana on huono. Ei kun Filippiineiltä vaan tilaamaan lisää hoitajia..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, sittenhän tilanne on tosi huolestuttava, sillä vanhainkoteja kaiketi aletaan ulkoistamaan kuten Espoossa on tehty pääosin. Eihän niihin sitten saada mistään työvoimaa jos maine työnantajana on huono. Ei kun Filippiineiltä vaan tilaamaan lisää hoitajia..

Toinen näistä mun työnantajista oli juuri tää Filippiinosten suosija. Mietittiin kun kuultiin siitä Tilkasta, että MISTÄ ihmeestä firma repii työntekijät sinne.. Selvishän se sitten, uutisia lukemalla.

Itse olen kokenut selkeitä eroja työvälineissä. Kaupungilla on kunnon vehkeet ja rensselit, joilla helpoitetaan hoitajan työtä. Samoten työpaikan miehityksestä iso kiitos kaupungille. Jos aamulla joku sairastuu, soitetaan keikkalainen tilalle, jos tuntuu että ilman ei pärjätä. Yksityisellä painettiin niskalimassa, neljän ihmisen työt saattoi hoitua kahden ihmisen voimin. Tai siis ne yritettiin tehdä kahden ihmisen voimin.

Työntekijän turvallisuuteen panostetaan kaupungilla, yksityisellä ei välitetty p*skaakaan.

Nämä on minun kokemuksia. Kirjoitelkaa muutkin. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:) Tätä olen odottanut, että ihmiset vihdoinkin huomaisivat, että kunnallinen on parempi kuin yksityinen. Minulla on kokemuksia Medone Hoivapalveluista, pöyristyin johtamistavoista ja palkkauksen pienuudesta verrattuna kunnalliseen. Nyt  olen takaisin kunnallisella puolella, enkä suinsurminkaan vaihda enää yksityiseen. Kunnallisella esimiehet/johtajat kohtelevat työntekijöitä kunnioittavasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mietinpä vaan miten siellä Suomessa tilanne on noitten yksityisten vs. kunnallisten hoitokotien valvonnan kanssa? Ainakin mun tietojen mukaan täällä Ruotsissa noita yksityisiä valvotaan ja niistä myös raportoidaan paljon herkemmin kuin kunnallisista hoitokodeista. Ne jotka ovat siirtyneet omistajan vaihtuessa samassa hoitokodissa yksityiseltä kunnalliselle tai toisinpäin sanovat että eroa on kuin yöllä ja päivällä. Kunnallisia ei kytätä lääninhallituksen tai minkään muunkaan instanssin puolelta, sääntöjä/lakeja; kuten esim. paloturvallisuus määräyksiä, henkilökuntamiehitystä etc. rikotaan mennen tullen ja vaikka niistä ilmoittaisikin niin eipä noita valvoviaintanseja kiinnosta. Kun taas sama hoitokoti siirtyy yksityiselle niin johan alkaa tapahtumaan, valvovia henkilöitä milloin mistäkin virastosta on kyttäämässä että kaikki on tiptop ja jos huomautettavaa löytyy niin siitä myös tulee kunnon merkinnät ja uutisotsikot. Ja kun taas sama pulju siirtyy kunnallisen puolelle, valvojat katoavat samassa sekunnissa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei kytätty ainakaan noita kahta paikkaa jossa itse olin. Tosin.. Toisesta teki entinen työntekijä ilmoituksen, jolloin pamautti tarkastajat paikalle. Ilmoittaen tästä etukäteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:) Tätä olen odottanut, että ihmiset vihdoinkin huomaisivat, että kunnallinen on parempi kuin yksityinen. Minulla on kokemuksia Medone Hoivapalveluista, pöyristyin johtamistavoista ja palkkauksen pienuudesta verrattuna kunnalliseen. Nyt  olen takaisin kunnallisella puolella, enkä suinsurminkaan vaihda enää yksityiseen. Kunnallisella esimiehet/johtajat kohtelevat työntekijöitä kunnioittavasti.

Joopa, eiköhän kaikki ole paikasta kiinni. Tämä Kunnallinen vs. yksityinen on aika turhaa, kun saman talon osastotkin eroavat kuin yö ja päivä toisistaan. Toki palkanmaksun vakaus ja muut lakisääteiset oikeudet toimivat usein isommissa yksiköissä paremmin, mutta toisaalta työilmapiiri ja luontaisedut saattavat jollain yksityisellä olla aikas mukavia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä Kunnallinen vs. yksityinen on aika turhaa, kun saman talon osastotkin eroavat kuin yö ja päivä toisistaan.

Niin tekee, mutta en silti löytänyt isosta laitoksesta yhtä huonoa osastoa, kun nämä kaksi yksityistä ovat olleet. Ison talon osastot eroaa lähinnä vaan työporukan vuoksi. Ei työaikojen, välineiden yms.. Mistä siis jo aiemmin mainitsin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Huom Kyllä on yksitysiäki hyviä paikkoja olemassa vaikka palka pieni mut työyhteisö hyvä ilonen ilmapiiri johtaja isolla J hyvä :(

Kivaa kuulla että jollain on hyvää sanottavaa. :D

Mulle se pelkkä hyvä työyhteisö ei riitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse itselleni vastaten: on kokemus hyvästä yksityisestä hoitokodista. Jos myös kahdesta kauheasta 10 vuoden takaa! Onneksi tämä nykyinen paikka on aivan erilainen  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Kyllä on. Reilun vuoden verran olen itse ollut töissä yksityisellä, ja olen pitänyt paikasta kovasti. Työyhteisö on hyvä, työkaverit ja ilmapiiri loistavat sekä tärkein, ne meidän hoidettavat asukkaat aivan mahtavia. Palkkaus nyt on ehkä se miinuspuoli ja henkilökunnan jatkuva vajaus, mutta muuten olen kyllä pitänyt. >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On kokemusta hyvästä, kunnes sai huomata pikkuvirheitä (?) palkanmaksussa..niistähän koostuu pidemmän päälle iso summa!

Harmi, menetti työnantaja hyvän hoitajan...ja monennettakohan kertaa? angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen keikkalaisena kiertänyt lähes kymmenkunta yksityistä ja monen monta kunnalista paikkaa.

En kyllä vakutuiseksi meni yksityiselle (jos nyt puhutaan hoitokodeita) kuuna päivänä. Siellä omistaja on yleensä yhtä kuin pomo ja mitään asiaa ei voi hoitaa ilman, että ko tyyppi ottaas en henkilökohtaisesti. Täytyy käsi sydämellä myöntää, että joissakin yksityisissä on joitakin hyviä puoli, mutta kokonaisuus kallistuu todella miinukselle. Olen myös ns. työnantajan edustajan ollut kolmessa yksityisen sos.puolen paikassa ja sehän vasta villiä menoa oli....EI KIITOS! Ja kyllä se palkka on vaan aika merkittävä tekijä. Tein erääseen yksityiseen tässä vuosi sitten keikkaa ja laskin, että jos olisin sen määrän tehnyt toisaalle sieltä saadulla palkalla olisin saanut bruttona 8000 euroa enemmän. Plus lomaraha 11%, ja tämä paikka maksoi 9%. Että pienistä puroista kertyy suurempi virta.

Nyt välttelen ihan lojaalisudeestakin paikkoja. Jos omaa väkeä käsitellään kuin paskaa ja ne lähtee lätkimään niin miksi kekkalaisena menen pelastamaan tilanteen. No Thanks.

Kunnalla on omat miinuksensa, mutta siellä työn saa hoitaa työnä ja jos palkassa on heitto palkalaskija korjaa sen jne.....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...