Jump to content
MAINOS

Palkankorotuksista vielä


Vieras: soumifinland

Recommended Posts

Mun jakeluun ei silti mene mikä toi 4x?

Soumifinland kuvannee jo realisoituneita korotuksia kahden sopimuksen välillä; "Lokakuu+marraskuu+joulukuu+tammikuu = 4 kk ( 4 x 56,87), tehyssä 1 x 43,49 (tammikuun korotus)"

Tarkoittaa että KVTES:ssä maksettu yleiskorotusta (56,87) 1.10. 2008 alkaen (4x =loka-tammikuu) Tehy-ratkaisussa ensimmäinen korotus nyt 1.1.2008 (43,49 samapalkkaerää).

Samat korotukset tulevat nyt hieman eri tahtia. Maaliskuun jälkeen palkkatasoissa ei olennaista eroa.

Yleiskorotus, samapalkkaerä ja järjestelyerä maksetaan tietysti korotusajankohdasta lukien joka kuukausi.

Kinkkuraha sitävastoin maksettiin ainoastaan kertaluonteisesti ;)

Ei vitti. Mä en vaan tajua. Oon vissiin tyhmä. :)

Mä oon saanut 1x57euroa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Juu, kaikki Tehyn ulkopuoliset työntekijät saivat lokakuussa 2007 palkankorotuksen ja Tehyn jäsenet saavat tammikuussa 2008 omat korotuksensa.

Palkankorotuksiin vaikuttaa myös työnantaja, jolla on oikeus halutessaan maksaa vielä suuremmat korotukset kenelle haluaa jos niikseen katsoo. Noita korotuksia kutsutaan henkilökohtaisiksi lisiksi.

Sitten on olemassa vielä Hämeenlinna, jossa ei makseta tehyläisille korotuksia lainkaan ainakaan tammikuussa. Työnantaja on sopinut, ettei korotuksia tule. Kenen kanssa ja kenen luvalla tähän on myönnytty, kysyy hän. Kinkkurahakin oli puolikasta listaa tekevällä puolikas, vaikka kaikkialla toitotettiin, että kertakorvaus, kertakorvaus.

No, Kanta-Hämeen palkanmaksusysteemi on muutenkin syvältä sisimmästä; siinä ei pysy perässä erkkikään. Sekavasti maksetusta palkasta on helppo vetäistä - kymppi sieltä, toinen täältä - välistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitten on olemassa vielä Hämeenlinna, jossa ei makseta tehyläisille korotuksia lainkaan ainakaan tammikuussa. Työnantaja on sopinut, ettei korotuksia tule. Kenen kanssa ja kenen luvalla tähän on myönnytty, kysyy hän.

Sitten siellä rikotaan sopimuksia.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitten on olemassa vielä Hämeenlinna, jossa ei makseta tehyläisille korotuksia lainkaan ainakaan tammikuussa. Työnantaja on sopinut, ettei korotuksia tule. Kenen kanssa ja kenen luvalla tähän on myönnytty, kysyy hän.

Sitten siellä rikotaan sopimuksia.

Eli ei kun yhteys Tehyyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, kaikki Tehyn ulkopuoliset työntekijät saivat lokakuussa 2007 palkankorotuksen ja Tehyn jäsenet saavat tammikuussa 2008 omat korotuksensa.

Palkankorotuksiin vaikuttaa myös työnantaja, jolla on oikeus halutessaan maksaa vielä suuremmat korotukset kenelle haluaa jos niikseen katsoo. Noita korotuksia kutsutaan henkilökohtaisiksi lisiksi.

Sitten on olemassa vielä Hämeenlinna, jossa ei makseta tehyläisille korotuksia lainkaan ainakaan tammikuussa. Työnantaja on sopinut, ettei korotuksia tule. Kenen kanssa ja kenen luvalla tähän on myönnytty, kysyy hän. Kinkkurahakin oli puolikasta listaa tekevällä puolikas, vaikka kaikkialla toitotettiin, että kertakorvaus, kertakorvaus.

No, Kanta-Hämeen palkanmaksusysteemi on muutenkin syvältä sisimmästä; siinä ei pysy perässä erkkikään. Sekavasti maksetusta palkasta on helppo vetäistä - kymppi sieltä, toinen täältä - välistä.

Siis ihan oikeesti millaisia sopimuksia kanta-hämeen shp oikein noudatetaan, jos palkanmaksu on epävakaalla pohjalla ja maksetaan miten sattuu niin ei muuta kuin yhteys tosiaan liittoon tuollaista ei pidä jäädä katsomaan ja ihmettelemään ollenkaan..

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Dodii, soitin Tehyyn. Korotukset voi maksaa takautuvasti jos nyt heti tammikuussa ei ole siihen mahdollisuutta.

