Jump to content
MAINOS

Palkankorotuksista vielä


Vieras: soumifinland

Recommended Posts

Vieras: soumifinland

Sitä mää vaan kysysisin et kun tuo vaimmo kuuluu  tuohon toisseen liittoon ja  sai nuo korotukset aikkaa sitten ja mää kun taas kuulu siihen toissee joka vielä ei oo saannu mittää niin milloin mää mahra saada tuo vaimo kiinni tuossa palkka-asias kun sehä on saannu jo vissii kohta reilut150 margan korviketta...(kottinpäinhän se toikkin on mut...)et kun mää sitä fundeerasin pitkää ja tasassee niin ei taira tuo 4 vuotta eres riittää täs 40 luokasa...oigase jos mää oon väärälpuol jokkee täs asias...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS
Vieras: soumifinland

Laitetaanpas sitten väliaikatietoja eli palkankorotukset tehtäväkohtaisiin palkkoihin tammikuussa -08.  Vaimo 4 x 56,87=227,48.  Minä 1 x 43,49.  Erotus 183,99...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika hyvin  toi 227e, ottaen huomioon että on vasta tammikuu 08. Kuinkahan lähelle pääsee sitä 500e korotusta, josta aikoinaan oli puhetta! Ihan tuntuva korotus mun mielestä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: soumifinland
Aika hyvin  toi 227e, ottaen huomioon että on vasta tammikuu 08. Kuinkahan lähelle pääsee sitä 500e korotusta, josta aikoinaan oli puhetta! Ihan tuntuva korotus mun mielestä!

No tuohan on tietysti sopimuskauden alusta ( 4 kk x 56,87).  56,87 ja 43,49/kk on aika kaukana vielä 500:sta...arvaan että jää alle kolmensadan.  Tästä vaan näkee sen miten oikeasti käy

superin ja tehyn sopimuksissa.  Eli laitan tänne tiedot suoraan tilinauhoista.

Muokkaus:Lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: soumifinland
Mitä toi siis tarkoittaa?

Mä oon saanut yhden korotuksen, silloin lokakuussa(?) ja se oli jotain 57 euroa ja oon Super

Täällä kun on käyty keskustelua liittojen sopimista palkankorotuksista, erityisesti superin ja tehyn, niin ajattelinpa laittaa tänne tiedot kahden samapalkkaisen hoitajan

palkankorotuksista kun toinen on superin ja toinen on tehyn jäsen.  Siis tehtäväkohtainen palkka oli sama edellisen sopimuskauden loputtua.  Eli nyt nähdään oikeasti

kummalla on parempi sopimus...

Puolisko kun on saanut korotuksen jo lokakuulla ja minä tammikuussa niin laitan tänne silloin tällöin infoa miten käy ja josko saan tuon eron kurottua kiinni ennen sopimuskauden loppua.  Nyt siis vaimo on saanut tuon 183,99 eur enemmän...

Muokkaus:Lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Mitä toi siis tarkoittaa?

Mä oon saanut yhden korotuksen, silloin lokakuussa(?) ja se oli jotain 57 euroa ja oon Super"

Täällä kun on käyty keskustelua liittojen sopimista palkankorotuksista, erityisesti superin ja tehyn, niin ajattelinpa laittaa tänne tiedot kahden samapalkkaisen hoitajan

palkankorotuksista kun toinen on superin ja toinen on tehyn jäsen.  Siis tehtäväkohtainen palkka oli sama edellisen sopimuskauden loputtua.  Eli nyt nähdään oikeasti

kummalla on parempi sopimus...

Puolisko kun on saanut korotuksen jo lokakuulla ja minä tammikuussa niin laitan tänne silloin tällöin infoa miten käy ja josko saan tuon eron kurottua kiinni ennen sopimuskauden loppua.  Nyt siis vaimo on saanut tuon 183,99 eur enemmän...

Siis kumpaan liittoon sinä kuulut ja kumpaan kuuluu vaimosi? Voisitko ystävällisesti puhua asioista niiden oikeilla nimillä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: soumifinland
Siis kumpaan liittoon sinä kuulut ja kumpaan kuuluu vaimosi? Voisitko ystävällisesti puhua asioista niiden oikeilla nimillä?

Eikös se superin soppari tullut voimaan aiemmin eli vaimo on saanut korotukset jo silloin...ja tehyn korotukset sitten tammikuulla.  Ok?

Edelleekään en ymmärrä mitä toi 4x tarkottaa!

Lokakuu+marraskuu+joulukuu+tammikuu = 4 kk ( 4 x 56,87), tehyssä 1 x 43,49 (tammikuun korotus), ja tästä erotus... Ok?

Ja kerropa mielellään myös molempien peruspalkat - ennen korotuksia siis

1672,72 (ja hävettää tunnustaa...) Vähemmän Ok...

Tuli näköjään avattua maaailmanhistorian vaikeaselkoisin ketju...ja jos tämä on  piilokamera niin pitäkää tunkkinne...

Muokkaus:Lainaukset...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, kaikki Tehyn ulkopuoliset työntekijät saivat lokakuussa 2007 palkankorotuksen ja Tehyn jäsenet saavat tammikuussa 2008 omat korotuksensa.

Kukaan työntekijä ei saa kaikkia korotuksia, vaan joko/tai Superin tai Tehyn prosentit, mutta ei molempia. Liittoon kuulumattomat saavat Superin kanssa samat prosentit.

Sinun kannattaa ottaa yhteys omaan palkanlaskijaan tai vierailla Kuntatyönantajan nettisivuilla, jossa on hyvin yksityiskohtaisesti selitetty mikä korotus kenellekin tulee ja milloin. Huomaat, että palkankorotukset ovat lähes samansuuruiset. Ne vaan tulevat eri aikaan.

Palkankorotuksiin vaikuttaa myös työnantaja, jolla on oikeus halutessaan maksaa vielä suuremmat korotukset kenelle haluaa jos niikseen katsoo. Noita korotuksia kutsutaan henkilökohtaisiksi lisiksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Juu, kaikki Tehyn ulkopuoliset työntekijät saivat lokakuussa 2007 palkankorotuksen ja Tehyn jäsenet saavat tammikuussa 2008 omat korotuksensa.

Kukaan työntekijä ei saa kaikkia korotuksia, vaan joko/tai Superin tai Tehyn prosentit, mutta ei molempia. Liittoon kuulumattomat saavat Superin kanssa samat prosentit.

Sinun kannattaa ottaa yhteys omaan palkanlaskijaan tai vierailla Kuntatyönantajan nettisivuilla, jossa on hyvin yksityiskohtaisesti selitetty mikä korotus kenellekin tulee ja milloin. Huomaat, että palkankorotukset ovat lähes samansuuruiset. Ne vaan tulevat eri aikaan.

Palkankorotuksiin vaikuttaa myös työnantaja, jolla on oikeus halutessaan maksaa vielä suuremmat korotukset kenelle haluaa jos niikseen katsoo. Noita korotuksia kutsutaan henkilökohtaisiksi lisiksi.

Soumifinland vertaa aivan ymmärrettävällä tavalla jo realisoituneita korotuksia Kvets:n ja Tehy-ratkaisun välillä; omia tehy-ratkaisun mukaisia korotuksia ja vaimonsa saamia kvtes:n mukaisia korotuksia.

Korotukset ajoittuvat eri kuukausille. KVTES:ssä yleiskorotus maksettiin 1.10.2007 kun se Tehy-ratkaisussa tulee maksuun 1.2.2008. Samapalkkaisuuserä ja järjestelyerä maksetaan taas Tehy-ratkaisun mukaan 1.1.2008  ja KVTES:ssä 1.3.2008. Tämä aiheutuu eroja korotusten ajoitukseen.

Sopimusten korotusvaikutus tulee olemaan samaa tasoa, kuten Inhi Millinen toteaa.  Kuntatyönantaja on ohjeistanut tehtävien vaativuuteen perustuvan palkkausjärjestelmän soveltamista ja kehottanut poistamaan pienetkin sopimusten väliset epätarkoituksenmukaiset palkkaerot järjestelyerien kohdentamisessa.