Palkkakuittia seuraamalla on kuitenkin hirvittävän vaikea korotuksia seurata, kun palkka maksetaan 15. päivä tai sitten ei, vaan vasta viimeinen päivä. Lisät maksetaan palkan yhteydessä tai erikseen joskus muulloin ja niitä maksetaan hauskasti : nyt saat joulun pyhälisät, ensikuussa ehkä joululistan yölisät ja mahdollisesti myös iltalisät. Joululistan iltalisät voidaan maksaa myös vasta maaliskuussa ja kesäkuun palkkaa lisätään vielä 2,5 euroa joululistalta. Tosin huhtikuussa on keritty jo vähentää jotain palkasta. Arhg.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikä on KVTES:iin ja TEHY-sopimukseen kuuluvan "kinkkurahan" kohtalo 50%, 75% yms. tehneillä? Onko sopimuksissa tarkoitettu ko. raha maksettavasti  kertakorvauksena kaikille vai em. prosenttien mukaan? Ainakin EPSHP:ssä on maksettu osittaista "kinkkurahaa" osittaista tehneille. Valaiskoot viisaammat!

"Nukkuva potilas - paras potilas"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ole vielä kinkkurahoja tullut tilille. Olin joulukuussa hoitovapaalla toimestani, tein tosin keikkaa yli 35h vuosilomia kerätäkseni ja olin yhteydessä palkanlaskijaan kinkkurahasta. Hänen mukaansa minun pitäisi saada kinkkuraha normaalisti, kun olin kerran töissä joulukuussa... mutta vielä ei ole näkynyt sentin senttiä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä kuulun tehyyn, mutten saanut kyllä mitään korotusta nyt tämän kuun alusta. Eikä oo saanu työpaikallani kukaan muukaan tehyläisistä. Että mitä ***tua tää nyt meinaa? Luottamusmiehelle on jo lähtenyt kyselyä, mutta vastausta ei ole vielä saatu.

Do dii. Tuli vastausta kyselyihin: palkkatoimistossa paiskitaan töitä hiki hatussa (kukapa ei niin tekisi?) ja työtaistelun (kuinkahan kauan siihenkin vielä vedotaan?) ym. takia eivät ole saaneet lasketuksi ekoja korotuksia vielä tähän tiliin mikä tulee tänään, mutta maksavat sitten kuulemma takautuvasti niitä kunhan saavat ruuhkan purettua. Sitä odotellessa...

Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovesta hiihtäminen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikä on KVTES:iin ja TEHY-sopimukseen kuuluvan "kinkkurahan" kohtalo 50%, 75% yms. tehneillä? Onko sopimuksissa tarkoitettu ko. raha maksettavasti  kertakorvauksena kaikille vai em. prosenttien mukaan? Ainakin EPSHP:ssä on maksettu osittaista "kinkkurahaa" osittaista tehneille. Valaiskoot viisaammat!

Mä olen osittaisella hoitovapaalla ja sain kinkkurahan siis vain osittain.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä kuulun tehyyn, mutten saanut kyllä mitään korotusta nyt tämän kuun alusta. Eikä oo saanu työpaikallani kukaan muukaan tehyläisistä. Että mitä ***tua tää nyt meinaa? Luottamusmiehelle on jo lähtenyt kyselyä, mutta vastausta ei ole vielä saatu.

Do dii. Tuli vastausta kyselyihin: palkkatoimistossa paiskitaan töitä hiki hatussa (kukapa ei niin tekisi?) ja työtaistelun (kuinkahan kauan siihenkin vielä vedotaan?) ym. takia eivät ole saaneet lasketuksi ekoja korotuksia vielä tähän tiliin mikä tulee tänään, mutta maksavat sitten kuulemma takautuvasti niitä kunhan saavat ruuhkan purettua. Sitä odotellessa...

Mielenkiintoinen peruste, työnantajan tehtävänä hommata sinne palkkatoimistoon riittävä määrä henkilkuntaa, että palkat saadaan maksettua ajallaan ja oikean suuruisena. Ilmoitahan liittoon ja vaadi saada korkoa myöhästyneeltä osalta. Korkoja se työnantaja kuitenkin kerää kun ei maksa palkaa ajallaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Eristyshoitaja

Sain tänään hiukan mielenkiintoisen puhelun suoraan ylihoitajalta. oikein kotiin soitettuna :) Tunnistin numeron ja ajattelin että mitähän pahaa sitä on tullut tehtyä: "Teidät on erotettu" 8) No ei. Yh soitti ja kertoi että mun palkanmaksussa ja työsopimuksessa on tapahtunut moka. siirryin syksyllä pariks vuotta eri osastolle saman tulosyksikön alaisuuteen. Tuolloin pudottivat palkastani pois vastaanottoyksikön lisän koska siirryin kuntoutusosastolle. minusta se kuulostitäysin loogiselta että näin tehdään. Nyt kuitenkin oli selvinnyt jossakin kokouksessa että jos on vakituisessa työsuhteessa, saavutettuja palkkaetuja ei saa ottaa pois. Eli saan poisotetun lisän takaisin palkkaani ja takautuvasti lisän niiltä kuukausilta, jotka olen toisella osastolla ollut. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ole vielä kinkkurahoja tullut tilille. Olin joulukuussa hoitovapaalla toimestani, tein tosin keikkaa yli 35h vuosilomia kerätäkseni ja olin yhteydessä palkanlaskijaan kinkkurahasta. Hänen mukaansa minun pitäisi saada kinkkuraha normaalisti, kun olin kerran töissä joulukuussa... mutta vielä ei ole näkynyt sentin senttiä...

Nyt oli viimeisimmässä palkkakuitissa kertakorvaus 270 euroa kirjattuna 14.päivälle joulukuuta eli oli se palkanlaskija vaan taas oikeassa  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...