Korotuksia ei tietenkään liitot maksa vaan tehyläisiin noudatetaan tehy-ratkaisun mukaan ajoitetut korotukset ja muille työntekijöille KVTES:n  mukaan ajoitetut korotukset.

Näillä korotuksilla nyt siis porskutetaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

msh: Juu anteeksi, sekotin asiaa, koska saan itse nyt tammikuussa jonkun korotuksen, joita muut eivät saa, kun liityin Tehyyn joulukuun alussa. Se on käsittääkseni se erotus, joka on Tehyllä vähän suurempi. Näin ainakin palkanlaskijani selitti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

msh: Juu anteeksi, sekotin asiaa, koska saan itse nyt tammikuussa jonkun korotuksen, joita muut eivät saa, kun liityin Tehyyn joulukuun alussa. Se on käsittääkseni se erotus, joka on Tehyllä vähän suurempi. Näin ainakin palkanlaskijani selitti.

Tammikuussa tehyläisille hoitajille maksettaan samapalkkaerä (2,6%) ja järjestelyerä (0,5%) samat korotukset maksetan  KVTES:ssä 1.3. 2008.

Ainot tasoero on yleiskorotuksessa joka maksettiin KVTES:ssä 1.10. 3,4%:n suuruisena ja Tehy-ratkaisussa maksetaan 1.2. 4,0%. Tämä eroavuus kompensoi myöhentynyttä maksuajankohtaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Mun jakeluun ei silti mene mikä toi 4x?

Soumifinland kuvannee jo realisoituneita korotuksia kahden sopimuksen välillä; "Lokakuu+marraskuu+joulukuu+tammikuu = 4 kk ( 4 x 56,87), tehyssä 1 x 43,49 (tammikuun korotus)"

Tarkoittaa että KVTES:ssä maksettu yleiskorotusta (56,87) 1.10. 2008 alkaen (4x =loka-tammikuu) Tehy-ratkaisussa ensimmäinen korotus nyt 1.1.2008 (43,49 samapalkkaerää).

Samat korotukset tulevat nyt hieman eri tahtia. Maaliskuun jälkeen palkkatasoissa ei olennaista eroa.

Yleiskorotus, samapalkkaerä ja järjestelyerä maksetaan tietysti korotusajankohdasta lukien joka kuukausi.

Kinkkuraha sitävastoin maksettiin ainoastaan kertaluonteisesti :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kinkkuraha sitävastoin maksettiin ainoastaan kertaluonteisesti :(

Muakin harmittaa suunnattomasti se, että kinkkurahaa ei saa joka vuosi... Olis se vaan ollu niin kiva...

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä kuulun tehyyn, mutten saanut kyllä mitään korotusta nyt tämän kuun alusta. Eikä oo saanu työpaikallani kukaan muukaan tehyläisistä. Että mitä ***tua tää nyt meinaa? Luottamusmiehelle on jo lähtenyt kyselyä, mutta vastausta ei ole vielä saatu.

Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovesta hiihtäminen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä kuulun tehyyn, mutten saanut kyllä mitään korotusta nyt tämän kuun alusta. Eikä oo saanu työpaikallani kukaan muukaan tehyläisistä. Että mitä ***tua tää nyt meinaa? Luottamusmiehelle on jo lähtenyt kyselyä, mutta vastausta ei ole vielä saatu.

Jaa-a vaikea vastata, kun meillä palkkapäivä on vasta puolivälissä kuuta... Ja ilmeisesti mä sinisilmäisenä oon luullu että kaikilla muillakin on joko puoliväli tai loppukuu palkkapäivänä. Siksipä en oo siitä vielä keuhkonnukkaan...

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä kuulun tehyyn, mutten saanut kyllä mitään korotusta nyt tämän kuun alusta. Eikä oo saanu työpaikallani kukaan muukaan tehyläisistä. Että mitä ***tua tää nyt meinaa? Luottamusmiehelle on jo lähtenyt kyselyä, mutta vastausta ei ole vielä saatu.

Keskussairaala taitaa taas yrittää k*settaa.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...